Zamanın birinde;
Zamanın birinde bir kişi farklı üyelikler alıp her üyeliğin kendisini tanımadığı ama her üyenin diğer üyeliğine methiyeler düzdüğü biri varmış. Bu kişinin bunu yapması için o kadar çok sebebi varmış ki. Geleceği görüp 9 ay öncesinden üyelikler alıp ta 9 ay sonrası için pkk ile ilgili yazı ekleyecek birini görmüş. Ama bu durumu yönetime bildirmemiş. Ben tek bir üyelik ile bu yazıya gereken müdahaleyi yapamam. O yüzden 4 tane farklı üyelik alayım da gereken dava adamlığını yapayım demiş. Dedim ya 9 ay sonrasını görmek büyük bir irade ister. Bu üye 9 ay boşuna beklemeyeyim. O sırada çeşitli üyelere bir üyelikle istihbarat üyesiyim diyeyim de zaman geçsin. Hatta bu üye siteyi her konuda eleştireyim. Ne yaparsa istemezuk, beğenmezuk moduna geçeyim de eğlenmek istemiş. Dedim ya bu üye içinde bulunduğu, hatta tanıştığı bu ortamı diri ve ayakta tutmak yerine sürekli bir şeyler uydurarak ortada bir durum oluşturmaya çalışmış. E tabi 4 tane üyelikle bunu sürekli dillendirir ise insanlar ne olur arkadaş diyebilirler. Sonra aynı köyün diğer üyeleri sen bu kişi misin diye sorduklarında bu üye hemen triplere girip beni başka üyelerle karıştıyorlar bana iftira atıyorlar diye veryansın etmiş. Köyün muhtarı bu duruma el atıp merak etme sen eski üyesin biz sana güveniyoruz demiş bu kişinin sırtını sıvazlamıştır. Üye bu destekle hasta olan köyün muhtarına diğer üyelere yaptığı gibi ben doktorum ( aslında dişçi ) bir sorun olursa alın telefonum bu ararsınız diyerek hem kutsal mesleğin arkasına saklanmış hemde diğer üyelere yaptığı gibi aynı numarayı göstermeye çalışmış. Sonuçta mutlaka birimizin bir gün doktora mutlaka ihtiyacı olur. Hangimizin başı ağrımıyor. Hangimizin bir derdi yok. Ama bir insan arkasından konuştuğu insanlara neden böyle yapar ki. Yapar işte. İnsan değil mi. Fıtratımızda var. Aynı ortamda tanıştığın, havasını soluduğun ve ekmeğini yediğin bir köye bir insan neden tükürür ki? Tükürür işte. Maalesef bu tükürülmeye alet olanlar çıkmadı mı? Çıktı. Tıpkı bizim sen 2 yıllık üyesin merak etme dememiz gibi. İstihbarat görevlileri ve doktorlar. Ne köy be. Bir insan meslek arkasına neden saklanmak ister ki? İstihbarat görevlisi. Biri bir şey sorduğunda gizli görevdeyim diyerek konudan kaçmak için güzel bir argüman. Zekice. Ama bence hiç kimse bu sitedeki üyelerin zekasını basite almasın. Öyle üyelerimiz var ki en bilgeyim diyen insanı elli kere cebinden çıkarır. Onların akıllarından öpmek lazım.
Merhaba, konuya bu şekilde girdim ki yazılar bölümümüzde kendi kuralımızı çiğnemeyelim. Ufaktan bir hikaye paylaşmak istedim. Her tarihi dizi başlangıçlarında olduğu gibi bu hikaye insanlara yapılan dedikodulardan esinlenerek yazılmıştır diyelim :)
Neyse asıl konumuza gelelim.
Dün akşam itibari ile “ An itibari ile “ forumunda paylaşmıştık. Bu paylaşımdan sonra bizi arayan bu kişi konuya vakıf biri olduğum halde neredeyse beni bile kandıracaktı. Bu yüzden bu yazıyı ve tarafımla olan diyalogları paylaşıyorum.
--------------
Arel., Aşkar, n.asım ve Deniz 6 isimli üyeler mükerrer üyeliklerdir. Ve bu üyelikler iptal edilmiştir. Bu nasıl bir ruh halidir ki farklı üyeliklerle insanları kandırmaya çalışmak, sürekli sitenin huzurunu kaçırmaya çalışmak, hep aynı şeyler.
Nasıl anladın?
Bu kişilerin aynı kişiler olduğuna dair bu konuda bir çok duyum alıyorduk. Bir polemik konusu olduğunda nedense aynı kişiler aynı yerde. Aynı tavırlar. Ama nedense hiç biri birbirini iyi tanımaz. n.asım çeşitli üyelere ben Mitte /istihbaratta çalışan biriyim, buradaki diyalogları görüyoruz demiş. Hatta ülkenin yurt dışındaki yerlerine operasyonuna gidiyoruz bile demişliği var :) Ayrıca n.asım’ın kurduğu cümlelerde her konuşmanın sonu ,,, ile biter. Arel. isimli üye de ... ile biter. Arel ve Aşkar sürekli smile kullanır. E ne yapsın. İnsan bazı alışkanlıklarından ne kadar üyelik alırsa alsın vazgeçemiyor. Ayrıca geçenlerde bir üyenin şiirinin altında tartışma yaşanmış. Deniz 6 isimli üyelik bu üye ile tartışırken n.asım üyeliği hiç alakası yok iken durup dururken konuya atlamıştır. Bir baktık ki ip adresleri aynı. Bu da ilgili üyelikleri iptal etmemize sebep olmuştur. Biz bu üyelikleri iptal ettiğimizde gariptir ki Aşkar isimli üye ilgili üye ve n.asım isimli üyenin tavırları aynı gelmiş ve bu kişileri savunma moduna düşmüştür. Neymiş hesaplar çalınabilirmiş o yüzden ip numaraları aynı çıkabilirmiş. O kadar işlem yapılan sitede savunma kısmı sana mı düştü? Baksen :)
Her ikisinin de en bilindik ortak noktası hır gür çıkarma sevdası ve her ikisinin de ortak noktası sitede bir durum olduğunda herkesin bu kişileri aradığını ve insanları zor tuttuğunu söylemesidir :) Garip değil mi? Site de bir durum oluyor ama insanlar bu kişileri arıyor. Ayrıca yine bu üyeliklerin ortak noktası sürekli şiirlerini veya yazılarının içlerini boşaltıp ... yapmasıdır. Daha da araştırır bakardık ama yorulduk. Zaten ilgili üyelerin ruh halinden hepsinin aynı ruh halini içerdiğini görebilirsiniz. Görenleri tebrik ediyoruz. Ama görüp de söylemeyenlere teessüf ediyoruz!. En azından 8 ay beklenmezdi.
Bu kadar bilgi ve üyelerden gelen dipnotlara bakınca emin olmak için ip adres loglarına bakmamız gerekti. Üyelik giriş loglarına baktığımızda bu kişilerin aynı ip adresleri ile sürekli giriş yaptıkları ortaya çıkmıştır. Hem de neredeyse 1 sene boyunca her gün. Üstelik ip adresleri değişmesine rağmen değişen ip adreslerinin farklı zaman diliminde ortak kullanıldığı görüldü. O yüzden - ya ben bunları bir olay oldu ondan aldım - diyerek kimseyi kandırmaya çalışmaya devam etmesin.
Tabi biri çıkıp da - aynı ip numaraları tutması mümkün değil mi? Diyebilir. Elbette mümkün. Ama şöyle düşünün ki 350’den fazla farklı ip numarası ve aynı zamanlarda aynı sitede olmaması ne kadar olası :) Yazılım sektöründe bunu diyene gülerler.
Sonuç olarak ilgili üyelikler iptal edilmiştir. Bu deşifre bu üyenin aylardır insanları kandırması, site de bu üyelikler alındığından beri sürekli huzursuzluk çıkardığı için yapılmıştır. Maalesef bu deşifreden sonra ilgili bir yerden numaramı bularak beni aramış üyelikleri kabul etmiştir. Ama paylaşımı silmezsem mahkemeye verecekmiş. Ne yani insanlara farklı üyeliklerle - ben mit mensubuyum - diyerek kandırmasına daha fazla müsaade etmediğimiz için mi tüm bunlar? Ya da ben doktorum diyerek kutsal mesleğin arkasına dayanarak insanların duygularıyla oynamasına müsaade etmedik diye mi? Ne yani insan dişçiyken neden ben doktorum der ki? Neyse görüşmeden kısa anekdotları paylaşıyorum.
Neymiş bu kadar üyeliği bir tane üye pkk paylaşım yapmış onun için almış.
+Ee bu üyeyi bize şikayet ettiniz mi?
-Hayır.
+Neden etmediniz.?
-Size ulaşamıyoruz.
+E şimdi nasıl ulaştınız!?
Cevap yok.
+Peki sizin bize bildirmediğiniz bu üyeliği biz sildik mi?
-Evet.
+Peki bu üye başka üyelikler alınınca silindi mi?
-Evet
+Peki silinen bu üyenin iletişimden yönetime hakaretler yağdırdığını biliyor musunuz? Bilmezsiniz. Yönetim bu durumu kimseye yansıtmaz.
+İki hafta önce yaşanan bu olayla 9 aydır aktif olarak kullandığınız bu sahte üyeliklerle insanları kandırmanın ne alakası var. Sizin zaten bir üyeliğiniz var. Mükerrer üyelik ne alaka? Düşünceniz kullandığınız üyelikle yazabilir veya bize bildirebilirdiniz. (Yine cevap yok)
Sanki çocuk kandırır gibi karşı tarafın bizi kandırmaya çalışmasına pes demekten başka bir şey denmiyor. Kendince ortalıkta - bakın edebiyat defterinde böyle pkk üyeliği var - imajı verip konuyu başka yere çekmeye çalışmak karakterin hangi aşaması ben bilemedim. Sözde milliyetçiliği kullanarak, tarafımızı zora sokacağını düşünüyor. Ülkemiz zaten bu tür duyguların kullanılmasıyla bu hale gelmedi mi? Bu sitede tarafıma bu tür bir durumu bildirmesi halinde - cevapsız kaldım ben - diyen biri var mı? Kendisine - madem bu kişi suç işliyor o zaman ver mahkemeye bizde bu kişiye ait bilgileri mahkemeye iletiriz - dediğimizde - benim ona vaktim yok - diyor. Ama 4 tane üyelikle insanları kandırmaya nedense vakit bol.
Evet, sitemize mükerrer üyelik yasaktır. Tespit edildiğinde mükerrer üyeliği siliyoruz. Ama bazı haklı sebepler olursa mükerrer üyeliğe izin veriyoruz. Ama mükerrer üyeliklerle insanları kandırmak, ortalıkta farklı paylaşımlar yapmak kesinlikle karakter analizi gerektirir. Mükerrer üyeliklerin yasak olmasının ana sebebi bu tür durumlar içindir. Adam gelmiş kendince sessiz sessiz farklı tarzda şiir yazıyorsa biz bu üyeye bir şey demeyiz. Ama oturup milleti kandırırsa bu yasak.
-----------------
- Avukatım aradı paylaşımı silmezseniz dava açacağım. İtibarımı zedeliyorsunuz.
- Tamam açın. Bizde şu istihbaratçıyım diye insanları kandıran kişiyi de görmüş oluruz. :)
- 14 senelik sitenin itibarını 4 tane sahte üyelikle 1 senedir yıpratmaya çalıştınız. Bunun hesabını kim verecek?
Sonraki aramada baktı ki pkk konusu ile haksız. Bu defa avukat konusu ile korkutayım karşı tarafı demek istedi. Bu da olmadı.
-----------------
- Telefonumu nereden buldunuz?
- Emniyet müdürü arkadaşım var :)
Sonraki aramada bu da olmadı - Emniyet Müdürü arkadaşım ondan aldım numaranızı - oldu :) Ne yani gecenin bir yarısı insanları dolandırmasına müsaade etmediğimiz kişiyi deşifre ettik diye polis mi gelip alacak bizi :) Üstelik İstanbul Emniyet müdürü. Sorsam ismini bilmez ( Keşke sorsaydım )
----------------
Ne yani bu durum yıllardır sürecek mi sanıyordu? İnsanların zekasını basite mi alıyordu?
2006 yılında kurulan bu siteyi daha önce dediğim gibi insanlar şiir yazsın, yazılar yazsın, saygı çerçevesinde edebi paylaşımlarla güzellikler olsun diye kuruldu.
Gece-gündüz ailemizden, tatilimizden feragat ederek bu platformu geliştirmeye çalışıyoruz.
Sitemizde o kadar güzel insanlar var ki, siz düştüm dediğinizde mutlaka elinizden tutacak biri olacaktır. Ameliyat olduğunuzu duyduğunda çiçeği eline alıp kapınızda dua eden insanları da görürsünüz.
Yeri geldiğinde kendisine ait olmayan şiirin hakkını kendi şiirinden önce tutan insanları da gördüm. Daha nicesi için - iyi ki de bu kadar emek harcadık - demişimdir.
Maalesef bu kadar güzelliğin yanında sizin iyi niyetinizi kullanan, güveninizi zedeleyen, size olan saygınızı her daim yerin dibine sokan,hassasiyetlerinizle oynayanları,ülkücü olana pkkdan bahsedip ortamdan soğutmaya çalışan, ama nedense kendisini kahraman gibi gösteren, bir durum olduğunda sitenin bütün üyeleri bu üyelikleri telefonla arayıp - aman abi neler oluyor diyenleri de! Herkes kendisini takdir ediyormuş. Bir üyelik diğer üyeliği övüyor.
Gizlilikten dem vuran karşısındaki kişiye aman mesajlar okunuyor diye söyleyip hadi gel başka yerde konuşalım diyen ( Biri de demiyor ki, -yönetim mesajı okusa bu yazdığını da görür. Müdahale etmez mi?- ),
Vatan aşkı olanlara - ben istihbaratım - deyip kandırmalar, şiiri sevene - kurul haksızlık yapıyor - deyip şiirden soğutmalar, (ama kendisi sürekli güne gelmiştir ) - falanca kişinin adamı olmazsan güne gelmezsin - deyip dedikodu yapmalar vs vs..
Son zamanlarda gördük ki nerede polemik varsa, altından bu üyelikler çıktı. Defalarca - bu kişileri tanıyor musun? - Dediğimizde – hayır! - Cevabı ile kandırmaya çalışmak ne kadar erdemli bir davranış?
Tüm bunlar yetmiyormuş gibi bu kadar kişinin yıllarının emeğinin olduğu bu platformu her fırsatta kötülemeye çalışmışken şimdi de gelmiş - itibarımı zedeliyorsun - diyor. Bu deşifreyi kaldırmazsam mahkemeye verecekmiş.
Adım kadar eminim ki farkında olmadan kaydını tuttuğumuz giriş loglarını burada paylaşmamış olsaydık bu kişi - bana iftira atıyorlar - diye söylenip aynı tavırlarına devam edecekti. Oturup bu yaşanan durum ve kandırdığı insanlar için özür dileyeceği bu tutum için bu yazı asla silinmeyecektir.
Umarız ki bir daha milliyetçilik duygusu ile insanlarla oynamaz ve kimseyi kandırıp emeklerini hiçe saymaz. Ve bu durum kendisine ders olsun.
İlgili üyeliklerin logları aşağıdadır. Ip numaralarının tamamını paylaşmıyoruz. Sadece son 5 hanesini paylaşıyoruz.
