- 830 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Vazgeçmek bazen tercih, bazen kabullenmek demektir.
Her hikayenin başlangıcı, her kitabın ilk sayfa heyecanı, fırından alınan sıcak ekmeğin buğulu kokusu, pencereyi sabahın ilk saatlerinde açıp içeriye dolan hava heyecanlandırır beni..Her insanın kendi özgün hikayesi vardır ve o hikayenin kahramanı olarak varoluşunu gerçekleştirme yeteneğine sahiptir. Hayat, koşullar ve ödevlerle her gün en baştan sınarken, anlamlı ve mutlu bir hayat yaşamak için çaba sarf etmek bize düşen kısım.
Dürüst olmak gerekirse çoğumuz her şey yolunda giderken ya da hayat karşımıza beklenmedik zorlu bir sınav çıkarmadıkça; “Anlamlı bir yaşam nedir?” sorusuna fazla kafa yormuyoruz yormak iistemiyoruz.Yıkıldığımız, hayal kırıklığı yaşadığımız, yenilgiye uğradığımız zamanlarda isyan etsek de, yaşamın rüzgarını tekrar arkamızda hissettiğimizde kaldığımız yerden devam edebiliyoruz.
Anlam arayışı ve mutluluk kavramının, dünyada yaşayan insan sayısı kadar farklı bir karşılığı vardır. Hepimiz öğrenme kalıplarımız ve alışkanlıklarımızla, bu kavramlara anlamlar yüklüyoruz.
Kendimizin mutluluk referans noktalarını oluşturuyoruz.
Yaptıklarımız ve yapmadıklarımız ya da neyi değerli bulup neyi es geçtiğimiz bizi anlatıyor. Bu her ne kadar bireysel bir yolculuk olsa da, büyük insanlık ailesinin eşsiz bir parçası olarak, zihinsel ve ruhsal gelişimimizden biz sorumluyuz. Yine biz sorunun kaynağına inebilir çözümü o dehlizlerde bulabiliriz.
Yorulabiliriz, hayallerimizin su aldığını battığımızı hissedebiliriz. Zaman gelir sevilmediğimizi düşünebiliriz.. Şunu çok iyi anlamalıyız ki ; Vazgeçmek bazen tercih, bazen kabullenmek, bazen de tükenmek tercih veya kabullenme sonucu olsun, nasıl adlandırırsanız adlandırın, her iki durumda da tükendiğinizi göstermektir. Enerjinizi harcadığınız her neyse o yoktur artık, onun yokluğunun verdiği boşluk içinizdeki volkandır.
Bir anda vazgeçip "tükendim" dedikten sonra gerisi size kalır, vazgeçileni hatırlamak veya devam etmek.
dönüp bakmak, arkaya veya ileriye..
İnsan, sevdiğine bakmalı, görmeli, kendini mutlu edecek şeylerin farkında olmalı, ve onları kaçırmamalı, uğrunda savaşmalı, zarar görmelerini engellemeli. hayat bir defa yaşanıyor ve bir defa hayatının ilkiyle karşılaşıyor, dolu dolu yasamalı, aklında soru işareti kalmamalı, belki de en önemlisi keşke dememeli pişman olmamalı çünki bu hayatta herkes hatası ne olursa olsun ikinci bir şansı MUHAKKAK hak eder..
Uğurtan/Konya/30.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.