Anlama Anlam Katmak
Acun pehlivanları kapıştıracakmış Survıvor’da. Müsabaka yaptıracakmış. Kırkpınar Başpehlivan’ı İsmail ile aynı şampiyonada derece yapan Yunus Emre’yi güreştirecekmiş. Yakışır. Seyre değer açıkçası. Başpehlivanların güreşi belki de Survıvor’un en önemli yarışması olacak. Zoru başarmak, ölümüne mücadele etmek, sonunda hayatta kalmak yani ipi göğüslemek, şampiyon olmak manası taşıyan Survıvor’ın anlamına anlam katacak.
...........................................................
Ben aslında Acun’un pehlivanlarla kapışmasını beklerdim. Yek yeke. Baş başa. Yağlanarak. Kıspet giyerek. Peşrev çekerek. Cazgırın temannasına uyarak. Davul zurna çalınarak. Daha çok ilgi çeker ve izlenirdi bu müsabaka. Hatta Acun’un diğer yarışmacılarla da mücadele etmesini isterim. Çamura bulanarak, tramplenden atlayarak, koşarak, zıplayarak, suya dalarak. Daha çok ilgi çekeceğini düşünüyorum. Hem performansı konusunda fikir sahibi oluruz. Gölgeliğe sığınarak, kenardan anons yaparak işin tadını yaşamakla, doğrudan pistte yarış nasıl oluyormuş hem onu görmüş oluruz böylelikle.
..............................................................
Yarışanlarımızın hemen hepsi bir alanda isim. Sporda, sanatta, güncel hayatta başarı edinmiş kişiler. Kendilerini kanıtlama ihtiyacı olmayan insanlar. Şartları zorlamasalar iyi olur. Farklı ve zorlu bir yarış çünkü bu. Aç ve açıkta kalacaksın, çamura bulanacaksın, o kadar kişiyle ters düşeceksin, kalp kıracaksın, arkadan çekip çekiştireceksin sonra ya elenecek ya ilerleyeceksin. Şahsen şampiyonlarımıza uymadığını düşünüyorum bunun. Kürsüye çikmış, Ülkemizi temsil etmiş, İstiklal Marş’ı dinletmiş olanların daha dikkatli olmaları gerekir. Hele hele pehlivanlar; taşıdıkları onurun farkında olmalılar. Koca Yusuf’un, Kel Aliço’ nun, Adalı Halil’in, Yaşar Doğu’nun, Reşit Karabacak’ın mirasını taşıdıklarını unutmamalılar. Ustalarına üstatlarına uygun davranış içerisinde olmalılar. Onların ruhunu incitmemeliler.
...................................................................
Biraz toplum değerlerimizle ilgili bunlar. Farklıyız sanırım diğerlerinden. Bu programlar yabancı tandanslı olduğu için bize tam uymuyor. Her ne kadar Acun dönüştürmüş olsa bile. Bizim değerlerimizle örtüşebileceğini düşünse bile. Genelimiz severek izliyor olsa bile. Bunca seyirci bulsa bile.
Kemal GÜL
30.01.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.