2020-11-01 18:41:55 Aşkar... ****1.69.8
2020-11-01 17:44:32 Aşkar... ****1.69.8
2020-11-01 15:54:31 Aşkar... ****1.69.8
2020-10-31 21:35:56 Aşkar... ****1.69.8
2020-10-31 12:23:06 Aşkar... ****1.69.8
2020-10-31 10:37:47 Aşkar... ****1.69.8
2020-10-31 00:44:24 Aşkar... ****.71.59
2020-10-30 20:21:35 Aşkar... ****.71.59
2020-10-30 15:30:03 Aşkar... ****.71.59
2020-10-30 00:37:34 Aşkar... ****.71.59
2020-10-29 18:47:05 n.asım ****76.195
2020-10-29 17:27:17 Deniz 6 ****.71.97
2020-10-29 14:45:13 Deniz 6 ****.71.97
2020-10-28 19:55:41 Aşkar... ****72.238
2020-10-28 19:19:30 Aşkar... ****72.238
2020-10-28 18:38:56 Aşkar... ****72.238
2020-10-28 07:54:04 Deniz 6 ****.70.39
2020-10-28 00:21:58 Aşkar... ****.71.34
2020-10-26 23:53:56 Aşkar... ****.71.34
2020-10-26 22:02:58 Deniz 6 ****.71.34
2020-10-26 09:48:18 Deniz 6 ****.71.34
2020-10-25 13:45:42 Aşkar... ****.71.34
2020-10-24 22:01:45 Aşkar... ****.71.34
2020-10-24 13:30:09 Aşkar... ****.71.34
2020-10-24 02:04:56 Aşkar... ****.71.34
2020-10-24 01:57:53 Deniz 6 ****.71.34
2020-10-23 23:11:04 Deniz 6 ****.71.34
2020-10-23 02:11:35 Deniz 6 ****69.196
2020-10-22 16:40:40 Deniz 6 ****.68.18
2020-10-21 23:17:06 Deniz 6 ****.68.18
2020-10-21 03:08:55 n.asım ****74.251
2020-10-21 01:00:37 n.asım ****74.251
2020-10-20 19:22:02 n.asım ****74.251
2020-10-19 20:56:25 n.asım ****74.251
2020-10-19 17:46:26 n.asım ****74.251
2020-10-19 16:16:36 n.asım ****74.251
2020-10-19 15:12:31 n.asım ****74.251
2020-10-19 12:45:27 n.asım ****74.251
2020-10-18 13:08:08 n.asım ****74.251
2020-10-17 20:25:53 n.asım ****74.251
2020-10-17 10:29:11 Deniz 6 ****76.238
2020-10-17 08:59:24 Deniz 6 ****76.238
2020-10-17 01:20:32 n.asım ****76.238
2020-10-16 20:34:32 n.asım ****76.238
2020-10-16 17:37:38 n.asım ****120.80
2020-10-16 11:57:07 n.asım ****120.80
2020-10-16 11:33:26 n.asım ****120.80
2020-10-15 22:04:44 n.asım ****121.37
2020-10-15 19:36:01 n.asım ****121.37
2020-10-15 15:09:01 n.asım ****121.37
2020-10-14 00:30:47 n.asım ****77.133
2020-10-13 18:55:14 n.asım ****77.133
2020-10-13 10:31:07 n.asım ****77.133
2020-10-12 20:21:17 n.asım ****77.133
2020-10-12 15:02:36 n.asım ****77.133
2020-10-12 08:26:18 n.asım ****77.133
2020-10-11 21:15:47 arel. ****23.241
2020-10-11 15:30:38 Deniz 6 ****122.31
2020-10-11 14:28:53 Deniz 6 ****122.31
2020-10-10 21:19:24 Aşkar... ****79.120
2020-10-10 14:30:32 Deniz 6 ****.67.53
2020-10-10 10:08:21 Deniz 6 ****70.198
2020-10-10 00:09:34 Aşkar... ****.73.35
2020-10-09 12:07:56 Deniz 6 ****67.152
2020-10-09 00:07:01 Deniz 6 ****67.152
2020-10-08 16:23:49 n.asım ****76.220
2020-10-08 10:21:23 n.asım ****76.220
2020-10-08 01:22:38 n.asım ****66.226
2020-10-06 22:12:44 n.asım ****66.226
2020-10-06 20:53:02 n.asım ****66.226
2020-10-06 20:40:27 n.asım ****66.226
2020-10-06 18:11:24 n.asım ****66.226
2020-10-06 13:13:03 n.asım ****66.226
2020-10-06 02:00:53 Aşkar... ****1.64.2
2020-10-06 00:54:50 n.asım ****.68.47
2020-10-05 12:20:05 n.asım ****.68.47
2020-10-04 22:03:06 n.asım ****76.253
2020-10-04 21:45:57 n.asım ****76.253
2020-10-04 16:53:57 n.asım ****76.253
2020-09-29 21:56:05 n.asım ****76.253
2020-09-29 17:50:59 n.asım ****76.253
2020-09-29 12:25:16 n.asım ****76.253
2020-09-29 12:11:42 n.asım ****76.253
2020-09-29 09:57:35 n.asım ****76.253
2020-09-29 09:08:23 n.asım ****69.235
2020-09-28 23:51:31 n.asım ****69.235
2020-09-28 17:13:07 n.asım ****69.235
2020-09-28 17:01:45 Deniz 6 ****65.250
2020-09-28 12:36:34 n.asım ****20.233
2020-09-28 09:31:29 n.asım ****20.233
2020-09-27 23:11:05 n.asım ****20.233
2020-09-27 19:28:27 Deniz 6 ****.66.65
2020-09-27 12:37:01 Deniz 6 ****.66.65
2020-09-27 09:57:03 Deniz 6 ****.66.65
2020-09-27 01:02:39 Aşkar... ****.69.26
2020-09-27 00:16:28 Deniz 6 ****69.210
2020-09-26 17:49:02 Deniz 6 ****69.210
2020-09-26 00:45:17 Deniz 6 ****67.216
2020-09-25 23:14:13 Deniz 6 ****67.216
2020-09-25 15:34:37 Deniz 6 ****67.216
2020-09-25 15:00:09 Deniz 6 ****67.216
2020-09-25 12:59:09 Deniz 6 ****67.216
2020-09-25 02:56:42 Deniz 6 ****67.216
2020-09-25 01:34:33 Deniz 6 ****67.216
2020-09-25 00:47:47 Aşkar... ****71.177
2020-09-24 23:29:38 Deniz 6 ****74.100
2020-09-24 18:54:38 Deniz 6 ****74.100
2020-09-24 11:43:36 Deniz 6 ****74.100
2020-09-24 02:03:52 Deniz 6 ****74.100
2020-09-23 21:16:55 Deniz 6 ****74.100
2020-09-22 20:07:24 Deniz 6 ****74.100
2020-09-22 13:09:24 Deniz 6 ****74.100
2020-09-21 22:48:09 n.asım ****74.100
2020-09-21 19:58:34 Deniz 6 ****73.193
2020-09-21 14:57:28 Deniz 6 ****70.159
2020-09-21 02:37:52 Deniz 6 ****65.230
2020-09-20 20:41:02 n.asım ****120.30
2020-09-20 19:24:38 n.asım ****120.30
2020-09-20 15:56:25 Deniz 6 ****123.40
2020-09-20 14:09:50 Deniz 6 ****123.40
2020-09-20 11:09:26 Deniz 6 ****75.164
2020-09-20 00:22:57 n.asım ****121.66
2020-09-19 08:20:36 n.asım ****76.194
2020-09-19 00:44:08 Deniz 6 ****73.230
2020-09-18 16:18:31 Deniz 6 ****77.188
2020-09-18 11:48:05 n.asım ****122.65
2020-09-18 08:34:40 Deniz 6 ****.77.34
2020-09-18 00:50:45 n.asım ****64.200
2020-09-18 00:46:52 Deniz 6 ****64.200
2020-09-17 23:39:54 n.asım ****64.200
2020-09-16 21:45:40 n.asım ****64.200
2020-09-16 01:06:45 n.asım ****64.200
2020-09-16 00:28:16 Deniz 6 ****69.167
2020-09-15 18:15:26 n.asım ****78.142
2020-09-15 14:46:30 Deniz 6 ****1.78.2
2020-09-15 10:50:58 n.asım ****.64.83
2020-09-15 05:17:56 Deniz 6 ****.64.83
2020-09-15 04:49:45 Deniz 6 ****.64.83
2020-09-15 02:28:32 n.asım ****66.167
2020-09-14 20:48:05 n.asım ****66.167
2020-09-14 17:03:09 n.asım ****66.167
2020-09-14 15:35:37 n.asım ****66.167
2020-09-14 12:06:28 n.asım ****23.143
2020-09-14 11:43:45 Deniz 6 ****78.187
2020-09-13 20:01:21 n.asım ****70.133
2020-09-13 12:13:47 n.asım ****68.158
2020-09-13 01:45:51 n.asım ****68.158
2020-09-13 00:56:52 Deniz 6 ****68.158
2020-09-12 22:05:49 n.asım ****73.124
2020-09-12 10:58:19 n.asım ****64.188
2020-09-12 02:01:34 Aşkar... ****68.122
2020-09-12 00:07:57 n.asım ****67.136
2020-09-11 22:54:14 Deniz 6 ****.69.47
2020-09-11 19:34:42 Deniz 6 ****.69.47
2020-09-11 16:54:31 Deniz 6 ****66.207
2020-09-11 11:53:38 Deniz 6 ****66.207
2020-09-10 13:19:32 Aşkar... ****122.50
2020-09-10 10:30:14 Aşkar... ****122.50
2020-09-09 23:13:03 Aşkar... ****122.50
2020-09-09 20:39:22 Aşkar... ****122.50
2020-09-08 15:32:02 n.asım ****67.246
2020-09-08 13:10:40 n.asım ****67.246
2020-09-07 16:45:57 n.asım ****67.246
2020-09-07 13:00:16 n.asım ****67.246
2020-09-07 12:25:50 Deniz 6 ****65.142
2020-09-07 10:44:50 n.asım ****72.235
2020-09-06 15:38:28 Aşkar... ****.67.27
2020-09-06 12:24:54 Deniz 6 ****66.118
2020-09-03 10:10:45 Deniz 6 ****121.80
2020-09-02 23:02:30 n.asım ****.71.94
2020-09-02 22:10:51 n.asım ****.71.94
2020-09-02 18:19:30 n.asım ****.71.94
2020-09-01 23:55:05 n.asım ****.71.94
2020-09-01 16:08:18 n.asım ****.71.94
2020-09-01 10:56:04 n.asım ****.71.94
2020-09-01 02:18:45 Deniz 6 ****.67.55
2020-09-01 00:35:41 n.asım ****71.172
2020-08-31 20:45:04 n.asım ****71.172
2020-08-31 12:45:02 n.asım ****71.172
2020-08-31 10:22:31 n.asım ****67.158
2020-08-30 21:43:35 n.asım ****67.158
2020-08-30 13:31:34 n.asım ****67.158
2020-08-30 13:15:27 Aşkar... ****.77.90
2020-08-30 11:02:22 n.asım ****68.216
2020-08-30 02:24:55 n.asım ****68.216
2020-08-30 01:06:28 n.asım ****68.216
2020-08-29 22:16:52 Aşkar... ****69.188
2020-08-29 22:02:39 n.asım ****.70.48
2020-08-29 21:44:03 n.asım ****.70.48
2020-08-29 17:44:28 n.asım ****.70.48
2020-08-29 16:49:09 n.asım ****.70.48
2020-08-29 01:18:44 n.asım ****.70.48
2020-08-29 00:10:46 n.asım ****.70.48
2020-08-28 18:16:30 Deniz 6 ****.71.66
2020-08-28 15:39:59 n.asım ****.71.66
2020-08-28 13:34:02 n.asım ****.71.66
2020-08-28 12:34:52 n.asım ****.71.66
2020-08-28 02:49:53 Aşkar... ****68.213
2020-08-28 02:42:44 Deniz 6 ****.71.55
2020-08-27 22:07:54 n.asım ****.66.86
2020-08-27 12:21:28 n.asım ****.66.86
2020-08-26 22:36:45 n.asım ****.66.86
2020-08-25 21:19:51 n.asım ****.66.86
2020-08-25 19:25:05 n.asım ****.66.86
2020-08-25 18:00:26 n.asım ****.66.86
2020-08-19 00:50:45 n.asım ****.66.86
2020-08-18 22:38:42 n.asım ****.66.86
2020-08-18 22:28:29 Aşkar... ****69.128
2020-08-18 22:18:05 n.asım ****.68.26
2020-08-18 18:54:16 n.asım ****.68.26
2020-08-18 18:51:37 n.asım ****.68.26
2020-08-18 13:03:02 n.asım ****.68.26
2020-08-18 09:36:09 n.asım ****.68.26
2020-08-18 01:40:39 n.asım ****78.138
2020-08-17 23:00:43 n.asım ****78.138
2020-08-13 11:44:23 Deniz 6 ****78.138
2020-08-13 00:20:17 n.asım ****.76.27
2020-08-12 00:33:40 n.asım ****.76.27
2020-08-11 20:55:52 n.asım ****122.89
2020-08-11 15:19:39 n.asım ****122.89
2020-08-11 10:30:54 n.asım ****122.89
2020-08-11 02:01:59 n.asım ****122.89
2020-08-09 15:54:48 n.asım ****73.245
2020-08-09 13:47:36 Deniz 6 ****65.172
2020-08-09 07:53:46 n.asım ****65.172
2020-08-09 02:06:49 n.asım ****65.172
2020-08-09 01:54:19 n.asım ****65.172
2020-08-08 23:14:40 n.asım ****65.172
2020-08-08 22:52:35 n.asım ****65.172
2020-08-08 18:24:06 n.asım ****65.172
2020-08-08 04:27:39 Aşkar... ****.71.37
2020-08-07 13:14:11 Deniz 6 ****73.237
2020-08-07 11:28:03 n.asım ****77.147
2020-08-05 00:58:20 n.asım ****120.51
2020-08-04 13:50:02 n.asım ****120.51
2020-08-04 11:05:42 n.asım ****120.51
2020-08-03 20:45:33 n.asım ****.79.83
2020-08-03 15:34:57 n.asım ****.78.39
2020-07-29 00:35:20 n.asım ****64.233
2020-07-28 01:50:58 Deniz 6 ****64.233
2020-07-27 17:21:47 Deniz 6 ****73.229
2020-07-27 14:15:12 Deniz 6 ****73.229
2020-07-27 11:33:29 Deniz 6 ****73.229
2020-07-27 00:05:17 n.asım ****.75.33
2020-07-26 21:39:53 n.asım ****.75.33
2020-07-26 20:28:35 n.asım ****.75.33
2020-07-26 17:59:22 n.asım ****.75.33
2020-07-26 15:53:13 Deniz 6 ****.75.33
2020-07-26 00:41:08 n.asım ****79.166
2020-07-25 11:43:06 n.asım ****79.166
2020-07-25 02:57:51 n.asım ****79.166
2020-07-24 19:09:42 n.asım ****79.166
2020-07-24 15:02:23 n.asım ****79.166
2020-07-23 23:39:43 Deniz 6 ****.76.36
2020-07-23 11:39:18 Deniz 6 ****.76.36
2020-07-23 08:55:31 Aşkar... ****.66.84
2020-07-23 07:22:02 n.asım ****.79.43
2020-07-23 03:03:30 Deniz 6 ****.69.22
2020-07-23 00:55:54 Deniz 6 ****74.131
2020-07-23 00:21:26 Deniz 6 ****74.131
2020-07-22 22:12:21 Deniz 6 ****74.131
2020-07-22 19:52:43 Deniz 6 ****74.131
2020-07-21 17:34:44 Deniz 6 ****75.233
2020-07-21 15:59:41 Deniz 6 ****75.233
2020-07-21 10:16:17 Deniz 6 ****73.247
2020-07-21 01:27:11 Deniz 6 ****73.247
2020-07-20 18:27:52 Deniz 6 ****73.247
2020-07-20 14:50:52 Deniz 6 ****.71.42
2020-07-20 01:05:17 Deniz 6 ****.71.42
2020-07-19 20:35:41 n.asım ****.71.42
2020-07-19 19:38:54 Deniz 6 ****78.161
2020-07-17 12:14:41 Deniz 6 ****.71.62
2020-07-17 11:12:41 Deniz 6 ****.71.62
2020-07-17 00:14:34 Deniz 6 ****77.105
2020-07-16 23:52:00 Deniz 6 ****72.111
2020-07-16 21:51:32 Deniz 6 ****72.111
2020-07-16 18:58:09 Deniz 6 ****72.111
2020-07-15 16:33:26 n.asım ****72.111
2020-07-15 12:52:21 n.asım ****72.111
2020-07-15 05:37:52 n.asım ****72.111
2020-07-15 00:17:45 n.asım ****72.111
2020-07-13 01:16:04 n.asım ****72.111
2020-07-12 20:59:37 n.asım ****72.111
2020-07-12 18:27:47 n.asım ****72.111
2020-07-12 17:30:36 n.asım ****72.111
2020-07-12 00:05:57 n.asım ****79.235
2020-07-10 01:14:21 n.asım ****.68.84
2020-07-09 20:27:12 n.asım ****.68.84
2020-07-09 19:28:50 n.asım ****.68.84
2020-07-09 13:40:05 n.asım ****.68.84
2020-07-09 10:59:16 n.asım ****.68.84
2020-07-09 01:12:19 n.asım ****64.218
2020-07-08 21:35:51 n.asım ****64.218
2020-07-08 00:40:43 n.asım ****65.144
2020-07-07 15:11:38 n.asım ****65.144
2020-07-07 14:24:22 n.asım ****65.144
2020-07-07 13:19:51 n.asım ****65.144
2020-07-06 21:57:43 n.asım ****65.144
2020-07-06 13:13:15 n.asım ****65.144
2020-07-06 09:51:56 n.asım ****65.144
2020-07-05 22:26:49 n.asım ****65.144
2020-07-04 11:50:22 n.asım ****65.144
2020-07-04 00:21:45 n.asım ****65.144
2020-07-03 12:34:06 n.asım ****65.144
2020-07-03 09:02:09 n.asım ****65.144
2020-07-03 00:48:56 n.asım ****65.144
2020-07-02 19:57:12 n.asım ****65.144
2020-07-02 17:27:58 n.asım ****65.144
2020-07-02 14:10:04 Aşkar... ****123.20
2020-07-01 00:09:50 n.asım ****.64.38
2020-06-30 23:04:49 Aşkar... ****64.146
2020-06-30 21:22:45 Aşkar... ****64.146
2020-06-30 12:00:25 Aşkar... ****64.146
2020-06-28 21:21:28 n.asım ****72.189
2020-06-28 15:24:23 n.asım ****72.189
