- 339 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Değerli Öğretmen Arkadaşlarım, Sevgili Öğrenciler
Değerli öğretmen arkadaşlarım, sevgili öğrenciler
Bugün aziz şehitlerimizin hatırasını yad etmek için buradayız. Ne mutlu bize.
Biz ki onların evlatlarıyız. Biz ki aynı inanç ve idealler peşinde koşan insanlar olarak aynı bayrağı yükseltmek için gayret sarf etmekteyiz.. Ne mutlu bize.
Biz ki Seyit Onbaşıların, Kınalı Hasanların, Yahya Çavuşların torunlarıyız. Ne mutlu bize.
Biz ki tarih boyunca bütün cephelerde ölüme gözünü kıpırdamadan giden o mutlu insanların çocuklarıyız.. Ne mutlu bize.
Biz ki vatan sevgisini iman bilen bir milletin 21. Asra aynı İnanç ve aynı ruh ve mana içinde aynı şuurla ulaşmışız.. Ne mutlu bize.
Biz ki Akif’in dediği gibi ‘Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor tevhidi/ Bedrin aslanları ancak bu kadar şanlı idi,/sana dar gelmeyecek kabrini kimler kazsın/Gömelim gel tarihe desem seni tarihe desem sığmazsın’ diye resmettiği o kahramanların evlatlarıyız.. Ne mutlu bize.
Biz ki yine Akif’in lisanıyla Asım’ın nesli diyordum ya nesilmiş gerçek/işte çiğnetmedi namusunu çiğnetmeyecek dediği vatan sevgisini namus bilen insanlarız.. Ne mutlu bize.
İşte şimdi biz de ilim ve irfan yolunda, bilim ve kültür yolunda atalarımızın diktiği o kırmızı beyaz bayrağı yere düşürmeyeceğiz. Her zaman ve her yerde onu bilecek, düşünce ve sanatın en yüksek tepesine kanımız ve canımız pahasına dikeceğiz.
Artık savaşlar cephelerde değil, artık savaşlar bilimle ve sanatla oluyor. Artık ölümle öldürmekle işimiz yok bu çağda. Bu çağ diriliş çağı. Kutsal kitabımız Kurana kulak vererek diyoruz ki bir insanı öldüren bütün insanlığı öldürmüş, bir insanı dirilten bütün insanlığı diriltmiş gibidir.
İşte biz de şimdi ilim sanat ve düşüncede yapacağımız hamlelerle ruh ve manada fert ve millet olarak yeniden dirilişimizin çağını başlatacağız. Ölümle, ölümlerle işimiz yok bizim. Biz yeniden dirilişin peşindeyiz. Düşmanlarımızın bütün çabalarına rağmen kardeşçe yaşayarak, hep daha fazla çalışarak ilerleyeceğiz.
Biz yine konuşmamızı Şiar Sezai Karakoç un bir şiiriyle bitirelim: Evrim günlük sularla /Devrim irinle kanla/Bizse diriliş eriyiz /Bengisu bengisu kayna ve çağla
Hepinizi sevgi ve saygıyla selamlarım en kötü gününüz bu gün gibi olsun ömrünüz zafer ve mutluluklarla dolsun.
Ahmet Kemal
________________________________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.