- 618 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayattan Mucize Beklemeyin..
Hayattan Mucize Beklemeyin..
Yaşam her insan için zordur, herkesin sıkıntısı derdi kendine göredir, kime sorsan dertli, kime sorsan illa ki bir çıkmazı vardır. Biri gelsin beni bu dertlerden kurtarsın diye bir düşünce içine girmeyin. İnsanın kendinden başka kimsesi yoktur aslında, kendimiz kendimizi iyileştirmeli, çözümü de kendimiz üretmeliyiz sorunlarımıza.. Bazen öyle zamanlar gelir insan kendini çok güçsüz yorgun ve bitkin hisseder, o vakit zaman tanıyın kendinize.. Sakin bir şekilde oturun, bir kahve, ya da çay yapın, derin nefes alın, kendinize sorun o an neden böyle hissettiğinizi, gerçekten çözümsüz bir şey mi, canınızı acıtan yoksa, çözümü sizin elinizde olan bir durum mu ? Çözümsüz bir durumsa, bunu değiştirme olanağınız var mı, peki ? Değiştiremeyeceğiniz olayları durumları sürekli düşünmek, yaşamak size ne katıyor ? Yaşam enerjinizi aşağıya çekmekten sizi bunalıma sokmaktan başka, bir işe yarıyor mu, bu tuttum ? Yaramıyordur eminim.. Ben de yaşamadım mı, ben de yaşadım elbet.. Arada bana da olmuyor mu, yine bu gel gitler, oluyor.. Yaşadığımız sürece de olmaya devam edecek bu duygu geçişleri, çünkü insan ister istemez etkileniyor, bilinmezin içinde yol alıyoruz hepimiz, bir saat sonramızı bile bilemiyoruz mantıklı düşündüğümüzde, sonsuz bir yaşamın içinde yol alıyoruz gibi hissediyoruz oysa, sanki hiç bitmeyecekmiş gibi geliyor ömür, ama ne kadar da öyle değil, çok kısa bir zaman var elimizde.. Değmiyor aslında kendimizi yıpratmaya, mühim olan kalan vaktimizi nasıl değerlendireceğimiz artık, geçmiş geçmişte kaldı.. Bırakın size ağır gelen yüklerinizi taşımayın onları artık hayatınızda.. Akışta kalın anı yaşayın, çocuklar neden mutludur, zaman kavramı henüz oluşmamıştır bir çocukta.. Bizler de çocuk olmadık mı ? O vakit yeniden hatırlayın bunu, hatırlatın kendinize.. Kaliteli zamanlar yaratın, iş güç koşuşturma arasında bir de, beyinlerimizi yoruyoruz sürekli.. Geçmişte bir noktaya takılıp kalıyoruz, bir olay, bir kişi her hangibi bir olumsuzluk işte .. Neyse o bizi sürekli ileri gitmekten alı koyan.. Vazgeçin artık bırakın, bırakın ki ilerleyin.. Hayattan mucize beklemek hiçbir şey yapmadan olmaz.. Siz kendiniz ile iyi geçinmelisiniz.. Önce kendinizin iyi olması lazım, sonra başkalarına faydanız olacaktır, bu durum hayatlarımıza dahil olan insanlar için de geçerlidir, onlar da birey olarak kendi başlarına hayatlarını düzeltmek ve güzelleştirmek zorundadır.. Belli bir yaşa ulaşmış insanlar artık bunun farkında olmalıdır.. Kimse kimsenin kurtarıcısı değildir bu hayatta.. Hayat paylaşılacak güzelliklerle doludur, paylaşmak nedir ? Alma verme dengesinin yerinde olmasıdır.. Kimsenin kimseye yükünü atma gibi bir lüksü yok, olmamalı olamaz.. Bu durum belli bir zamandan sonra yorar, yıpratır.. Bizi yoran ve yıpratan her şey hayatımızı ve yaşam kalitemizi düşürür.. Enerjimiz tükenir, tükenince de ne kendimize