2020-06-28 11:46:13 n.asım ****72.189
2020-06-28 00:13:00 n.asım ****66.219
2020-06-27 01:55:08 n.asım ****66.219
2020-06-27 00:06:02 n.asım ****66.219
2020-06-26 20:47:38 n.asım ****66.219
2020-06-26 13:02:43 n.asım ****66.219
2020-06-26 11:06:35 n.asım ****66.219
2020-06-25 19:34:38 n.asım ****66.219
2020-06-25 18:16:32 n.asım ****66.219
2020-06-25 15:46:24 n.asım ****66.219
2020-06-25 07:28:12 n.asım ****66.219
2020-06-25 00:59:44 n.asım ****66.219
2020-06-24 23:54:25 n.asım ****66.219
2020-06-24 00:28:11 n.asım ****66.219
2020-06-23 21:47:19 Aşkar... ****64.224
2020-06-23 07:18:11 n.asım ****64.178
2020-06-22 22:37:42 Aşkar... ****64.178
2020-06-22 21:32:18 Aşkar... ****64.178
2020-06-22 20:01:43 Aşkar... ****64.178
2020-06-22 13:07:10 Aşkar... ****64.178
2020-06-22 00:56:49 Aşkar... ****64.178
2020-06-20 02:06:56 Aşkar... ****64.178
2020-06-20 00:36:53 Aşkar... ****64.178
2020-06-18 23:12:24 Aşkar... ****64.178
2020-06-18 21:21:45 Aşkar... ****64.178
2020-06-18 00:33:35 Aşkar... ****64.178
2020-06-18 00:22:45 Aşkar... ****64.178
2020-06-17 14:40:37 Aşkar... ****64.178
2020-06-17 12:02:24 Aşkar... ****64.178
2020-06-16 15:17:36 Aşkar... ****64.178
2020-06-16 01:27:57 Aşkar... ****64.178
2020-06-14 23:39:04 Aşkar... ****64.178
2020-06-14 22:31:55 Aşkar... ****64.178
2020-06-14 01:12:11 Aşkar... ****64.178
2020-06-13 00:57:58 Aşkar... ****64.178
2020-06-12 03:36:08 n.asım ****65.244
2020-06-12 02:04:31 n.asım ****65.244
2020-06-11 22:36:35 n.asım ****65.244
2020-06-11 15:15:12 n.asım ****65.244
2020-06-11 14:26:52 n.asım ****65.244
2020-06-11 00:30:35 n.asım ****65.244
2020-06-09 22:26:48 n.asım ****65.244
2020-06-09 01:19:00 n.asım ****65.244
2020-06-08 15:11:46 Aşkar... ****77.103
2020-06-08 14:14:54 n.asım ****70.141
2020-06-07 23:14:56 n.asım ****.66.60
2020-06-06 01:36:23 Aşkar... ****.75.40
2020-06-05 20:10:00 n.asım ****.76.94
2020-06-05 14:55:05 n.asım ****.76.94
2020-06-05 01:19:25 n.asım ****.76.94
2020-06-04 17:55:12 n.asım ****.76.94
2020-06-04 15:47:51 n.asım ****.76.94
2020-06-04 00:39:03 n.asım ****.66.28
2020-06-03 01:41:05 n.asım ****.66.28
2020-06-02 22:50:14 n.asım ****.66.28
2020-06-02 19:06:10 n.asım ****.66.28
2020-06-02 17:25:14 n.asım ****.66.28
2020-06-01 21:22:06 n.asım ****.66.28
2020-06-01 19:44:13 n.asım ****.66.28
2020-06-01 04:55:42 n.asım ****79.228
2020-05-31 03:07:09 Aşkar... ****.66.42
2020-05-31 00:40:09 Aşkar... ****.66.42
2020-05-30 07:07:36 n.asım ****67.224
2020-05-30 01:13:38 Aşkar... ****22.124
2020-05-29 21:01:16 Aşkar... ****22.124
2020-05-29 19:43:30 Aşkar... ****22.124
2020-05-29 14:18:22 n.asım ****.66.64
2020-05-29 01:36:54 Aşkar... ****.66.48
2020-05-28 16:18:23 Aşkar... ****.66.48
2020-05-28 00:41:32 Aşkar... ****71.242
2020-05-26 23:49:15 Aşkar... ****.77.57
2020-05-25 23:04:24 Aşkar... ****.77.57
2020-05-25 22:02:06 Aşkar... ****.77.57
2020-05-24 23:14:38 n.asım ****.68.93
2020-05-23 21:12:48 n.asım ****.76.82
2020-05-23 11:39:27 n.asım ****.76.82
2020-05-23 10:12:29 n.asım ****.76.82
2020-05-23 03:52:09 n.asım ****.76.82
2020-05-23 01:08:21 n.asım ****.76.82
2020-05-23 00:15:53 n.asım ****.76.82
2020-05-22 21:49:12 n.asım ****.76.82
2020-05-21 22:53:26 Aşkar... ****65.249
2020-05-21 22:15:57 Aşkar... ****65.249
2020-05-21 21:42:51 Aşkar... ****65.249
2020-05-20 06:23:02 n.asım ****79.200
2020-05-20 03:50:32 n.asım ****79.200
2020-05-20 01:39:50 n.asım ****79.200
2020-05-20 00:34:59 n.asım ****79.200
2020-05-20 00:01:17 n.asım ****79.200
2020-05-19 22:15:01 n.asım ****79.200
2020-05-19 10:13:31 Aşkar... ****1.65.7
2020-05-18 23:55:55 n.asım ****79.180
2020-05-18 16:37:25 n.asım ****79.180
2020-05-18 16:14:48 n.asım ****79.180
2020-05-18 04:24:07 n.asım ****132.75
2020-05-18 03:56:18 n.asım ****79.180
2020-05-18 03:28:30 n.asım ****79.180
2020-05-18 02:43:28 n.asım ****132.75
2020-05-18 01:46:21 n.asım ****79.180
2020-05-18 00:58:39 n.asım ****132.75
2020-05-17 20:38:45 n.asım ****79.180
2020-05-17 17:31:40 Aşkar... ****75.172
2020-05-17 05:30:32 n.asım ****75.172
2020-05-17 01:49:02 n.asım ****75.172
2020-05-16 21:51:49 n.asım ****75.172
2020-05-16 13:49:13 n.asım ****75.172
2020-05-16 11:51:07 Aşkar... ****1.65.5
2020-05-16 04:12:42 n.asım ****70.191
2020-05-15 22:08:10 n.asım ****70.191
2020-05-15 16:09:51 n.asım ****70.191
2020-05-15 03:44:37 n.asım ****70.191
2020-05-15 02:55:22 n.asım ****70.191
2020-05-14 22:51:56 n.asım ****70.191
2020-05-14 22:27:21 Aşkar... ****71.192
2020-05-14 20:41:22 n.asım ****71.192
2020-05-14 18:20:35 n.asım ****71.192
2020-05-14 17:50:34 n.asım ****71.192
2020-05-14 17:09:46 Aşkar... ****76.208
2020-05-14 15:03:04 n.asım ****66.179
2020-05-14 04:01:07 Aşkar... ****69.149
2020-05-14 00:42:36 n.asım ****.76.57
2020-05-13 23:39:39 Aşkar... ****.76.57
2020-05-13 20:52:28 Aşkar... ****.76.57
2020-05-13 18:06:29 n.asım ****.67.54
2020-05-13 13:40:00 n.asım ****.67.54
2020-05-13 13:10:46 n.asım ****.67.54
2020-05-13 03:24:17 n.asım ****.67.54
2020-05-12 23:01:54 n.asım ****.67.54
2020-05-12 22:53:32 Aşkar... ****71.184
2020-05-12 22:15:05 n.asım ****.69.34
2020-05-12 21:49:03 n.asım ****.69.34
2020-05-12 16:10:24 n.asım ****.69.34
2020-05-12 05:13:37 n.asım ****.69.34
2020-05-12 02:03:52 Aşkar... ****65.176
2020-05-12 01:20:40 n.asım ****72.180
2020-05-11 23:02:30 n.asım ****72.180
2020-05-11 15:55:08 n.asım ****72.180
2020-05-11 02:58:21 Aşkar... ****68.123
2020-05-11 02:01:03 n.asım ****.67.80
2020-05-10 22:16:36 n.asım ****.67.80
2020-05-10 20:50:02 n.asım ****.67.80
2020-05-10 13:19:39 n.asım ****.67.80
2020-05-10 03:39:31 n.asım ****.67.80
2020-05-10 03:06:55 n.asım ****.67.80
2020-05-10 00:04:46 Aşkar... ****.66.33
2020-05-09 15:55:34 n.asım ****.66.33
2020-05-09 02:33:39 Aşkar... ****.66.33
2020-05-08 21:50:20 Aşkar... ****.66.33
2020-05-08 21:15:12 Aşkar... ****.66.33
2020-05-08 19:48:47 Aşkar... ****.66.33
2020-05-08 16:50:19 Aşkar... ****.66.33
2020-05-08 12:43:18 Aşkar... ****.66.33
2020-05-08 03:50:00 Aşkar... ****.66.33
2020-05-07 22:06:49 n.asım ****76.179
2020-05-07 17:35:00 n.asım ****.66.97
2020-05-07 04:05:26 n.asım ****.69.73
2020-05-07 02:12:27 n.asım ****.69.73
2020-05-07 00:05:17 n.asım ****.69.73
2020-05-06 16:38:26 n.asım ****.69.73
2020-05-06 04:18:53 n.asım ****.69.73
2020-05-05 13:08:30 Aşkar... ****66.191
2020-05-05 04:54:16 Aşkar... ****66.191
2020-05-05 03:33:14 n.asım ****67.118
2020-05-05 01:53:52 n.asım ****67.118
2020-05-05 00:10:01 Aşkar... ****67.118
2020-05-04 21:36:08 Aşkar... ****67.118
2020-05-04 12:06:40 Aşkar... ****67.118
2020-05-04 02:38:42 n.asım ****67.118
2020-05-04 02:01:04 n.asım ****67.118
2020-05-03 20:21:40 n.asım ****67.246
2020-05-03 12:00:07 arel. ****68.234
2020-05-03 03:52:14 arel. ****.75.94
2020-05-03 00:39:27 arel. ****.75.94
2020-05-02 21:42:28 arel. ****.75.94
2020-05-02 12:25:50 Aşkar... ****66.101
2020-05-02 00:14:52 arel. ****75.159
2020-05-01 21:22:21 arel. ****75.159
2020-05-01 01:51:04 arel. ****74.177
2020-04-30 21:17:00 arel. ****74.177
2020-04-30 02:57:47 arel. ****65.232
2020-04-29 18:36:23 arel. ****65.232
2020-04-29 02:29:57 arel. ****73.142
2020-04-29 01:22:18 arel. ****73.142
2020-04-28 23:22:57 Aşkar... ****73.142
2020-04-28 22:55:33 arel. ****73.145
2020-04-28 04:53:35 arel. ****73.145
2020-04-28 00:51:17 arel. ****68.212
2020-04-27 04:15:17 Aşkar... ****68.212
2020-04-27 00:12:08 arel. ****78.246
2020-04-26 15:39:06 arel. ****78.246
2020-04-26 13:43:41 Aşkar... ****.75.78
2020-04-26 11:24:28 Aşkar... ****.75.78
2020-04-26 01:12:11 arel. ****64.242
2020-04-25 23:20:45 arel. ****64.242
2020-04-25 13:06:55 Aşkar... ****79.138
2020-04-25 12:27:52 Aşkar... ****79.138
2020-04-25 00:33:48 arel. ****66.128
2020-04-24 21:36:26 arel. ****66.128
2020-04-24 19:07:18 Aşkar... ****66.128
2020-04-24 01:38:27 arel. ****66.128
2020-04-24 00:02:38 Aşkar... ****68.196
2020-04-23 21:11:17 arel. ****78.124
2020-04-23 17:20:40 Aşkar... ****71.246
2020-04-23 17:10:55 Aşkar... ****71.246
2020-04-23 15:18:07 Aşkar... ****71.246
2020-04-23 13:56:23 Aşkar... ****71.246
2020-04-23 03:12:30 Aşkar... ****71.246
2020-04-23 02:51:36 arel. ****.67.84
2020-04-23 01:42:59 Aşkar... ****78.234
2020-04-23 01:25:15 Aşkar... ****78.234
2020-04-22 23:50:58 Aşkar... ****78.234
2020-04-22 01:21:39 arel. ****.74.27
2020-04-21 01:44:33 Deniz 6 ****.74.27
2020-04-20 01:24:18 arel. ****.74.27
2020-04-20 00:15:03 Deniz 6 ****.74.27
2020-04-19 21:16:34 Aşkar... ****.74.27
2020-04-19 04:44:44 Aşkar... ****.74.27
2020-04-19 01:26:05 Aşkar... ****.74.27
2020-04-19 00:30:35 Aşkar... ****.74.27
2020-04-18 22:06:01 arel. ****.74.27
2020-04-18 15:00:07 Aşkar... ****.74.27
2020-04-18 09:27:19 Aşkar... ****.74.27
2020-04-18 02:52:24 Aşkar... ****.74.27
2020-04-18 02:35:48 Aşkar... ****.74.27
2020-04-18 02:19:04 Aşkar... ****.74.27
2020-04-18 01:19:05 Aşkar... ****.74.27
2020-04-17 22:43:53 arel. ****.74.27
2020-04-17 03:06:23 Aşkar... ****57.250
2020-04-17 02:58:32 Aşkar... ****57.250
2020-04-17 02:20:44 Aşkar... ****57.250
2020-04-16 18:12:56 n.asım ****81.125
2020-04-16 15:18:32 Aşkar... ****81.125
2020-04-16 12:35:18 Aşkar... ****81.125
2020-04-16 03:44:38 arel. ****81.125
2020-04-16 02:28:52 arel. ****81.125
2020-04-16 02:24:57 Aşkar... ****81.125
2020-04-16 01:52:29 arel. ****81.125
2020-04-15 02:20:36 n.asım ****81.125
2020-04-15 00:47:38 arel. ****81.125
2020-04-14 14:39:53 Aşkar... ****82.251
2020-04-14 02:23:04 arel. ****82.251
2020-04-13 20:27:31 n.asım ****82.251
2020-04-13 16:12:36 Aşkar... ****82.251
2020-04-13 02:39:29 arel. ****82.251
2020-04-13 01:02:26 arel. ****82.251
2020-04-12 19:17:06 n.asım ****82.251
2020-04-12 18:56:22 n.asım ****82.251
2020-04-12 00:59:17 arel. ****82.251
2020-04-11 04:50:56 n.asım ****82.251
2020-04-11 02:25:18 n.asım ****82.251
2020-04-11 02:01:53 Aşkar... ****82.251
2020-04-10 19:37:19 n.asım ****82.251
2020-04-10 13:50:40 Deniz 6 ****82.251
2020-04-10 00:07:48 arel. ****82.251
2020-04-09 11:40:46 Aşkar... ****82.251
2020-04-09 02:22:41 n.asım ****82.251
2020-04-09 00:21:34 n.asım ****82.251
2020-04-08 03:47:53 arel. ****82.251
2020-04-08 00:14:46 arel. ****82.251
2020-04-07 22:08:55 n.asım ****82.251
2020-04-07 02:34:47 n.asım ****82.251
2020-04-07 00:23:21 arel. ****82.251
2020-04-06 23:39:55 n.asım ****82.251
2020-04-06 20:45:02 n.asım ****82.251
2020-04-06 18:41:11 n.asım ****82.251
2020-04-06 15:18:03 n.asım ****82.251
2020-04-06 15:08:50 n.asım ****82.251
2020-04-06 04:13:42 n.asım ****82.251
2020-04-06 01:40:54 n.asım ****82.251
2020-04-06 00:57:19 n.asım ****82.251
2020-04-05 18:34:21 n.asım ****82.251
2020-04-05 16:47:39 n.asım ****82.251
2020-04-05 02:41:21 n.asım ****82.251
2020-04-05 01:10:36 n.asım ****82.251
2020-04-04 23:45:38 Aşkar... ****82.251
2020-04-04 21:52:32 n.asım ****82.251
2020-04-04 06:37:25 n.asım ****82.251
2020-04-04 02:48:06 n.asım ****82.251
2020-04-03 23:10:14 n.asım ****82.251
2020-04-03 20:50:57 n.asım ****82.251
2020-04-03 14:37:03 n.asım ****82.251
2020-04-03 13:55:26 n.asım ****82.251
2020-04-03 05:27:57 n.asım ****82.251
2020-04-03 02:42:58 n.asım ****82.251
2020-04-03 01:44:57 Aşkar... ****82.251
2020-04-02 23:49:04 n.asım ****82.251
2020-04-02 17:50:21 n.asım ****82.251
2020-04-02 15:25:11 n.asım ****82.251
2020-04-02 07:50:37 n.asım ****82.251
2020-04-02 03:49:23 n.asım ****82.251
2020-04-02 00:33:21 n.asım ****82.251
2020-04-01 04:44:25 n.asım ****82.251
2020-04-01 02:05:01 arel. ****82.251
2020-03-31 04:00:06 arel. ****82.251
2020-03-31 02:15:42 arel. ****82.251
2020-03-31 02:10:24 arel. ****82.251
2020-03-31 01:06:23 arel. ****82.251
2020-03-31 00:10:02 Aşkar... ****82.251
2020-03-30 22:46:41 arel. ****82.251
2020-03-30 17:06:45 arel. ****82.251
2020-03-30 13:55:01 arel. ****82.251
2020-03-30 12:52:11 Aşkar... ****82.251
2020-03-29 22:44:14 arel. ****82.251
2020-03-29 05:25:57 arel. ****82.251
2020-03-29 04:11:15 arel. ****82.251
2020-03-29 02:37:39 arel. ****82.251
2020-03-29 01:50:38 arel. ****82.251
2020-03-28 23:13:20 arel. ****82.251
2020-03-28 04:02:05 arel. ****82.251
2020-03-28 03:58:38 Aşkar... ****82.251
2020-03-28 00:51:04 arel. ****82.251
2020-03-27 00:59:09 arel. ****82.251
2020-03-27 00:53:24 Deniz 6 ****82.251
2020-03-27 00:42:13 arel. ****82.251
2020-03-27 00:40:33 arel. ****82.251
2020-03-26 23:42:08 arel. ****82.251
