- 703 Okunma
- 9 Yorum
- 5 Beğeni
Taş
Yürüdüm mü yollarını...
Hayır...
Sürdüm mü tenimi taşlara, etimi bölüştürüp besledim mi kuşları ya da böcekleri.
Hayır...
Çünkü bu acı benimdi...
Bu acı benimle kalsın diye yaşamam gerekti.
Tanrıya inat vermedim canımı, dikildim taş gibi kalbinin ortasına, onun bile yaktım canını.
Haydi ayıpla beni sen de tanrım..
Neyi bekliyorsun ki kes artık cezamı.
Yok mu benim içimi ezecek kadar büyük bir taş.Vur içime içime kolaysa sen dindir acımı..
Ölmedim ama yaşamadım da hayatı. Akıp gitti gözlerimden hayatlar, izledim birer birer nasıl solduklarını.
Yüklendim acılarını...
Biriktirdim.
Ellerim doldu..
Bak şimdi de gözlerimden bir şarkı dökülüyor, yankısı gökyüzüne ulaşmış olmalı..
İsttt gece, sessiz ol. Duymak istemez kulaklarım bilmez misin kalbimin çığlıklarından başka bir çıtırtıyı.
Dedim ya sana...
Gitmedim ben...
Taş oldum, dağıldım, toprağa karıştırdım yüzyıllarca tozumu.
Bir kuş beslendi etimle, bir böcek yerleşti büyüdü gözlerimde. Rengini siyaha özendirdiğim, kendinden utanan çimenler büyüttüm yüreğimde, kaçırdım toprağın da huzurunu.
Baktı gözlerime, sordu ona yüklediğim acının sebebini...
Veremedim bir cevap, acıdı halime sonunda o bile kabul etti kaderini...
Öylece büktü boynunu...
Artık fırtınaya kafa tutuyor avuçlarım.
Kırılgan bir o kadar da çığırtan ayazlar büyütüyorum ellerimde.
Yakındır kıyametim...biliyorum.
Yeteri kadar boy verince çilesi çünkü bırakacağım karanlığa ruhumu.
Neden mi...
Sorma bana, hakkın yok benim sesimden sana gelecek cevapları duymaya...
Yürüdüm mü yollarını...
Hayır...
Sürdüm mü taşlara tenimi...
Hayır...
Ben çok geç olsa da anladım.
Acı çekmek için bunlara hiç gerek yoktu.
Çünkü yol da bendim, taş da...
Anlayınca kaderimi, hiç düşünmeden toza dumana kattım her olurumu...
Neden diye sorma dedim sana...
Yürüdün mü bir kere olsun yolumu...
Hayır...
Sürdün mü acısın diye taşlarıma ruhunu...
Hayır....
İşte bu yüzden tüm yollarım sana kapalı.
Halen anlamadın mı...
Iştttt ses çıkartma, bilmez misin fısıltılar başlayınca başka sesler sadece kanatır ruhumu.
y...
YORUMLAR
black_sky
Duygu ve olay geçişleri bazen boşlukta kalıyor gibi oldu yazıda ama dediğiniz gibi bazı taşlar okuyana kalsın dedim..
Herkes az biraz kendini bulursa içinde kendine ait taşları koymak ister dedim belki..
Çokça teşekkür ediyorum varlığınız için.
Sevgi ve selamlarimla.
Sevgili üzerinden yaşama, yaşam üzerinden var olmaya, var olmak üzerinden Tanrı'ya bir sitem eden yorgun bir ruh; yüreğinden eteğine düşen taşları dökmek istemiş. Ne çok acıtmış, kanatmış, umutlarını süpürmüş içindeki taş döşeli yollara...
Siyah gökyüzünü bu sefer griden öte...duman rengi kaplamış.
black_sky
Bir taş oturdu bir şarki dinlerken içime...siir oldu yemedi şimdi yazılara döktü kendini...sanirim bu taşın hikayesi daha var...bakalim neler çıkacak..
Varlığın ne güzeldir...
Eksik olma dilerim.
Saygı ve hürmetle her daim .
