Rüyaları Gerçekleştirmenin En İyi Yolu Uyanmaktır ( Muhammed Cinnah)
Yalnız insanlar uyumaz, toplumlar da uyur. Uykunun bedelini ise ağır öder. Günün birinde boynuna boyunduruğun vurulduğunu, esaret altına girdiğini görür. Su uyur düşman uyumaz diye bir söz vardır ya; siz uykudayken başkaları sizi uzaktan izler gözetir, geleceği kurgular, hiç uyanmamanızın, hep uykuda kalmanızın hesabını yapar.
…………………………………………..
Hayaller uyanıkken kurulur, rüyalar uykudayken görülür. Size ipek kumaştan elbiseler, öbür dünyada cennet vaat edilir. Bu hülyalarla yaşarken elinizin altından sahip olduklarınız götürülür. Malınıza mülkünüze el konulur. Özgürlüğünüz yitirilir. Üzerinize egemenlik kurulur.
……………………………………….
Bir başka yollu rüyadan bahsediyor Cinnah sözle. Uykuda görülenden değil, umut edilenden bahsediyor. Geleceğe yönelik, istikbalde olacak olandan, kendinizle ve ülkenizle ilgili ne istediğinizden bahsediyor. Öyle bir meseleniz varsa, bir gelecek hesabınız, iyiyi, güzeli, mutluluğu arama gibi bir düşünceniz varsa atın ataleti üzerinizden diyor. Silkinin bir, kendinize gelin, gördüğünüz bu rüyaların gerçekleşmesi için çaba sarfedin diyor. Hülyalarınız gerçeğe dönüşsün, umutlarınız yer bulsun, yeşersin diyor.
Kemal GÜL
12.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.