2020-03-26 00:50:40 arel. ****82.251
2020-03-25 11:06:28 Deniz 6 ****82.251
2020-03-25 00:04:18 arel. ****82.251
2020-03-24 02:50:05 arel. ****82.251
2020-03-24 02:24:10 Aşkar... ****82.251
2020-03-24 00:06:36 arel. ****82.251
2020-03-22 23:51:57 arel. ****82.251
2020-03-22 22:11:38 arel. ****82.251
2020-03-22 03:50:50 arel. ****82.251
2020-03-22 02:32:21 Aşkar... ****82.251
2020-03-22 00:13:08 arel. ****82.251
2020-03-21 19:54:19 Deniz 6 ****82.251
2020-03-21 13:52:18 arel. ****82.251
2020-03-21 12:55:30 Deniz 6 ****82.251
2020-03-21 01:13:48 arel. ****82.251
2020-03-20 15:39:16 Deniz 6 ****82.251
2020-03-20 00:50:05 arel. ****.81.63
2020-03-19 23:16:09 arel. ****.81.63
2020-03-19 13:57:53 arel. ****.81.63
2020-03-19 02:21:42 arel. ****.81.63
2020-03-18 23:38:01 arel. ****.81.63
2020-03-18 02:06:22 arel. ****.81.63
2020-03-17 14:33:07 arel. ****.81.63
2020-03-17 02:42:54 arel. ****.81.63
2020-03-16 15:11:59 Deniz 6 ****.81.63
2020-03-16 07:54:08 arel. ****.81.63
2020-03-15 21:47:35 arel. ****.81.63
2020-03-14 10:32:41 Deniz 6 ****.81.63
2020-03-14 00:25:11 arel. ****.81.63
2020-03-13 22:23:03 arel. ****.81.63
2020-03-12 23:59:21 arel. ****.81.63
2020-03-12 17:42:40 Deniz 6 ****.81.63
2020-03-12 16:33:11 arel. ****.81.63
2020-03-11 23:30:01 arel. ****.81.63
2020-03-11 00:44:37 arel. ****.81.63
2020-03-10 21:41:35 arel. ****.81.63
2020-03-10 00:54:42 arel. ****.81.63
2020-03-09 16:33:18 Deniz 6 ****.81.63
2020-03-09 13:29:55 arel. ****.81.63
2020-03-09 02:32:03 arel. ****.81.63
2020-03-09 00:02:14 arel. ****.81.63
2020-03-07 00:56:27 arel. ****.81.63
2020-03-05 22:37:25 arel. ****.81.63
2020-03-04 23:42:15 arel. ****.81.63
2020-03-04 01:18:50 arel. ****.81.63
2020-03-03 17:42:57 Deniz 6 ****.81.63
2020-03-02 23:12:36 arel. ****.81.63
2020-03-02 17:33:37 arel. ****.81.63
2020-03-02 01:09:14 arel. ****.81.63
2020-03-02 00:23:52 arel. ****.81.63
2020-03-02 00:15:46 Deniz 6 ****.81.63
2020-03-01 04:30:11 arel. ****.81.63
2020-03-01 02:26:29 arel. ****.81.63
2020-02-29 23:39:45 arel. ****.81.63
2020-02-28 21:50:41 arel. ****.81.63
2020-02-28 16:03:40 arel. ****.81.63
2020-02-27 15:38:24 arel. ****.81.63
2020-02-27 13:30:32 arel. ****.81.63
2020-02-27 00:56:57 arel. ****.81.63
2020-02-26 00:31:30 arel. ****.81.63
2020-02-26 00:25:13 Aşkar... ****.81.63
2020-02-25 16:00:42 Deniz 6 ****.81.63
2020-02-25 14:12:38 arel. ****.81.63
2020-02-25 01:50:39 arel. ****.81.63
2020-02-25 00:06:23 arel. ****.81.63
2020-02-24 01:25:26 arel. ****.81.63
2020-02-24 00:20:28 arel. ****.81.63
2020-02-23 04:40:06 Deniz 6 ****.81.63
2020-02-23 03:42:32 arel. ****.81.63
2020-02-23 03:38:44 arel. ****.81.63
2020-02-22 01:27:30 arel. ****.81.63
2020-02-21 01:24:43 arel. ****.81.63
2020-02-20 02:53:08 arel. ****.81.63
2020-02-19 01:01:07 arel. ****.81.63
2020-02-17 01:35:15 Deniz 6 ****.81.63
2020-02-17 01:17:12 Deniz 6 ****.81.63
2020-02-16 01:21:10 arel. ****.81.63
2020-02-14 13:19:28 Deniz 6 ****82.169
2020-02-14 00:52:18 arel. ****82.169
2020-02-13 00:41:08 arel. ****82.169
2020-02-12 00:17:42 arel. ****82.169
2020-02-11 00:55:14 arel. ****82.169
2020-02-10 22:07:27 arel. ****82.169
2020-02-10 16:49:21 Deniz 6 ****82.169
2020-02-09 17:46:45 arel. ****82.169
2020-02-08 00:59:57 arel. ****82.169
2020-02-07 01:55:36 arel. ****82.169
2020-02-07 01:49:03 arel. ****82.169
2020-02-05 00:41:14 arel. ****82.169
2020-02-04 02:50:20 arel. ****82.169
2020-02-03 19:31:45 Deniz 6 ****82.169
2020-02-03 16:02:15 arel. ****82.169
2020-02-03 12:23:39 Deniz 6 ****82.169
2020-02-03 01:28:53 arel. ****82.169
2020-02-02 23:01:11 arel. ****82.169
2020-02-02 21:31:46 arel. ****82.169
2020-02-02 00:58:45 arel. ****82.169
2020-02-01 11:30:16 Deniz 6 ****82.169
2020-02-01 01:10:37 arel. ****82.169
2020-01-31 02:06:24 arel. ****89.161
2020-01-26 01:58:07 Deniz 6 ****117.98
2020-01-26 00:01:37 arel. ****117.98
2020-01-25 18:30:39 Deniz 6 ****117.98
2020-01-25 00:36:47 arel. ****117.98
2020-01-24 21:04:21 arel. ****117.98
2020-01-24 00:28:49 Deniz 6 ****81.115
2020-01-23 04:46:50 Deniz 6 ****81.115
2020-01-23 01:06:51 arel. ****81.115
2020-01-22 04:41:34 arel. ****81.115
2020-01-22 03:15:04 arel. ****81.115
2020-01-20 03:40:43 Deniz 6 ****81.115
2020-01-20 01:03:23 arel. ****81.115
2020-01-19 22:04:34 Deniz 6 ****81.115
2020-01-18 19:19:07 Deniz 6 ****81.115
2020-01-17 22:03:47 Deniz 6 ****81.115
2020-01-17 01:38:18 Deniz 6 ****81.115
2020-01-14 18:59:17 Deniz 6 ****81.115
2020-01-14 01:01:33 arel. ****81.115
2020-01-13 22:09:53 Deniz 6 ****81.115
2020-01-13 15:05:43 arel. ****81.115
2020-01-13 13:22:52 Deniz 6 ****81.115
2020-01-13 11:03:19 arel. ****81.115
2020-01-12 22:35:35 arel. ****81.115
2020-01-12 17:09:13 arel. ****81.115
2020-01-11 01:55:52 Deniz 6 ****81.115
2020-01-11 00:11:20 arel. ****81.115
2020-01-10 15:20:49 Deniz 6 ****81.115
2020-01-10 14:47:03 arel. ****81.115
2020-01-09 23:44:00 arel. ****81.115
2020-01-09 02:08:51 Deniz 6 ****81.115
2020-01-09 00:10:11 arel. ****81.115
2020-01-08 15:17:03 arel. ****81.115
2020-01-08 14:40:35 arel. ****81.115
2020-01-08 00:05:29 Deniz 6 ****81.115
2020-01-07 01:28:50 arel. ****81.115
2020-01-07 01:20:45 Deniz 6 ****81.115
2020-01-06 23:49:55 Deniz 6 ****81.115
2020-01-06 19:03:21 Deniz 6 ****81.115
2020-01-06 16:35:38 arel. ****81.115
2020-01-06 10:43:14 Deniz 6 ****81.115
2020-01-05 23:31:02 arel. ****81.115
2020-01-05 01:04:34 arel. ****81.115
2020-01-04 05:13:18 Deniz 6 ****81.115
2020-01-04 01:51:01 arel. ****81.115
2020-01-03 23:20:09 Deniz 6 ****81.115
2020-01-03 22:58:14 Deniz 6 ****81.115
2019-12-31 16:11:48 Deniz 6 ****81.115
2019-12-31 00:48:00 Deniz 6 ****81.115
2019-12-29 12:17:34 Deniz 6 ****81.115
2019-12-29 00:09:06 arel. ****81.115
2019-12-28 19:03:02 Deniz 6 ****81.115
2019-12-28 01:49:04 arel. ****81.115
2019-12-28 01:33:39 arel. ****81.115
2019-12-27 01:06:18 arel. ****81.115
2019-12-26 01:56:32 arel. ****81.115
2019-12-24 18:02:27 Deniz 6 ****81.115
2019-12-24 07:28:58 Deniz 6 ****81.115
2019-12-23 23:57:15 arel. ****83.152
2019-12-23 23:46:50 arel. ****83.152
2019-12-23 00:44:28 arel. ****83.152
2019-12-21 03:35:38 Deniz 6 ****83.152
2019-12-19 12:05:43 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-19 00:08:06 arel. ****.80.79
2019-12-17 23:08:16 arel. ****.80.79
2019-12-16 14:04:47 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-16 11:41:31 arel. ****.80.79
2019-12-15 00:22:13 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-14 03:00:58 arel. ****.80.79
2019-12-14 01:15:45 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-14 00:41:41 arel. ****.80.79
2019-12-13 01:35:14 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-12 22:10:08 arel. ****.80.79
2019-12-11 00:03:35 arel. ****.80.79
2019-12-07 00:06:56 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-06 14:03:57 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-06 13:16:11 arel. ****.80.79
2019-12-05 23:32:39 arel. ****.80.79
2019-12-04 00:06:34 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-03 22:32:38 arel. ****.80.79
2019-12-03 14:38:33 arel. ****.80.79
2019-12-03 13:32:19 arel. ****.80.79
2019-12-02 22:18:17 Deniz 6 ****.80.79
2019-12-02 19:46:44 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-30 02:54:51 arel. ****.80.79
2019-11-30 00:09:25 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-29 01:01:18 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-29 00:22:51 arel. ****.80.79
2019-11-28 00:50:11 arel. ****.80.79
2019-11-27 01:02:59 arel. ****.80.79
2019-11-26 01:23:49 arel. ****.80.79
2019-11-26 00:50:47 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-22 00:52:56 arel. ****.80.79
2019-11-21 18:28:36 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-21 14:02:08 arel. ****.80.79
2019-11-21 00:47:21 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-20 23:24:57 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-20 22:02:19 arel. ****.80.79
2019-11-20 00:52:11 arel. ****.80.79
2019-11-19 14:00:54 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-18 02:02:51 arel. ****.80.79
2019-11-18 01:45:09 arel. ****.80.79
2019-11-18 01:38:46 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-17 22:55:47 arel. ****.80.79
2019-11-17 14:55:58 arel. ****.80.79
2019-11-17 02:25:39 arel. ****.80.79
2019-11-16 14:51:00 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-16 14:49:26 arel. ****.80.79
2019-11-16 14:14:12 arel. ****.80.79
2019-11-16 01:48:01 Deniz 6 ****.80.79
2019-11-16 01:12:22 arel. ****.80.79
2019-11-15 06:20:56 Deniz 6 ****21.175
2019-11-15 06:03:40 Deniz 6 ****21.175
2019-11-15 02:22:03 Deniz 6 ****21.175
2019-11-15 01:13:44 arel. ****21.175
2019-11-15 00:20:02 Deniz 6 ****21.175
2019-11-15 00:13:53 Deniz 6 ****21.175
2019-11-14 23:49:59 arel. ****21.175
2019-11-13 01:42:32 arel. ****21.175
2019-11-12 23:38:30 arel. ****21.175
2019-11-11 18:34:55 arel. ****21.175
2019-11-11 17:15:57 arel. ****21.175
2019-11-11 01:29:41 arel. ****21.175
2019-11-10 01:00:37 arel. ****21.175
2019-11-10 00:05:19 arel. ****21.175
2019-11-09 01:56:51 arel. ****21.175
2019-11-08 22:24:06 arel. ****21.175
2019-11-07 23:22:06 Deniz 6 ****21.175
2019-11-07 22:45:20 arel. ****21.175
2019-11-07 22:00:49 arel. ****21.175
2019-11-06 23:09:00 arel. ****21.175
2019-11-06 21:07:08 arel. ****21.175
2019-11-06 01:33:36 arel. ****21.175
2019-11-05 00:25:33 arel. ****21.175
2019-11-04 22:28:14 Deniz 6 ****21.175
2019-11-04 21:16:45 arel. ****21.175
2019-11-04 17:35:31 arel. ****21.175
2019-11-04 00:25:35 arel. ****81.164
2019-11-03 22:39:25 arel. ****81.164
2019-11-03 22:05:13 arel. ****81.164
2019-11-03 16:57:08 Deniz 6 ****81.164
2019-11-03 15:49:53 arel. ****81.164
2019-11-03 01:17:06 Deniz 6 ****81.164
2019-11-03 00:37:41 arel. ****81.164
2019-11-02 22:18:53 arel. ****81.164
2019-11-02 22:06:55 arel. ****81.164
2019-11-02 00:41:03 arel. ****.86.65
2019-11-02 00:39:04 Aşkar... ****.86.65
2019-11-02 00:36:23 arel. ****.86.65
2019-11-02 00:32:19 arel. ****.86.65
2019-11-01 02:25:43 Deniz 6 ****.86.65
2019-11-01 01:27:49 arel. ****.86.65
2019-10-31 01:32:58 Deniz 6 ****.86.65
2019-10-30 00:54:40 Deniz 6 ****.86.65
2019-10-29 04:11:16 Deniz 6 ****.86.65
2019-10-29 01:01:53 arel. ****.86.65
2019-10-28 01:23:26 arel. ****.86.65
2019-10-28 00:15:05 Deniz 6 ****.86.65
2019-10-25 00:26:16 arel. ****85.178
2019-10-24 23:57:48 arel. ****85.178
2019-10-23 23:44:56 arel. ****85.178
2019-10-23 00:10:18 arel. ****85.178
2019-10-21 13:57:41 arel. ****85.178
2019-10-20 00:35:08 arel. ****85.178
2019-10-19 01:39:45 arel. ****85.178
2019-10-18 00:35:53 arel. ****85.178
2019-10-16 22:49:56 Deniz 6 ****85.178
2019-10-15 22:05:42 arel. ****80.158
2019-10-15 17:21:32 Deniz 6 ****80.158
2019-10-13 15:56:14 Deniz 6 ****80.158
2019-10-13 15:55:48 Deniz 6 ****80.158
2019-10-12 01:00:22 arel. ****80.158
2019-10-09 02:11:53 arel. ****80.158
2019-10-08 17:08:02 arel. ****80.158
2019-10-07 23:11:08 arel. ****80.158
2019-10-07 05:15:04 Aşkar... ****80.158
2019-10-07 01:25:38 arel. ****80.158
2019-10-07 00:42:50 arel. ****80.158
2019-10-07 00:38:37 arel. ****80.158
2019-10-06 23:01:55 arel. ****80.158
2019-10-06 01:44:21 arel. ****80.158
2019-10-05 00:21:03 arel. ****80.158
2019-10-04 14:50:37 arel. ****80.158
2019-10-04 01:44:11 arel. ****80.158
2019-10-04 00:23:14 arel. ****80.158
2019-10-01 21:52:13 arel. ****80.158
2019-10-01 02:28:10 arel. ****80.158
2019-10-01 02:19:37 Aşkar... ****80.158
2019-10-01 00:28:02 arel. ****80.158
2019-09-29 23:10:52 arel. ****80.158
2019-09-28 01:34:23 arel. ****80.158
2019-09-25 01:46:37 arel. ****80.158
2019-09-19 01:28:23 arel. ****80.158
2019-09-17 23:28:28 arel. ****80.158
2019-09-17 00:07:44 arel. ****80.158
2019-09-16 04:02:05 arel. ****80.158
2019-09-16 01:13:36 arel. ****80.158
2019-09-15 23:25:46 arel. ****80.158
2019-09-15 01:26:11 arel. ****80.158
2019-09-15 00:12:40 arel. ****80.158
2019-09-14 22:18:24 arel. ****80.158
2019-09-14 16:39:44 arel. ****80.158
2019-09-14 15:40:15 arel. ****80.158
2019-09-14 01:27:51 arel. ****80.158
2019-09-12 13:11:32 Aşkar... ****80.158
2019-09-11 00:31:05 arel. ****80.158
2019-09-10 22:53:37 arel. ****80.158
2019-09-10 15:42:08 arel. ****80.158
2019-09-10 11:09:24 arel. ****80.158
YORUMLAR
Afet İnce Kırat tarafından 14.1.2022 16:26:04 zamanında düzenlenmiştir.