Ayrılıkçı bir duygudur isyan. İnsanın hem Yaratıcı'sıyla, hem de hayat ve uzantılarıyla açar arasını. Tanımı zor bir boşluğa, tarifi mümkün olmayan acılara gark eder. Ama boşuna yaratılmış da değildir. Hakkıyla itaat, teslimiyet ve kabullenmeye giden yolun yarısıdır. Sonlanması nasip meselesidir ve doğru zamanı bekler. Zamanı gelince dönüştürür kendini.
black_sky
hani..
"bak benden bunlarda artık çok geliyor yardım et!!!! " demek gibi..
Insanın kimsesizligi ve çaresizliği yolunu ayrı koyar diye düşünürüm çoğu zaman..ve bir şekilde kızgınlık olarak dökülen o laflar en saf sığınma ihtiyacıdır...
Genelgede yazı yazarken icimde saklanmış olanı yazmam sadece gidişat öyle gider kendi kendine...
Çokça teşekkür ediyorum katkınız için yorumlarınızla..
Eksik olmayın..
Saygı ve selamlar..
etkilendiğimi yazamadan geçemeyeceğim,
dün seyrettiğim bir filmde konuşan kadın diyordu
" bana yaralarımı göster ama sakın iyileştirmeye çalışma " diye".
evet, eksikliğimiz bakidir ve günün resmidir elbet,
ne yazık birbirimiz denilene hep geç kalmışlığımız.
çok etkileyici, çok içtendi.
eyvallah.
black_sky
Bazen, tuhaftir ama iyileşmesini istemediği yaraları olur insanın.. sanki o yaranın altında yatanları korumak için.. hani iyi olursa hatırlamaz diye korkar..ya da bilir artık öyle kendi olmuştur ki o yara giderse kendinden, unutur kendini de.
Katkınız için tekrar teşekkür ederim.
Saygı ve selâmlarımla her daim.
himmet aygüt
şiir ömrümün hikayesiydi yoruma cevabınız.
sağ olun.
kalemin emeğine sağlık. bazen taşlaşıız bazen acılarla kavrıluruz çoğukez isyanların içinde buluruz kendimizi. yer yarılmaz giremeyiz içine taş yağmaz başımıza. cehennem ateşinde yanarızda kül olmayız. insan oğlu ne gariptir. bazen her şeye dayanır. bazende taşlaşır yada un ufak olur. sonunda. o ruh o beden hapsolur kalır. hayatsa devam eder gider.
black_sky
Geriye bir hiç kalacağına acı kalsın der insan o zaman..
Çokça teşekkür ediyorum varlığınız için.
Saygı ve selâmlarımla her daim
Taş yerinde ağırdır demişler...
Yerinde olanı yerinden eden, kişinin yerindeliğine yön çizendir. Kişinin yönünü, yerini ayakların altından kaydıran, aklını başından kaldıran çizer.
Taş yürekte ağırdır, taş yürekli bir yere yönelmekte...
black_sky
Ben taşi gediğe koyayım dedim sanırm hızlı koydum ;))
Kara olmuş yine sanırım yazı...
'ne güzel oldu iki değerli nesildaşım iki güzel yorum....
Misss... daha ne olsun.
