- 263 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Damlaya Damlaya Göl Olur
Damlaya damlaya göl olur, dolar taşar sel olur. Küçük birikimlerle ilgili bir mevzu. Küçük küçük tasarruflarla ilgili. Ehemmiyet vermediğimiz bundan ne olur ki dediğimiz, hiç önemsemediğimiz mini minnacık, ufacık şeyler var ya, zaman içerisinde devasa kocaman şeyler olur.
..............................................................
Diyelim para yani ak akçe; lira veya mecidiye, kuruş kuruş bir kenara koyun, eski usulde kumbarada biriktirin, ya da hesap açın orada istif edin ve unutun. Her seferinde ne kadar olmuş diye bakmayın işin tılsımını bozmayın. Zihninizden atın, oraya odaklanmayın. Gün gelecek o ufak ufak bir kenara koyduğunuz para belki de önemli bir meblağa ulaşacak. Bir işe yarayacak, bir başkasının işini görecek, dert sorun çözecek.
.................................................................
Tam karşılığı da bu değil aslında sözümüzün. Motamot aynısı değil. Anlatılmak istenen küçük tasarrufları önemseyin, mümkünse uyun; aynı şekilde israftan, lüzumsuz harcamadan kaçının. Nasıl ki küçük tasarruflar birikir birikir önemli bir varlık olur, gereksiz israf da yer yer sizi ve servetinizi bitirir. Hem olumlu hem de olumsuz anlamda düşünelim sözümüzün manasını.
...................................................................
Bu şahıs için de devlet ve toplum için de böyledir. Hazinenizi düşünün, hangi nedenlerle nasıl dolup taştığını, ya da boşaldığını. Tamtakır boş bakır olduğunu. Bunu aileye ve ferde teşmil edin, anlatılmak istenen anlaşılmış olur böylelikle.
............................................................
Bir İngiliz filozof bir eserinde tutumluluktan bahsetmişti. Diyordu ki; gelirinizin yarısını harcarsanız sorunsuz sıkıntısız bir hayat sürersiniz. Eğer üçte biriyle geçinir ikisini arttırırsanız büyük varlığa kavuşursunuz. O nedenle hep tasarruf. Ailede toplumda tasarruf, devlette ise mutlak tasarruf.
Kemal GÜL
02.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.