ANSIZIN
Meyve veren ağaç gerçekten de taşlanıyor/muş ki bunu illa ki görmezden geldim bir ömür.
Gerçek hayatta yaşanan sıkıntılar yetmezmiş gibi bir de sanal dünyada yaşanan üstelik beteri.
Güven duygusu, değil mi Habib Bey?
Bu duyguyu kaybetmiş olmalıydım ama hala birilerine güvenme ve inanma ihtiyacı hissediyorum.
Burada ilk günden beri bulunuş amacı sadece edebiyatla haşır neşir olmak ve kalemimi geliştirmek ama bunca çirkinlik bunca yalan ve iki yüzlülük akla zarar.
Tek muhatap aldığım saygın kalemler elbette edebiyatta kendini kabul ettirmiş olan ender yazarlar.
Ve kalemimle verdiğim mücadele ki öncesinde ben cennet bahçesi bilirdim dünyayı.
Ama benim zaten yarattığım bir cennet var hem kalemimle hem varlığımla.
Çirkinlik ve yalan dolan dolu bir evren ama hiç bir suç iç bir zulüm hiç bir ifitra vs. karşılıksız kalmıyor işte.
Kolaylıklar dilerim size.
Kendime de.
Hala iyi insanların varlığına duyduğum inancı asla sonlandırmayacağım.
Ve görünen o ki ben bir ömür sadece kendime haksızlık yapmışım.
Yaşasın iyi niyet.
Yaşasın sevgi.
Yaşasın kalemim.
Kendimi daha çok sevmeme vesile olansa hayretle izlediğim bir hayat oyunu evet, adeta bir tiyatro sahnesi imiş hayat ve görünen o ki; Rabbimiz asla sessiz kalmayacaktır.
Neler neler oluyormuş da haberimiz yokmuş.
Saygılarımla yöneticim
"Şair olan yaşadığını yazar" demişti bir üstadım yıllar yıllar önce. Duygu mudur his midir yaşadığımız, insanın acısı sadece beden acısı mıdır, ya gönül acısı.
Bir haber, orta ölçeklikte bir a şehrindeki kuyumcu şehirde toplamış altını, parayı fın tüymüş hem de yurtdışına çıkmış.. Olay gazetelere yansır, dükkanın ismi, nereli olduğu vb..
Sonra ilgili köyün birinde bir intihar olur, neden intihar etti, ailevi sorunları mı vardı, ekonomik mi... ilgili kuyumcuya kaptırmıştır parayı... Kaldıramamıştır, belki yılların emeği karşılığı olanı vermiştir, geride dul bir eş iki çocuk kalır.
Bir haber çıkar yine, emekli polis veya bayağı yıldızlı general, gündeme düşen ve her gazete ve tv de yer alan etödür, balyozdur, fetödür vb dolandırıcıların eline düşer, eline düştüğü dediğimiz, telefonla aranmıştır, arkada siren veya polis anonsları, sizin hesabınızda u örgüte yardım yapılıyor, pkk ya etöye veya fetöye yardım yapılıyor, biz onları takipteyiz, şuraya buraya şu kadar para getirin torbaya koyun vb... cahil biri değildir, kimi eski hakimler bile bu tuzaklara düşmüştür basına yansıdığı kadar.. Genelde bu tür dolandırıcılıklar maddidir, mal da canın yongasıdır amma... Tekrar kazanılabilir yine...
Lakin burada olan manevi bir dolandırıcılık. Boşluğunuza gelir, bir mesaj gelir, mesajda telefon numarası da vardır, mesajda güvendiğiniz birinin ismi de vardır vb... pat diye ararsınız. Son iki gündür bunun süresi de...
İnsanlar niye yazmaz ki yaşadığını, niye hicap duyar, utanır.... Sen mi aldattın, hayır...
Aldansa da aldatma kardeşim, düstur budur. Sadece buradaki olay gibi olsa tüm yanılmalar. Hayatta neler var var, en güvendiğiniz nedir, kimdir hayatta?
Benim mi, biri dindir, Allah'tı, Kuran'dı peygamberler hayatıydı, ikincisi de devletti, anayasaydı, hukuktu, mevzuattı, hakimlerin ve savcıların ettikleri yeminlerdi..
Bazı şeyleri aldanışları atlatmaya çalışırken yıllar içinde.. Kaç yıl belki de 5-6 yıl..
İlk defa mı bir hece şairinde yanıldık, ilk defa mı bir kavganın tartışmanın içine düştük, hayır, yorumlarda, aynı düşüncelerde buluştun belki de, forumlarda laflaştın, muhabbet ettin, tartıştın...
Sayın aşkar bir anlık boşluğa geldi ,defter mesajında verdiğin numarayı pat diye aradım, sonra telefonunu açtım, iki sefer konuştuk genelde sen konuştun ben dinledim.. Lakin arama bir daha...
Hani banka veya bazı kuruluşların 0850 ile başlayan numaraları olur onlar gibi engelledim numarı da.. Okursun ihtimal bu yorumları..
Arada günah keçisi ben çıktım gibi, giydiren giydirene... oh ne ala..
Bir başka sitedeydi, şiir adına neler neler yapıldı, o zamanlar daha gençiz 25-26 belki, antolojiler bile çıkarıldı iki kitap.. Ben cesaret edip kendime güvenip şiir bile gönderememiştim o zaman. Belki ekserisi vefat eyledi o insanlardan.. Çok değerli insanlardı gözümde, o zamanlar onlar benim şimdiki yaşlarımda idi. abi, sonra aralarında ne oldu ise birbirlerine bir taşlama yazdılar ki... bir çok hayvanın ismini şiirde edebi bir biçimde kullanmışlardı diye hatırlıyorum..
Yanlışım yoksa bu sitede yine iki kişi birbirine girdi, daldım araya, ne işin var kardeşim arada. Kılıç kırbaç oynamışlardı epey yorumlarda, birbirlerine yazdıkları şiirlerde... şimdi ikisi de yoklar sitede veya ben denk gelmiyorum..
***
Bu olay sitenin bütün serencamını, izlencesini bozdu. Bundan sonra tekrar bu tip olayların yaşanmaması için neler yapılır bunlar düşünülecek sanırım, üye olarak düşünmemize müsaade edilirse tabii.. Evet site sahibi olmasam da, bu sitenin iyiliğini ve şiirin geleceğini haddimce düşünüyorum.
Belki azınlıktayız , belki tam elekleri asıp emekli olup veya o yaşlara gelip bir nevi huzura erecek yaşlarda değiliz ama Y ler ve Z'ler elimizden geldiğince şiir adına, hece, serbest, hatta tutarsa çaldığımız maya Yeiku adına devam edeceğiz. Eğer kara listeye alınmadıysak tabii.. Bir de öyle bir his belirdi içimde..
Bilgisiyse, tecrübesiyle destek veren verir, destek gelir gelmez yürüyelim nefesimiz yettiğince..
***
Yıllar içinde gördüğüm şu ki, çok iğne batırır eski kuşaklar, iğneyi geçin çuvaldızı da size batırır- alınan alınsın ne yapayım- ülkenin düştüğü bir çok kötü durumda yansıtma olarak geçmişe yansıtıyoruz doğal olarak, şiir ve edebiyat adına da böyle... Ya hu meclistekiler benim kuşak değil çoğunluk olarak, oradan yansıtmayla ne kadar doğru bir yansıtma ise bu.. Şimdi de 25 altı ile 50 yaş üstü çalışma hayatında abuk subuk; dünyada olduğu gibi, ülkemizde yüzde 5 veya 10'na hitap eden bir yasal çalışmaya
Konu konuyu açıyor efendim;
Sitemizin anayasasını da bu olaylar neticesinde yazılmaya başlasın derim. Zaten var mı? Çoğu kişinin okuduğunu bile düşünmiyorum, bu ilaç propesktipleri gibi veya elektironik cihaz kullanım kitapçıkları gibidir o kurallarda. Okunmaz pek..
Site, kurumsallaşmak zorunda sayın Ansızın. Katılmaz mısın bu düşünceme, bu olursa; bu tür olaylar aylarca sürmez, kimse de ne rumuzlara, ne de sitedeki diğer üyelere karşı güven bunalımı yaşamaz, haksızsam; haksızsınız deyin...
Sitemize, daha önce de belirttiğim hiç olmazsa; frenk, fars ve arap kültürleri ve milletlerinde bulunan "Defter" ayarındaki sitelerle kardeş site olmaları lazım, hatta almanya, çünkü orada yaşayan 4 milyon civarı vatandaşımız var. Onların hiç kurdukları siteler yok mu, araştırmak lazım aslında. Bir link-bağlantı şey ettirmek lazım forum alanıla veya üst tarafa, kardeş sitelerimiz diye.
***
Eskiden bir çok dini kaynakta, bereket büyükler ile diye yazan sözler olurdu. Sahi öyle mi? Öyledir kesin, internet ortamındaki sağ sol muhafazakar dinli dinsiz ateist siyasi sosyal ırki... Bir çok tartışma oldu ki bu tür sitelerde.. Aptallaşıyorsun, neler neler olmuş diye, tüm o tartışmalarda seni fişekliyor daha çok okumaya, araştırmaya her konuda.. Delirmek isteyen okusun, araştırsın..
Aslında tüm bu olayların ve yazılanların özünde fikri olarak, işte ülkemizin 40 yıllardır farklı ideolojilerde kemikleşmiş düşünce alt yapısı var. O, onu bir tarafa bağlı görüyor, bu şunu gibi...
***
Öfke de baldan tatlıdır derler. Saf olalım, aldatılalım ama asla aldatmayalım. Herkes döksün içini aslında. aldatmadıysan, niye çekiniyorsun ki, çok güzel işletildik yani.. Daha önce dile getirmiştim, saf olalım. Saflığı da aptallıkla kıyaslasınlar önemli değil.
***
Arasıra da denk gelirim, Şikayetim Var adlı bir site var, orada defterimiz hakkında olumsuz düşünceler, yorumlar var, onların da giderilmesi lazım.. Hiç bu konuda size yazan oldu mu?
Dertlenmesem site adına ben bunları niye yazayım efendim, üstadım, sayın defterimin cumhurbaşkanı değerli yöneticim.
Çok dile getirilir yine, edebalının osman'a nasihatleri babında. Haddimi maruz görün yine de?
Bu site birazcık kurumsallaşmış olsa, olaylar bu noktalara gelmez..
İyi haber iki yeikuda'nın bildirimi geldi, kimlik onaylı olmuşlar :)) Sevindim. Şeffaflık için gerekli..
Zaten korkmayın, teknoloji sitelerinde öyle haberler çıkıyor ki, 10 yıllarca internette olup da dark web denilene bilgileri olmayan kaç kişi vardır acaba? İnternet te uzay gibi... Biz sadece yıldızları veya yıldızladığımız siteleri görüyoruz sanırım bakınca..
Dilemma-Sosyal İkilem diye bir belgesel var izlemediyseniz lütfen izleyiniz değerli dostlar.
***
Yeiku forumumuz açılmış, teşekkür ediyorum bu kadar çok laf kalabalığından sonra da.
Saygı sağlık ve huzurla efendim..
En sevdiğimize emanet...
(Ben bunları yazarken yine yoruldum, gülebilirsiniz yani:) Moral lazım insanlara..
Sayın Ansızın.
Her şeyden önce altını kalın bir çizgiyle çizerek diyorum ki, Aşkar'ın yaptığı kesinlikle hoş değil. Bunu tartışmam bile. Benim onunla samimiyetim şiirleriyle ilgili yaptığım ve yine şiirlerinin altında yazdıklarımla sınırlıdır. Bu olay patlamadan birkaç gün önce telefonumu istedi verdim ve sadece birkaç görüşme yaptık. İlk günden sonra da beni aramadı. Üyeliğinin silindiği akşam bana o nicklerin ona ait olmadığını söylemişti. Ama gördük ki ona aitmiş. Sizi tehdit etmesi ve sizin bu kadar emek verdiğiniz bir sitenin huzurunu bozması sizi öfkelendirebilir. Ve neticede burası sizin mülkünüz. Kızgınlığınızı paylaşma hakkınız olduğu tartışılmaz. Yani sizi anlıyor ve hak veriyorum. Ve ben ona kendisini attırmak için elinden geleni yaptığını söylemiştim. Sonunda başardı.
Amacı konusunda çeşitli spekülasyonlar var. Öyledir böyledir, bunu bilemem.