Sevgi ve muhabbetle her daim
Yapma be nesildaşım, yapma be.. annedir, atadır, Tanrı’dır ve tüm bunların derin hisleri sesleri duyguları yükleniyor ki üstümüze, çöldeki kum kadar değeri yok Gönüllerimizin... lakin onca ağırlığına rağmen komedi yazalım bitmeyecesine, taşa gülelim, dumana tebessüm edelim, karda yanalım, günde üşüyelim hepsinin yanına bir komedi iliştirelim gitsin... gülerken ağlayalım, ağlarken gülelim... -sesimi duyarsan üzülürsün anne demiştin ya bugünkü şiirinde, öyle tarifsiz bir gece gök kainat devrildi ki üstüne.. lakin sorma bugün yine şekerli su çay döküldü kılavyeye, 7 saat uğraştım incik çimdik ettin PC yi, tekrar toparladım ya... köftehor yakacak ana kartı az kaldı, kapadım bende.. daha küçük bir ekrana kaldı koca dünya... aman be boş ver , gir oyna çık oyna, yaz oyna oku oyna dünya... yeter lan yeter be koca Tanrı, bir elime geçmeye gör hele, sana halay çektireceğim dıkşın dıkşın diye...olmadı tahtevaliye bineceğim seninle, çarpışan otoya, görürsün sen koca Tanrı.. eğlenmek neymiş insanlarla göstereceğim gününü... hele şu kılavyeyi değiştireyim yeniden... arş mı yüksekmiş arz mı görürsün sen... sus hışdama utanmadan bir de bana dua edin diyor... kör sağır şey... bundan kelli komedi yaz nesildaşım komedi... insanların yeri cihetten düştüğü yalnızlığı kralı sende, karanlık bir yapboz gibisin ey tanrım, civatalara saatçi tornavidalarla girişeceğim dur hele... şu nescatfeyi dökeyim de kılavyeye tam olsun.ey gibi koca şair ihtiyar şair gösterlim ona uçu bucağı... çıkacağım arşa tutacağım yakasından atacağım onu cehenneme.. bakalım kul mu yanan insan mı Tanrı mı görürsün gününü... hele bir hışdasınnn..
black_sky
Hani hep aynı konularda yazmayayım diye değişik şeyler arıyorum ama yine black yine hüzün elden başka bir şey gelmiyor. Pek dizi falan da almıyor kafam bu aralar youtube takılıyorum.
Aslında yazmayacağım birşey derken3bir şarki çıkıyor işte...of duramıyorum..
Komedi benden zor çıkar sanki ama düşünmek lazım...bilemedkm şimdi..
Sen o bilgisayarı patlayacaksın sonunda kalacaksın benim gibi telefona;)) gözlerin ağrıyacak falan..
Dikkat edesin nesildaşım lazım şeyler onlar;))
Eksik olmayasın dilerim.
Sevgi ve muhabbetle her daim.
Yapma be nesildaşım, yapma be.. annedir, atadır, Tanrı’dır ve tüm bunların derin hisleri sesleri duyguları yükleniyor ki üstümüze, çöldeki kum kadar değeri yok Gönüllerimizin... lakin onca ağırlığına rağmen komedi yazalım bitmeyecesine, taşa gülelim, dumana tebessüm edelim, karda yanalım, günde üşüyelim hepsinin yanına bir komedi iliştirelim gitsin... gülerken ağlayalım, ağlarken gülelim... -sesimi duyarsan üzülürsün anne demiştin ya bugünkü şiirinde, öyle tarifsiz bir gece gök kainat devrildi ki üstüne.. lakin sorma bugün yine şekerli su çay döküldü kılavyeye, 7 saat uğraştım incik çimdik ettin PC yi, tekrar toparladım ya... köftehor yakacak ana kartı az kaldı, kapadım bende.. daha küçük bir ekrana kaldı koca dünya... aman be boş ver , gir oyna çık oyna, yaz oyna oku oyna dünya... yeter lan yeter be koca Tanrı, bir elime geçmeye gör hele, sana halay çektireceğim dıkşın dıkşın diye...olmadı tahtevaliye bineceğim seninle, çarpışan otoya, görürsün sen koca Tanrı.. eğlenmek neymiş insanlarla göstereceğim gününü... hele şu kılavyeyi değiştireyim yeniden... arş mı yüksekmiş arz mı görürsün sen... sus hışdama utanmadan bir de bana dua edin diyor... kör sağır şey... bundan kelli komedi yaz nesildaşım komedi... insanların yeri cihetten düştüğü yalnızlığı kralı sende, karanlık bir yapboz gibisin ey tanrım, civatalara saatçi tornavidalarla girişeceğim dur hele... şu nescatfeyi dökeyim de kılavyeye tam olsun.ey gibi koca şair ihtiyar şair gösterlim ona uçu bucağı... çıkacağım arşa tutacağım yakasından atacağım onu cehenneme.. bakalım kul mu yanan insan mı Tanrı mı görürsün gününü... hele bir hışdasınnn..