ne de çevremize artık yetişebiliriz, insanlara yardımcı olmak, olabilmek çok güzel, yapabiliyorsak ne mutlu bize, ama yaptıklarımız anlaşılmıyorsa ve artık karşımızdaki insanlar bunu kullandığının bile farkına varmıyorsa, o vakit sizin kendinizi sorgulama vaktiniz gelmiştir.. Kimseyi suçlamaya gerek yok, bazen bunu bilinçsizce biz yaparız etrafımıza, iyilik güzellik yapıyorum derken tavizler vermeye başlarız.. Alıştırırız insanlara bunu.. Dengeyi bozarız, kendi dengemiz de bozulur, sonrasında toparlamak zor olur.. Zaman alır, ama yine de ayağa kalkmak ve toparlamak zorundayız kendimizi.. Hayatı yaşarken onu ıskalama lüksümüz yok, geçen vakitler geri gelmiyor.. Ruhun şifası olumlu düşünmekten geçer, inanalar için maneviyatla olan bağımız bizi tekrar ayağa kaldıracak olan güçtür.. Bazı insanlar da bize şifadır, bizi yormayan, kırmayan, anlayan insanlardır onlar.. Onlarla paylaştığımız kaliteli zamanlar bizlere iyi gecelecektir.. Doğada geçireceğiniz hoş bir gün, hareket etmek, bir engelimiz yoksa, spor, dans gibi faaliyetler, takrar bedenimizle ruhumuzu dengeleyecektir.. Şimdi yeni akım meditasyon teknikleri çıkmış olsa da, ben dua ve namazın gücüne inanıyorum.. Yenilenmenin en güzel yolu Allah`la olan bağımızı kuvetlendirmekten geçiyor.. Depresyon dediğimiz ruh hastalığının kaynağı, aslında ruh yorgunluğu.. Bu ara, ara hepimizin başına gelebilir, ilaç tedavisi verilirse de sade ilaca bağımlı olarak iyileşme olanağımız çok azdır.. Bunun için kendimiz yeniden kendimizi ele almamız maneviyatımızı güçlendirmemiz ve geçmişte olanlara müdahale etme şansımızın olmayışını kabullenmemizle başlayacaktır.. Olacakları da engelleyemeyiz, eğer bir şeyin olacağı varsa o olacaktır, biz ne kadar önüne geçmeye çalışsakta.. Bir şey de olmayacaksa, o olmayacaktır .. Herkes kendi nasibi ile gelir ve gider bu hayattan.. Arada sadece elimizde olan bazı tutum ve davranışlar vardır, bazı şeylere şekil vermek yönlendirmek elimizde olsa da , bazı şeyleri bizler değiştiremeyiz.. Bu durumu kabullenmeliyiz ki, bizler insan olarak, aciziz çoğu konuda.. Yapabildiğimizin en iyisini en doğrusunu yapmak ve gerisini didikleyip durmamak lazım.Mucize ise mucize kendimiziz.. Kendini sev, kendini seversen her şeyi ve herkesi yeniden seversin.. Keninle barış, dünya ile barışırsın. Olumlu düşün, hayattan zevk almaya başlarsın.. Sana iyi gelmeyen her şeyden uzaklaş, Allah`a ve maneviyata yakınlaşırsın.. Düzelte bileceğin, olumsuzlukları düzelt, senin elinde olmayan düzeltemeyeceğin şeylere fazla kafa yorma, boş enerji harcama, hayat çok kısa, bu hayatı sonsuzmuş hiç bitmeyecekmiş gibi düşünme. Vakti geldiğinde bu dünyada ne varsa bu dünyada kalacak.. Götüreceğin kimse yok yanında, ne bir Allah`ın kulu, ne de mal mülk.. Bir sen, bir de Yaradan.. Aslında dünya dediğimiz sınav aleminin açılımı bu kadar işte..
Gönül Cesli
24.03.2021
Yeni kitap çalışmamdan bir bölüm
Sevgi ve saygılarımla
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.