Elbette olayı kınayanlar çıkacaktır.
Bu durum kesinlikle hoş karşılanacak bir durum değil.
Hatta ben bile aptal konumuna düşürüldüğümü düşünerek içten içe bir kızgınlık ve kırgınlık yaşıyorum.
AMA !
Ama bir alttaki yoruma bakar mısınız ?
Bu nedir ya ?
Bu nasıl bir fırsatçılıktır ?
Bu nasıl bir iğrençliktir ?!
Burada olmayan ve kendisini savunma şansı kalmayan bir adamın arkasından, kendisini bire bir ilgilendirmediği halde kin ve nefret dolu iğrenç kelimelerle saldırmanın mantığı ve manası nedir ? Amma doluymuş ha !
Demek ki uzun süredir içinde sakladığı duyguları ağzından akıtma fırsatı buldu...
Bu nefret asla şu olayla ilgili oluşmuş bir kinin ürünü değil. Belli ki geçmişle ilgili.
Konuşurken sevgi pıtırcığı abi pozunda nasihatlar dağıtan adam şimdi en iğrenç örneklemelerle bir adamın ARKASINDAN sallıyor.
Şu yorumu okuduktan sonra kafesteki aslan gibi evin içinde kaç kez turladım, kaç kez lap topun başına oturdum kalktım bilmiyorum. Size muhalif ve Aşkar'ın yanında sanılma endişesiyle yazmaktan çekindim. Amma velakin dayanamadım.
Sizden ricam. Sizin yanınızda görünerek içindeki pislikleri boca edenlere de izin ve fırsat vermeyin, şirinlik yapmak için hakaret boca edenlere engel olun. Size de bu yakışır.
Saygılar...
*Bir kez daha altını çizerek söylüyorum ki asla Aşkar tarafında değilim.
ANSIZIN
Ertesi gün yazı paylaşımı gördünüz yine ses etmediniz.
Aradan günler geçiyor ve birinin yorumunu gördünüz bütün tepkiniz buna öyle mi?
Haksızlığa, kandırılmışlığa tepki göstermenin ve hatta burada paylaşım yapamayacak kadar kendini mahçup ve üzülen kişilerin tepki vermesinin adı yanımızda görünmek öyle mi?
Komik.
Empati yapın. Hatta yapmaya gerek yok. Bir çok yazınıza ve şiirinizde farklı üyelikler ile seçki polemikleri yaparak sizi gaza getirmesini bir tek siz mi görmediniz? Unuttuysanız eklediğiniz yazılara tek tek bakın ilgili yorumları göreceksiniz. Yok ben yine görmedim diyorsanız söyleyin. Sizin için paylaşalım burada.
Bir üyeliği ile milliyetçi, diğer üyeliği ile vatansever, diğer üyelikler ile inaç/etnik olarak ortalıkta insanları kışkırtmasını görmedim derseniz şaşırtırsınız.
Bir üyeliğini her yerde kendisini güzel adam diye lanse ettirip diğer yandan aynı üyelikle diğer üyeliğini öven ama birbirlerini tanımayan kişi. Sizce gereğinden fazla yormadı mı siteyi.
Sizin bile yazınızın altında farklı üyelikle girip seçki kurulunu eleştiren, yetmeyip bir üyelikle bir üyeye saldırıp, diğer üyelikle ben hallediyorum abimm diye mesajlar atıp insanları şiirden soğutan, ne oluyor arkadaş bu sitede imajı verip siteden soğutan kişiye ne yapsaydık? İnsanlar ne deseydi? Bu sorun sadece sitenin sorunu mudur? Yoksa şiire değer verdiğini söyleyen insanların sorunu mu? Başkaları gibi Hatay'da yangınlar yanıyor, depremler oluyor, kuşlar uçuyor ne yani adam mı öldürmüş boş ver diyen ama baksanız bu siteyi ben çok seviyorum diyen kişi gibi mi olmalıydı?
Her yerde seçki de adil olunsun diye ortalığı yakan kişinin gelip bu şekilde devede kulak kısmına takılması haksızlığın hangi evresi?
Dostlar alışverişte görsün der gibi yüz kızartıcı bir durum var ortada hazır günler geçmişken yorum yapayım arada da ilgili durumu doğru bulmuyorum ama diyerek paylaşım yapmanız içinde bulunan durumu kişi adına kurtarmaz. Aksine bu şekilde yumuşatmaya çalışanlar için ciddiyet kaybına neden olur. Yarın öbür gün siteyi seviyorum onun için bunu yapıyorum dediğinizde bu yorumlarınız yüzünüze çarpacaktır. Amacım şiir dediğinizde hadi canım sende baksana böyle bir ortamda insanları şiirden soğutan eylemlerde bulunan kişiyi sırf aynı düşünce yapısında olduğunuz için geçiştirme düşüncesi içerisinde olduğunuzu nasıl açıklayacaksınız?
Aşkar, n.asım, tan1919, arel. deniz 6 vs vs üyeliklerle kaç kişiyi gaza getirip üstümüze saldığını ve kaç üyeyi birbirine düşürüp siteden kaçırdığının sayısını biz bile tutmadık. Şiir bu mu arkadaş diyerek kaç kişi şiiri bıraktı oturup buraya liste yapıp paylaşalım mı? Sahi onu da paylaşsak lal olan göz, sağır olan kulak buna da inanmaz.
Biz bu paylaşımları insanlar gelsin kinlerini kussun diye değil. Anlaşılsın ki bu tür pisliklere bu sitede izin verilmeyeceğini bilinsin diye yapıyoruz. Amacımız şiir ve edebi paylaşımlar diyoruz.
Hangi kitapçıya giderseniz gidin şiir kitapları en atıl bölgede yer alır. Hatta bazı kitapçılarda şiir bölümü bulmanız bile imkansız. Peki neden? Kitap çıkardığınızda yayınevi ya kabul etmez ya da size fiyat tarifesi çıkarır. Peki neden? Kimsenin kimseyi beğenmediği bir dönemde eklenen her şiiri en az 100 kişi okumalı hedefine erişmek isteyen bizi yormaya kimin ne hakkı var? Üç beş kadına hoş görünecek. Kendi adını diğer üyeliklerle yüceltmeye çalışıp insanları birbirine kırdıracak. Sahte üyelik ile falanca kişi şahane şiir yazmış okudun mu diyecek. E tabi n.asım olarak güzel adam sıfatını insanlara empoze etti. Güzel adamda aşkarı beğendi mi al sana güzel bir oyun. Bu oyun sizin hoşunuza gidiyorsa burası sizin yeriniz değil. Kimse kimseyi kandırmasın. Herkes eşit burada. Sizde elli tane üyelik alın kendinizi methedin.
Sonuç olarak; sırf aynı düşüncede olduğum kişiyi hafifletici şekilde eleştireyim de insanlar tepkisiz kaldığımı görmesin diyorsanız tebrikler. O düşünceyi sağladınız.
Saygılar
mirim
Bilmediğiniz şey diyorum !
Şu anda bile şahsıma kandırma girişimleri bulunan biri benim dostum olamaz. Avukatlığını da yapmam. Gammaz olmadığım için ayrıntıya girmiyorum.
Burada yüzlerce üye var. Hatta binlerce... Şimdi şöyle bir kategori mi oluştu ? Yorum yazıp destek verenler, yorum yapmayanlar ve destek vermeyenler. Ben kıvırtmam. Samimi görüşüm sizin haklı olduğunuz yönünde. Bu düşüncemi de site dışında görüştüğüm ve sizin de tanıdığınız insanlar biliyor.
Burada konu Aşkar değil. Bir başkası da olabilirdi. Buradayken ağzını açamayan adam, burada yokken iğrenç bir üslupla arkadan sallıyorsa onun da kişiliği sorgulanmalı.
Aşkar'ı geçtik. O zaten kendine yaptı yapacağını. Bu olay patladıktan, yani diğer kişilerin onun olduğu belgelendikten sonra beni hiç aramadı. Aramasını da istemiyorum. Asla görüşmem de. Çünkü halen kandırmaya çalışıyor !!! Yemiyorum artık. Ben her zeminde bunu yüzüne söylerim. Bunu yazdıktan sonra bana gelip de nerede diye sorarsa onu da yüzüne söylerim. Ama arkasından da saydırmam.
Altını çize çize söyledim. Aşkar'ın yaptığı şey kötüydü. Hem de dibine kadar kötü.
Ama ne yapayım şimdi ben de arkasından mı söveyim ? Bu benim tarzım değil. Ne söyleyeceksem yüzüne söylerim. Lafımı çekersem de şerefsizim.
Yahu sadece edebiyat olsun dediğimiz sitede adam burada olmayan birine iğrenç bir üslupla saydırıyor.
Neyse.. Sanırım benim anlatmak istediğim pek anlaşılmadı.
Çırpınmaya da gerek yok.
Hayırlı akşamlar.
yeğinadnan
Sözüm samimiyetimdir benim. Her yazdığımın harf harf arkasındayım. İnsanı istismar etmek "Aldatan bizden değildir" hadisi gereğince düşündürür beni. Ahmet bey her ne zan etmişse ZAN dır. Zira İsim vererek yazmaktan aciz değilim. Yazınız hem bilgi vermiş hemde siz gereğini yapmışsınız. Gıybet de ölü kardeşinin etini yemektir. Zaten yapmam.
Belki bir elinize sağlık yazabilirdim. Aşkar bir kere selam verdi diye onuda yazmadım.
Hasbel kader okur gönlü kırılır diye.
Ve yine söylüyorum aşağıda yazdığım her söz Hak ve hakikattir.
Henüz cevabınızı okumadım.Eve gideceğim yemekten sonra İnşallah okuyacağım.Okuduktan sonra da varsa bir düşüncem yazarım.
Hayırlı akşamlar.
Yelde gizli çıkar ama kokusu er geç duyulur. Derken atalarımız bize, insan olduğumuzu hatırlatarak. İğrençleşirseniz gizlenemezsiniz demişler.
Neden "yel" İnsanın en işe yaramayan ifrazatıdır.Dışkı bile olamamış iğrenç bir kokudan öte varlığı olmayan bir kaç saniyelik ömürle sınırlı yapanın bile utandığı şey olmak.........
Çok şey birikti içime Konsamtre ederek yazmayı uzun uzadıya yazmaya tercih ettim.
En az kendim kadar değer verdiğim Tüm kardeşlerimden çirkin kelimelerim gözlerine değeceği için özür diliyor. Yönetime kahrımızı çektiği için teşekkür ediyorum. İnsanız ister istemez kapris yada komplekslerimiz oluyor.
Sevgi saygı ve Selam.
O bu değil de Bunu sil de benim piyademi aç yahu :D gerçi onu ben kendim sildirmiştim demi :D ama açacaksan haber ver bundaki şiirlerimi yedekleyeyim ya da vaz geçtim açma
kendi kendimi mükerrer ilan ederim.
Zira ben bu arkadaş ile ilgili şüphelerimi önceden belli etmiştim ya olsun. Ha bana hiç mit kit bit demedi
dişimi de çekmedi
şiirleri güzeldi falan
gerçi bence eğlenceli bu işler üstelik bu kadar üyeliği yönetme zekasını ve her birine farklı karakter oluşturan olguyu tebrik etmemiz ve kazanmamız gerek. Linç çözüm değil :D
gerçi arkadaş ile ay ne tatlı çocuk diye iş pişirenlere de acıyorum beni aldattın da diyemezsin :D
Zira çoklu kişilik bozukluğundan mustarip birinin cezai ehliyeti yoktur örneği 24 farklı kişiliği olan William Stanley Milligan adlı abimizdir ayrıca bu abimizin hayatını anlatan film de vardır bence izleyin.
Not güzel adamdı rahmetli :)
Shiroyasha tarafından 11/2/2020 10:05:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
himmet aygüt
en önce benim izlemem lazım o filmi
ve üstelik bunca " kardeş" yada " abi" repliğinin ortasında kalmışlıkla...
:( eyvallah.
Herkese merhaba,
Defterde bütün üyeler bir birine tereddüt etmeden güvensin diye naçizane bir öneri getirmiştim. Ancak Himmet beyin yorumu nedeniyle konu başka yere taşındığı için önerimi geri çekiyorum.
Ki böylece hakkımdaki itham ve çamur yazının gölgesinde kalmayıp ulu orta görünsün.
Gelinen noktada böyle çirkin bir tabloyla karşılaştığınız için kendi adıma özür dilerim.
Saygılarımla...
Erkan Cem Arslan tarafından 11/2/2020 8:41:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Erkan Cem Arslan tarafından 11/2/2020 8:57:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
himmet aygüt
suya sabuna dokunmadan ve sadece hem de yeni " onaylı üye" olduğunu görünce?
kendi adıma senden de uzak duracağımı beyan ediyorum bundan sonra ve hem de yüreğim de tüm sıcaklığına rağmen...
eyvallah.
KeLeBeK EtKiSii
Erkan Cem Arslan
Sizin o şiiriniz altında üyeliği silinen kişinin benim yorumuma yazıp sildiği cevaba ben de sizden yana cevap yazdım.
Az önce şahsınıza mesaj olarak gönderdiğim örnekte nasıl bir mücadele içinde olduğumu da ifade ettim.
Siz yine aynı yaklaşımı sergiliyorsunuz.
Beni bu sitede bilen biliyor. Ki az önce bir örneğini sevgili abilerimden biri size ulaşarak beni anlatmış.
Bu mesaj burada sizi temsilen burada duracak. Ta ki siz silene kadar.
Çünkü beni bilen biliyor. Başım diktir benim. Siz öyle yazdınız diye kimsenin de sizi ciddiye alacağını düşünüyorum açıkçası.
Saygılarımla...
Erkan Cem Arslan
Sadece defterde daha huzurlu olmamiza katkı sağlayacağı düşüncesiyle böyle bir öneri getirdim.
Olmasa da olur.
Saygılarımla.
Erkan Cem Arslan
Sadece defterde daha huzurlu olmamiza katkı sağlayacağı düşüncesiyle böyle bir öneri getirdim.
Olmasa da olur.
Saygılarımla.
himmet aygüt
kafam net herkes de bilsin diye.
Müslüm Bayram' a attım yazdığını,
sana inanan olarak o açıklamalı bence ve sen de elbet,
ne demek istediğini...
ciddiye almaya gelince!
o da sevgili Müslüm'ün isteyeceği iş.
daha da ne desem bilemedim, son ayak bir " devrimci" işin içinde yokken !
benden uzak durun.
MÜSLÜM BAYRAM
Senin mantığına göre bakarsak eğer; senin tüm defter üyelerine bakışın aynı gözle, yani Erkan Cem’e bakışın gibi kabul edersek eğer,
Senin gözünden herkes düşman sana😂😂😂 bu çok komik durum gerçekten eşyanın tabiatına aykırı
Sana yazdığım gibi
Erkan Cem de herkes gibi dün dost bildiklerinin aslında Dört kişi değil tek kişi olduğundan dolayı çok üzgün
Buna bizzat şahidim
İnanıp inanmaman seni bağlar
Böyle düşünceye sahip olman hayata tek pencereden bakıyor olduğunu gösteriyor
Çerçeveyi kır lütfen
İyi biri olduğunu bilmesem
İnan bunları yazmazdım
Nice saygılarımla
Erkan Cem Arslan
Hem siz de onaylı üyesiniz. Buradan ne anlamam lazım?
Saygılarımla
mirim
.....
Ben konuyu teşkil eden topa girmeyeceğim. Ben de bazı hayal kırıklıkları yaşasam da yapmasaydı iyiydi demekle yetineceğim.
Erkan Cem Arslan
Eksik olmayın.
Sonsuz sevgi ve saygılarımla...
mirim
Seni burada herkes seviyor. Bakma Himmet abin biraz sitem etmiş. Ama emin ol seni seviyor. Sevmese benden uzak dur diye bir tavsiyede bulunur mu ? Seni gerçekten seven bir abi ben de onunla aynı fikirdeyim. Kesinlikle uzak dur !
Erkan Cem Arslan
himmet aygüt
örneğin Mirim hiç konuyla alakalı değilken neden Erkan kardeşimi savunur olur?
ve hem de benim onu bunca faşizan tavrıyla suçlamışlığıma rağmen?
bir; aynıdırlat.
iki: aynıdırlar.
ve üç: Müslümdürler, hangi saza akortluğunu hala öğrenemediklerinden...
yine de eyvallah Pir sultan gücüyle...
mirim
Önüne gelene uzak dur diyorsun; sanki sana yaklaşan var gibi :)
Şimdi de Erkan...
