- 260 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
görsel sanatlar akademik disiplini ne demektir? ard-öyk... 8-2021
Görsel sanatlar akademik disiplini ne demektir?
Görsel sanatlar ülkemizde resim sanatı diye bilinir.
Her ikisi de fark etmeden akademik disiplin ne demektir açısından aynı kapıya açılır.
Görsel sanatların değil her bilimin, her felsefenin, kültür çeşitinin bir disiplini vardır.
Disiplin takısını kullanırsınız: Akademik disiplin dersiniz, müzik disiplini dersiniz, eğitim disiplini dersiniz.
Disiplin düzen, sistem demektir.
Akademik disiplin dendiğindeyse: Eğitim- öğretim işleminin tüm düzeni anlaşılır. Görsel sanatların eğitim- öğretim düzeninde olan ve olacak tüm bilgilerin düzgün şekilde icrası anlaşılır.
Görsel sanatlar akademik disiplini... Dünya da geçerli ve literatür değeriyle kabul edilmiş görsel sanatlar bilgilerinin tümü ve keşf ile ar-ge ile edinilecek "olacak olan" bilgilerin hepsinin, eğitim- öğretiminin bitamam yapılmasıdır.
Akademik disiplin,
Görsel sanatlar akademik disiplini,
Bu söyleyişler yanıltıcı tarafa nedense hep çekilir. Bununsa disiplin sözcüğünün burada geçmesidir. Disiplin sözcüğüyse popüler semantiğiyle ’suç- ceza’ çağrışımıyla bizim burada asıl söylemek istediğimiz şeyi uzaklaştırmaktadır. Bu basit çağrışımı izale ettikten sonra. Görsel sanatlar akademik disiplinin asıl anlamını anlamış oluruz.
yalçıner yılmaz
02-05-2021
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.