- 352 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEB, EBA sistemi üzerinden yürütülen uzaktan derslerle ilgili…
Geçtiğimiz yılın Mart ayından itibaren eğitim – öğretim süreci, 18 milyonu aşkın öğrenci ve 1 milyondan fazla öğretmenimizin çabasıyla uzaktan eğitim ile Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden yürütülmektedir. Ülkemizde ve dünyadaki pandemi durumu, bazı önlemleri ve kısıtlamaları sosyal hayatımıza entegre etmemizi zorunlu hale getirmiştir. Ülkemizde uzaktan eğitimle ilgili çalışmalar bulunsa da, ani gelişen bu durum beraberinde birçok sorunu da eğitime taşımıştır.
Eğitim Sen’in 4 Eylül 2020 tarihli Uzaktan Eğitim Çalıştayı raporuna göre; eğitimdeki eşitsizliğin arttığı, derslere yeterli katılımın sağlanamadığı, elektronik kaynakların yetersizliği, derslerde etkileşimin azaldığı, derslere devam takibinin zorlaştığı, eğitim programlarının uzaktan eğitime uygunsuzluğu, öğretmenlerin yeterli desteği almadığı, bazı derslerin yok sayıldığı, öğrencilere PDR hizmetlerinin sağlanmadığı bilgilerine ulaşılmıştır.
Biz üniversite öğrencileri olarak bile yeterli imkan ve zaman bulamıyor, bağlantıda ve etkileşimde problemler yaşayabiliyoruz. Anayasamızda da yer alan eğitimde eşitlik hakkının pandemiden ve uzaktan eğitim sürecinden önce dahi tam anlamıyla sağlanamıyorken, içinde bulunduğumuz durumda eğitimdeki eşitsizlik giderek artmaktadır.
Uzaktan eğitimde en önemli görev aileye düşmektedir. Bu yüzden ailelerin bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi elzemdir. Aileler çocuklarını eğitime teşvik etmelidir. Derslere katılımlarını izlemeli ve sağlamalıdır.
Bunların yanında MEB’in ihtiyaç duyan öğrencilere -gerekirse tüm öğrencilere- tablet bilgisayar ve internet erişimi sağlaması sosyal devlet anlayışının gereğidir. EBA platformundaki aksaklıklar giderilmeli ve daha işlevsel hale getirilmelidir. Gelecek eğitim dönemleri de bugünden planlanmalı, dönemlik çareler aranmamalıdır.
Tabi ki tüm bu sorunlar sadece bizim ülkemize has değildir. Birçok ülke ve eğitim sisteminde benzer problemler yaşanmaktadır. Bu problemlerin çözümü, eğitimcilerin ve uzmanların görüşleri ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak sağlanmalıdır. Geçici çözümler, eğitimin işlevselliğini yitirmesine sebep olmaktadır.
Uzaktan eğitim, gelecekteki yerini ve önemini kanıtlamıştır. Pandemi bitse bile uzaktan eğitim üzerine çalışmalar sürdürülmelidir. Öğretmenlerimizin gayretleri ve devletimizin eliyle daha iyi ve işlevsel bir eğitim sistemi kurularak daha donanımlı nesiller yetiştirileceğine inancım tamdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.