Himmet ben faşistsem sen de faşistsin. Atatürkçülükten dem vurmuşsun. Valla Atatürk ırkçılık boyutunda Türkçüydü. "Doğuşumdaki tek olağanüstülük Türk oluşumdur" diyecek kadar hem de. İkimizden biri naylon ama hangimiz sen karar ver :)
Hem benden ne istersin anam babam. Ben adını anmam, yolundan geçmem selam vermem. Alakamın olmadığı yerde benden bahsediyorsun sonra da aynı şeyden mızmızlanıyorsun.
Yok valla kızmıyorum sana. Eğlenceli/k adamsın. İyi ki varsın :)
sayın yöneticinin yazısını okudum
ve yorumlamaları da elbette.
senaryo şöyle sevgili dostlar!
Deniz 6 nickli üye hem özelimden ve hem de son şiirimi yorumlayan arkadaşların yorumları altına, Arel adli üyeyi Ermeni diye aşağıladımı, faşist olduğumu ve beni savcılığa şikayet edeceğini yazıyor ve Arel'in pkk'lılarca benim yüzümden tehdit edildiği... kafam karışıyor doğal olarak, bilmesem de Arel sözde Ermeni ve tehditler pkk denilen it sürüsünden?! safım, anladım. ve ben Deniz 6 denilene cevap veriyorum kendi doğrularımca ve hem de aleni olsun diye kendi şiirimin altında... ve sonra özelime meşhur Aşkar'la olan polemiklerime sahip çıktığını ve beni de kendilerinden sayan pkk'lı ( aslında neci olduğu hala meçhul) bir isimden " yaşa , var ol türü tebrikler geliyor. hem Deniz 6 denilen ve hem de diğer isimden gelenleri hem yazı olarak paylaşıp ve hem de şikayet ediyorum bir yandan. ve tam o anda n. Asım dostunuzun mesajı düşüyor sayfama, güzelll abim diye başlayan:) " güzel abim, teşhir etme diyor pkk adına bana " yaşa" çekeni, şurda, yaşıyor, ailesi şu, sempatizan vs. bunu da bildiriyorum elbet yönetime, ki şaşkın değil aptallaşıyorum ve neredeyim diye... ha unuttum, asıl bombanın Aşkar muhteremi olduğunu, çünkü ben tam o anlarda onun adına korkular içindeyim. örgütçü deyyus, dişçi diyor, didim diyor, şu diyor, bu diyor onun için. ve inanmazsanız inanmayın tek derdim 'onu korumak oluyor o anda:))) ananaaa! tam da o sıra o da özelime yazmasın mı:)) tanıyorum bunu diyor, yardım ettim ettim diyor, bana ne sağ dan sol'dan, ben ekmeğime bakarım diyor:))) ebem " la gurban olduğum derdi, ben de size diyorum " la gurban olduklarım, sizin başınıza böyle bir şey gelse aptallaşmadan başka neyderdiniz diye... ve sayın yönetici devreye giriyor, pek inanır olmasa da yazdıklarıma:) ve sonra... sonrası malum .
ve sonra değerli kardeşim Dünyevi'yi okuyorum, ben de bir gülme krizi ki sormayın. Kim bilir zaten isimden kaybettiği için ona bir şey demiyorum:)
kendisine ilettim ama, son not'um değerli öğretmenim Serap hanıma, yorumunun altında başka şeyler yazıldığından bana dair. Sayın Hocam, istemediğim bir durumdan dolayı ve ortaya çıkan senaryonun genişliğinden şaşkınlığımı anladığınızı düşünerek sizi üzdüğüm için tekraren özür diliyorum ve çok sevgili dostlarımdan da elbet...
benim için çok kıymetli olan bu yazıdan dolayı da Sayın yöneticimize saygılar sunuyorum, sorularını sert bulmama rağmen :)
eyvallah.
Serap IRKÖRÜCÜ
Sizin halis bir yürekle yaptığınız dönüşle bu konuyu hallettik Himmet Bey.
Benim anlamadığım konu bana neden sıçradı?.. Beni neyin içine çekmek istediler? Böylesi polemiklerden her zaman uzak durmaya çok dikkat eden biri olduğum halde?!?!
Kime ne diyeceksem, arkadan dolaşmadan, vuruşturmadan, mertçe doğrudan söylerim... Ki söyledim de!..
Bu konuda da taraflarında olmayacağımı bile bile neden benim üzerime oynadılar, inanın hiç anlamış değilim.
Bunda da bir hayır vardır. Uzun süre izlendiklerini düşünmeden belki de kendi iplerini çektiler.
Hassasiyetiniz için tekrar ve çok teşekkür ederim.
Son olması dileğimle...
Saygılarımla...
himmet aygüt
doğru yada yanlış, koca bir ömrü böylesi hassasiyetlerle geçirdiğimden belki,
çok dokundu " beni çok üzdünüz" demişliğiniz.
biraz meramımı anlatmak ve çok da özür dileme amaçlıydı notum size.
ellerinizden öpüyor ve bir kez daha özür diliyorum.
himmet aygüt
bu arada sayın Erkan, onların üyelikten atıldığını nereden bilecektim ki ben ve hem de " saatlerce yazışmışken" :))
oldun, vallahi oldun, hem de iyice...
Erkan Cem Arslan
Himmet abi siz söylediniz zaten. Ben de mesaj olarak kayıtlı. Eminim sizde de kayıtlıdır. Bana bu yazışmayı telefonumdan ekran görseli olarak eklemekten başka çare bırakıyorsunuz. Bence yazmadan ve itham bulunmadan önce o geceki mesajlarınızı kontrol edin.
himmet aygüt
bekliyorum Erkan kardeş,:))
kerdeş dedim, ne desem bilemediğimden:>))
himmet aygüt
sevdiklerim, sevmediklerim.
ve konu benken hem de:)ü
ve Mirim denileni kast etmiştim hem değerli ve hem de yüreğim de bir yere:)))
aynı karasabanın öküzü olmamaksa derdimiz,
la gurban olduklarım, haklısınız hepimiz öküzüz demişliklerimizle ama,
ben sizlerden değilim !
Sosyal iletişim amaçlı sayfalara herkesin farklı amaçla girdiği bilinir. Edebiyat, kimi için amaçken kimi için 'araç'tır. Yıllar içinde bu konuda yaşanmış çok örnek gördük ve duyduk...
Şairlikle kişilik arasında düz bir mantık ilişkisi kurmak da başka bir hata olur. Türk ve dünya edebiyatı bunun aykırı örnekleriyle dolu!.. :(((
Ama bu kadarını ne gördüm ne duydum!..
Çok şaşkınım, çok!..
Emeğinize, dikkatinize sağlık Habip Bey.
Size kolaylıklar diliyorum.
Saygılarımla...
Merhaba;
Deprem olur bina yıkılır beden, benden ölür, senden ölür. Yalan olursa zihin ve gönül ölür. Güven bir defa kaybedildi mi, asla ve kat’a yerine bir defa daha güven olarak konulamaz.
Covid’e dikkat edin dersiniz, covid bir oyun, Siyonist-Abd, Çin vb.lerinin dünyayı yeniden şekillendirmek için kullanacakları bir algı operasyonu derler. Almanyadan derler ki; burada öyle bir şey yok, şimdi bakarsan Avrupa salgında milyonları görmüştür.
Karantiya girince arar komşu, başlarda önemsememiştik der, sonra; neler çektiğini anlatır ve hiç olmazsa sağ kaldıkları sevincini, çocuklarının birinin bu hastalığa bulaşmadan kurtulduğunu, sesindeki o anlatılmaz sevinçle anlatır. Sevinirsiniz…
Defterimizde de bir deprem oldu. Habip bey covid’e yakalandığı karantinada olduğunu yazdı, hepimiz üzüldük, Gün Şiirleri üzerine yapılan tartışmaları anlatmak, neler çektiğini, üyelerin bir sürü şikayetinin daha güzel nasıl şikayetsiz hale getirebileceği konusundaki ileriye dönük planlarını da yazarak, çoğumuz fikrimizi belirttik. Fikirden bedava ne var. Habib bey iyileşti mi, en önemli sorum bu ilk etapda.?
Olaya yörüngeden bakınca, yukarıdan bakınca, karıncalar gibiyiz, başımızı dünyadan kaldırıp uzaya çevirdiğimizde de bir garip hisler ve sonsuzluk karşısındaki hayretimiz, çaresizliğimiz, çok küçük olduğumuz konusundaki ezikliğimiz, hiçliğimiz, Tanrı düşünceleri, ölüm sonrası düşünceleri… Nedir tüm bunlar.. Burası neresi, dünya nere, kainat nere veya kim, ben neredeyim, biz kimiz aslında. Yaratıldık mı, üretildik mi, şiir nedir aslında. İnsanlar neden kavga eder, neyi paylaşamaz. Ortak ahlak ve doğruları binlerce yıllık zaman diliminde neden öğreniyoruz, çok mu kısa hayatlarımız, birbirimiz için çok mu değersiziz?
Arel’i ana nasihatleri adlı 7’li hece ölçüsü şiirlerinden ve yorum altlarındaki sıcak, bizim kültürden olan diliyle sevdik/m. 7 ‘li ve 8’li hece şiirleri özüdür aslında hece şiirinin bir de bunların kalitelisini okuyunca mest olur şiir severlerin dimağı, zihni… Zaten gitmişti, küfürlü olayla olduğunu bu nedenler siteden uzaklaşacağını söylemiş, uzun ara yoktu, İzmirliydi yorumlardan anladığımız, şu an hayatta mı, gerçek kişi mi…
Deniz 6 kimdir, herhangi bir yorumlaşmam olmuş mudur, şiiri nedir bilmem.
Güzel adam olarak yer edinen n.asım, milliyetçidir, asker olduğu düşünülür, Y kuşağı dememe ay kuşağı diyerek önünü kesmeye çalışmıştır, çünkü Ylik sadece bir kuşak yer aralığı değildir, diğerlerinden ayrılan en önemli özelliği, hayattan ve yaşamaktan, kavgadan, çekişmeden, hır gürden bıkmışlıklarıdır aslında. bir hece şiirini günde haddimce değerlendirmiştim, bir yorum altında da epey tartışmıştık, git demiştim gideceksen git, herkesin derdi kendi yeter, git, döndüğünde yine baş köşeye otur. Belki de son 6 ayda çok faaldi aklımda kaldığınca… Şimdi yok, gelir mi, kimdir, nerededir, kim bilir, telefonla görüşen var mı kendiyle..
Lakin Sayın Aşkar, klasik hece şiirleri su getirmez harikadır. Şiire gerçekten değer veren yapısı, milliyetçi duruşu, cesaretli çıkışlarıyla aklımızdadır. Şiirlere ekseri hece şiirlerine benim bildiğimce dörtlüklerle katkıda bulunur, okkalıdır katkıları da, özdendir, şiirin özünü özetler gibi katkı yapar. Değerli üstadım Ahmet Çıtakla daha önceki görüşmüşlerinde laf arasında adım geçmiş, güvenilirdir dünyevi demiş, methetmiş çekirgeyi- bu konuya ayrıca sevindim- mesaj çekti telefon numarasını verdi, konuştuk uzun uzadıya. Neler konuştuğumuzun çoğu aklımda kalmasa da… N.asımın birarkadaşının kardeşini olduğunu söylüyor, pek tanımadığını belirtiyor. Arel’i de tanıdığını söylemişti, epey geçmiş şiir altı veya forum yazılarında … Sayın Aşkar sitenin içindeydi, öyle ya da böyle şiir alanında bizden biriydi, heceye değer verirdi, şiire değer verirdi. Şimdi dile getirilenler çağ yangınında iyice yaraya dönüşmüş zihinlerimizi, gönüllerimizin üzerine bir kor ateş gibi düştü.
Bizlerin bu güzel sitede birlikteliği sağlayan, her türlü yazın ve nazın derdini çeken, yoğunluktan çok geç geri dönüşleri olan, sitenin ve üyelerin, üstadından yeni gelen Z kuşağına kadar kahrını çeken değerli yöneticimiz Sayın Ansızın bunlar tek kişidir, bu nedenle üyelikleri silindi diyor..
Devlet ve pkk, 40 yılı aşkındır mücadelede. Çok canımız yandı, yüreğimiz delik deşik edildi. Kimi gzatelerde, sair edebiyat sitelerinde dinlediğimiz büyüklerimizin anılarından zalimliğinin, vahşiliğinin sınırı yok. 2000’li yılların başında tükenme noktasındaydı, haberlerden, ekstra tv programlarından, gazete yazılarından anladığımız, algıladığımız bitti bitecekti. Bi bitmedi daha, ülkemizin, gençlerimizin, askermizin bir enerjisini bir hırsız gibi çaldı. Nasıl bitirilir, terörist ile halkın ayrımı nasıl yapılır, bir çok siyasimiz, devlet görevlimiz, ordu komutanlarımız çok şeyler dedi.. Lanet bitmedi gitti. Lakin bitecek bitmek zorunda. Bir irindir patlatılacak ve dağlanacak böyle gitmez. İngiltere ve Ira örneği verildi, yanlış hatırlamıyorsam güney yeni kıta yani güney amerikadaki devlet ve terör arasındaki örnekler verilerek daha kapsamlı mücadele edilip bitirileceği düşünülüyordu basına yansıdıkça son 10 yıldır.
En son Hatay orman yangınında çıktılar piyasaya basına yansıdığı kadar.
Eeee Çekirge, Y Kuşağı, Yeikuda, bir garip defter Dünyevisi ne diyorsun , 20 yıla yakın internet edebiyat takipçisi, şiir sever, muhabbet sever, zihni kah Marsta gezen, gezen antik uygarlıklarda, Tanrıyla ilgili her konuda her sözü edebilme cüretini gösteren, elinden gelsen bir parmak şıklatarak cenneti dünyada yaşatacak hayalleri olan, gel hele sadede…
Bir insanın kalbini kırarsanız, o da başka insanın kalbi kırar… demişti bir dizide. Çok düşündüm bunu kelebek etkisi üzerinden..
Dün gece de Discovery, Star Trek dizisin 3.sezon 3. Bölümünü izlemiştim, alt yazıyı sevmem, dublajlı..
Dizinin 35. Dakikası ile 36:20 dakika/saniye arasında kalan bölümü ve 38:48 ve 40: 26 dakika/ saniyeleri arasını LÜTFEN izleyiniz..
Site korunacak, üyeler de korunacak, 4 kişi 1 kişi mi, 1 kişi 4 kişi mi, sonuçta bir kişi mi çıkacak meydana, kötü olan unuttulacak, unutulmak zorunda..
Sayın Ansızın Habib bey, Sayın Aşkar Ömer Bey….
Sayın Habib bey, Aşkar Ömer bey dönsün siteye hiç olmazsa 1 ay sonra.. Diğerleri gerçek midir, sanal mıdır, kimdir bilmeyiz, haddi zatında Habip Beyi de Ömer beyi de bilmem.
Defterin ne kadar güzel yer olduğunu bilirim, şiir adına, yazın adına, kurulan dostluklar, muhabbetler adına...
Y Kuşağına mensup düşüncem bu şekildedir..Katılmayan olabilir. Ben fikrimi ve görüşlerimi yazayım da..
Sinirlerinize ve tüm çıkarımlarınıza, birbirinize söylediklerinize, birbirinize yaptığınızın hatalar, hata olarak gördükleriniz veya görmedikleriniz, düşünceleriniz, bakış açınız, her şey bir yana, kimse kimseyi öldürmedi, kimse kimsenin boğazına sarılmadı, kimse ölmedi.
İNSANIZ...
Dep-rem olarak geldiniz, yıkıldık, gönüllerimiz ve zihinlerimizde, edebiyat-yazın, şiir-şair, muhabbet-sohbet adına, ifadelerde sayıların serencamında, molozların altında kaldık.
Vandan İzmire, Gölçük,Düzce, BoludaN, Elazığdan, Erzincandan, Hatay'a.... depremler gördük, hem siyasi sosyal, hem zihin gönül, hem de coğrafya olarak deprem kuşağıyız, bu konu babında da zihnimiz ve gönlümüz pert olsu..
Soluk veriniz, Nefes veriniz...
Yunusca mı seslendim, Dedem Korkutca mı, Dadalmıyım, Karacaoğlan mı..
Hiç biri...
Ben bir hiçim aslında.. Her şeyin iyilik güzellik ve anlayışla çözüleceğine inanmış biri.. Saf mıyım belki..
Keloğlandan Çekirgeye, Nasıreddin Hocadan Yekudaya...
Kaptan dümeni kır, Samanyolundan Andromedia galaksisine çay içmeye davetliyiz... Işınla bizi, kutsa bizi Edebiyat Defteri..
***
Bu arada,
Yeiku San’at Forumu diye forum talebinde bulundum. Onaylarsanız memnun olurum.
En sevdiklerimize emanetiz cem ü cümlemiz, aslında birbirimize emanetiz.
Gerisi sizlerin takdirinizdir. Arz ederim.
Saygı sağlık ve huzur dileklerimle
Bir Dünyevî tarafından 11/2/2020 6:09:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
ANSIZIN
Misal; size küfür eden birini ne var ya adam mı öldürmüş diyerek geri alalım. Gelsin size küfür etmeye devam etsin. Daha düne kadar insanlara mesaj atıp para dilenen üyeyi geri alalım gelsin devam etsin. Sonuçta adam öldürmedi. O yetmedi bebek katilinin propagandasını yapan kişiyi de alalım siteye. Ne var yani insanız bunda diyelim. Bu yetmez sizin emek harcadığınız bir paylaşıma biri gelsin dünyanın lafını etsin. Hatta başka üyeliklerle buna devam etsin. Sizi şiirden soğutsun. Bir daha yazı yazmayın. Çıkın gidin bu siteden. Sonra bu kişi ortalıkta sitede insan kalmadı diyerek başlasın siteyi kötülemeye. Ama bunu yapana da bir şey demeyelim. Ne olacak ki hepimiz insanız. Foruma bir bakıyorsunuz oturmuş dünyanın küfürleri. Neymiş falanca üyeye kızmış ondan etmiş. Tamam bende sana kızayım küfürler edeyim. Başkası başkasına etsin. Ne olacak hepimiz nasılsa hepimiz insanız. Bunu yapan kişi iyi yazıyorsa istediğini yapsın. Ama iyi yazmıyorsa yapamasın. İnsan adil olmayınca böyle bocalar işte.
Sitemizde söz konusu durum sadece mükerrer üyelikten dolayı değildir. Biz bilmiyor muyuz mükerrer üyelik alanları. Gerektiğinde soruyoruz ve ilgili üyelikten birinin iptalini istiyoruz. Gerekirse de mükerrer üyeliğe izin veriyoruz. Adam gelecek hem kuralı hiçe sayacak. Hem ortalığı karıştıracak. Hem insanları falanca ülkede operasyondayım diye insanları bir yandan kandıracak. Hedeflediğiniz edebiyat kalitesini yerin dibine sokmak için elinden geleni yapacak. Sonra diğer üyelikle ben milliyetçiyim diye ortada cirit atmasına hep birlikte müsaade edeceğiz.
Site yönetimi olarak bizler kimsenin yazım kalitesi ile ilgilenmeyiz. Bizim için en iyi yazanla hiç yazmayan aynı standarttadır. Standartı değiştiren tek şey kişinin üyelik sürecidir. Ve sitemizde ki duruşudur. 10 yıldır sitemizde üye olan kişi ile sürekli üyelikler alıp ortalığı karıştırıp gidip gelen kişi aynı seviyede değildir. Bizler için kişinin sitede tutunduğu tavır önemlidir.
Bir keresinde sitedeki bütün bayanlara e-mail adresi gönderip askıntı olan bir üyeyi siteden atmıştık. Daha sonra başka bir üye gelip bize neden attığımızı sorduğunda şu şu sebepler demiştik. Kendisinin yanıtı entrasan. Ne var bunda bayan rahatsız oluyorsa engellesin olsun bitsin.
Kimse iki ağaca su döktü diye ormanı yakana ses etmesin bundan sonra. Dediğim gibi insanda adalet olgusu geniş olmalı. Bencil olursa işler değişiyor. :)
İnşallah olmaz ama olursa bir gün size saldıran, küfreden, emeğinizi bozmaya çalışan biri olursa hepimiz insanız ne var bunda adam mı öldürdü diye karışmayacağım size söz veriyorum. :)
Yinsani
Siteye sarhoş giren var galiba, edebiyat ve şiir dışında başka işler peşinde koşanlarda var gibi, dar çerçeveden ideoloji empoze etmeye çalışanlar da...Din konusu bambaşka zaten..
Kan davaları var toplumda, arsa için amcasını yiğenini dayısı öldürenler de...
Burada bir türkiye var aslında... Bencillik mi benim yaptığım, belki ilgili eski üyeden küfürlü mesaj alsaydım ben de insani olarak bakmazdım mı...
Dedim ya, deprem vurdu. kötü vurdu...
Star trek dizisinin ilgili bölümleri tam da bu konu gibi olaylara atıf da bulunuyor.. Video kesme biçmeyi bilsem veya merakım olsa o bölümleri keser ayırır, forumda paylaşırım... Daha iyi anlaşılır..
Belki de sizden çok sitedeyim..:)) Kaç kişi şikayet etti beni sizi, nedenler neydi, böyle bir yorumunuzu okumuştum?? Şahsen en çok merak ettiğim konu, şahsi olarak..
Lakin ülkemizde de sitemizde de insan kaybetmeye lüksümüz yok. Defterimiz bir başka bağımlılık yapıyor..
Giden, neden gelir üç beş ay sonra, neden farklı mail veya üyeliklerle, rumuzlarla gelir....
Bu sitenin albenisini gösteriyor.. Çekim merkezi gibi... :)
*Mükerrer üyelikler neden verilir bu konuyu ayrıca açmanızı isterim, bir üyeliğiyle yazı, bir üyeliğince serbest şiir, diğeriyle hece mi yazıyor vatandaş...nedir?
Ben yazdım, cevap verdiniz, ahanda sizi fişledim size küfür eden olursa bana gelmeyin dediniz, nere gidem?? Var mı başka Ansızın?? :))
Döksün tüm herkes eteğindeki taşları yaşadıklarını ...
Reset atılsın siteye...
Benden kat be kat ilgili üyeyle yorumlaşması olan olmuştur. hocam, efendim, ustam,üstadım gibi.... Birden bitti mi yani tüm diyaloglar...
Siteyle bu kadar çok ilgilenmeniz covidi atlattığınıza işarettir. Sevinirim hem de çok....
Belki sizden çok sitedeyim.. Sizden bile fazla sitenin iyiliğini güzelliğini istediğimi düşünüyor bile olabilirim. :)) Hayır, düşünemezsiniz diyemezsiniz, diyebilir misiniz? Hakkınız var mı??
Bana kıza bilirsiniz,
Hadi bir anket açın, tüm olayların üzerine;
1 ay uzaklaştırma veya
komple red, diskalifiye.. Tıklasın tüm üyeler.. Yüzde doksan size destek verecek... Belki yüzde 10 uzaklaştırma daha adil olacak diye düşünecek...
Siteden komple atma ağır.. Uzaklaştırma düşünmesini sağlar üyenin, neden atıldım sorgulaması...
Sadece bu olay için de değil, çağ döngüsünde gönüller ve zihinler yeni bir boyutta...
İdam cezasıdır, atılma. Hukukta kaldırıldı son yüzyıllarda.
Adam sarhoş giriyor mesela, gece döşüyor yazıyı, sabah bakıyor yazıya ben ne yazmışım diyor, pasifliyor pat atılıyor...
Geçmişte kimler kimler ne yaşadı bilemem..
Lakin reset, zihinlere de gönüllere de..
Geçenlerde Serap Hocamın Mehmet Akif yazıları altındaki bilgi dolu yorumlar, söyleşileri vardı...
Dün Müslüm abim, söz savunmanın dedi, yorumunu maviledi, o o zamandı diyor.. Şimdi kel fodul ortaya çıktı mı diyor..
Deniz hanım, hocam aşağı hocam yukarı yorumlaşmaları vardı..
Kimbilir üstad, site itibarına yazısı veya yorumuna denk gelmedim diyor..
Mehmet Burhan hocam konuya başka şekilde yaklaşıyor, (şahsen hem dua ediyorum diyor hem de uğramıyor sayfama..) Sıkıntı değil aslında..
Sayın ısabelle, Çok haklı bir soru, şimdi farklı üyelikle gelmeyecek mi diyor.. nerden bilinecek kim kimdir diyor..
Sayın mavi, çok üzüldüm, yararını gördüm diyor şiir adına..
Bu bağlamda, ekstra üyelikler alan kişiyi savunduğum düşünülmesin. İlgili kişiyle ahım şahım muhabbetim olduğu da düşünülmesin...
Kemal sunal'ın mı Şener Şen'in mi bir filmi vardı, Avruya Almanyaya götürüyoruz diye, İstanbul'un kırsalında bırakmıştı safları...
Bu siteye üyeliği, yazı şiir bilgi paylaşmayı din gibi düşünün mesela; hani hep peygamber denir, Vahşi örneği verilmiştir en çok yıllar içinde bu konularda yazanlar, Hz Hamzanın ciğerini sökmüştür... Olaya böyle mi bakılıyor... Ne demiştir Hz. Muhammed mealen, gel ama uzak dur benden..
Yoksa dar ağacı gibi mi... asalım gitsin mi 80 lerdeki gibi...
Atatürk mesela; Yunanla Bulgarla İngiliz yedi düvelle mücadele etmiştir, sonra dostluk elini uzatmıştır mesela..
Size muhalefet ettiğimden değil, daha farklı bir bakış açısı, sadece fikrimi yazıyorum, uzun yazıyorum rahatsız etmiyorumdur umarım. Gelecek adına yazıyorum.. böyle olaylar devamlı yaşanmaması için daha özverili candan edebi ve yazım defterimiz için yazıyorum...
Benim burada ahım şahım muhabbetim olan bir kaç üstad dediğim insan var sadece..
İnsanların geçmiş muhabbetleri nedir bilmem..
Aşkar'ın edebi kalitesiyle bu tutumunu mu karşılaştırıyorum sadece?, öyle mi görülüyor, anlaşılıyor üstadım? Konunun özü elbette tasvip edilemez, kimin kiminle ne derdi varsa var deyip dışarıdan mı izleyelim çoğu üye gibi...
Ben mi adaletsizim, ben mi bencilim... Dar düşünen bir ben miyim??? Bilemiyorum üstadım bilemiyorum...
Yazarken yoruldum..
Sitede uygunsuz bir davranışla sözle karşılaştığımızda yine ansızın'a müracaat edeceğiz sonuçta, artık sizinle ilgilenmeyeceğim dese bile..:)) ciddi değilsin değil mi üstad??
ki zaten bir defa oldu sanırım şu yazıda üslup bozukluğu, zihin bozukluğu var dediğim yanlış hatırlamıyorsam açıktan kaldırın dediğim bir yazı.. kaldırmıştınız teşekkür ederim.
**
Yeiku forumuna onay bekliyorum.. yürür mü yürümez mi defter ailesi karar verecek yeikuların.. Onaylar mısınız?? sıra mı var, sırada öne mi geçmiş olurum, bu istekle?? Öyleyse sıra mı bekleyeyim ??? Hak yemektense beklemek en insancıl, en ahlaklı olanıdır sonuçta.. banka kuyruğu gibi bir bir numara sıramız olsa, sigara forumumu da kaldırmanızı silmenizi istiyorum, bu ülkede sigara mı bırakılır ya hu?
Saygı sağlık ve huzurla efendim.
En sevdiklerimize emanetiz,
himmet aygüt
okurken bizi yormuşluğun nece çokken,
anlamışlığınla beğeniye davet etmek de borçtur elbet....
gerisi zevzeklik diye geçer bizim mahallenin kronolijisinde...
KeLeBeK EtKiSii
Biz bu siteye gelirken hepimize kurallar söylendi ve bizler bu kuralları kabul ettik öyle geldik bu kurallar neydi
1 Bir uye mükerrer üyelikler alamaz
2 üyeler vatana millete bayrağa hakaret edemez
3 bölücülük ve siyaset yapamaz
4 site kurallarına aykırı davranamaz
5 kimse kimseyi ifşa edemez hakkında konuşamaz
6 hakaret küfür edemez
7 genel huzuru bozamaz
Bu arkadaşımız her kim olursa olsun birkaç üyelikle insanları kandırmıştır
Ve site kurallarını ihlal etmistir
Burası ringonun ahırı degil edebiyat sitesidir
O zaman her cani sıkılan kafası atan bir üyelik açıp millete salça olsun
Bu etik değildir
Kurallar herkes için geçerlidir ben akşama kadar kaç kere uyariliyorum kimse bilmiyor degil mi
Sonuçta o üyelik iptal edilmiş
Kılıçla kalkanla yöneticinin üzerine gitmek
Ateşe kul degil odun atmaktır
Kimse burada askarin kişiliğine karakterine laf etmiyor sadece yaptığını anlatıyor
HAKSIZLIGA KARSI DURMAYAN ONU SAVUNAN DILSIZ SEYTANDIR
Burada yönetici üzerine düşeni yapmıştır
Buyrun yorum yapın herkes rengini belli etsin
MÜSLÜM BAYRAM
Benim dünkü yazımdan sen ne aladın
Dün üç kişi gündem idi Aşkar yoktu
O yazıma Aşkar okkalı bir yorum yazmış bende maviye boyadım
Bugün kü konu ile dünün ne alakası var
Dünkü Üç kişi bu gün dörde hatta hepsinin bir kişi olduğunu bende herkes gibi bu yazı ile öğrendim
Vede aşağıda konu ile ilgili yorumumu yazdım
Okuduğun halde beni tanıdığın halde bu saçma düşüncen nedir
Düne kadar ben aşkarı dahi bilmez tanımaz idim
Hatta sen dahi benden önce muhabbet ettiğini bizzat kendin söyledin
Bu seni suçlu yapmaz
Kendini Kasmana gerek yok
Yönetim bir tesbit yapmış
Bu dört kişilikli kişilerin eylem ve fillerini tek tek dökmüş
Daha sen neyin iddiasını gütme derdindesin
Gerçekten anlamıyorum seni
Böyle davranışlara sen hoşgörü ile nasıl bakabilirsin
Tehdit var santaj var yalan dolan herşey var
Daha ne olmalı ki sence kişi atılsın defterden
Bak bunları sana yazan dünkü yazımda yorumunu maviye boyayan Müslüm Bayram yazmakta
Ne yani yanlış varsa benim yazı ve şiirlerime Sırf övgüler düzdü diye o yanlışa ortak mı olmalıyım
Senin kafan iyi mi gerçekten
Çok yazık çok
Sana güvenimi boşa düşürdün
Yazıklar olsun
Yinsani
Şu mahlas ve rumuz işini komple kaldıracaksın. Ayıracaksın kuşakları.. Veya 1-3 yıl üyeler sarı renk, 4-6 yıl üyeler mavi, 7-10 yıl turuncu, 11-14 kırmızı, daha üstü siyah kuşak... vb..
Harbi, böyle olaylar olunca siteden de soğuyor insanlar, yazası da gelmiyor...
Dünya düzen tutmaz bu çağdan sonra...
Değerli yönetime feyz olurum belki diye Söz Savunmanın diye bir yazı kaleme almıştım
Yönetim gün sonunda yazıyı kaldırdı
Saygı duyuyorum önemli değil
Şimdi gördüm ki çok isabetli bir yazı kaleme almışım.
Hayat çok garip ve olaylara gebe
İnsanların hangi duygu halleri içerisinde olduğunu bilmek çok güç gerçekten
Önemli olan gerçeğin gün sonunda
Tüm çıplaklığı ile birlikte ortaya çıkıyor olmasıdır.
Hayatta her daim şeffaf olmak iyidir
İlişkilerde netlik güven verir
Ve uzun vadeli Dostlar böyle kazanılır
Her şeyden de öte Vicdanlı olmak gerekir
Vicdanı kıt olan insan çürümüş insandır
Son olarak yazdığım yazı ile yönetime bir nebze feyz/ilham olmuş olduğumu görmekten mutluyum
her ne kadar yazı silinse de
Yönetimin yazımın gereğini yerine getirmesi
Ve tüm kuşkuları giderme cesareti göstermesi
İlerisi ve gelecek adına umut ışığıdır
Edebiyat adına her çaba takdire şayandır
Alkışı hakeder
Bu nedenle yönetimi kutluyorum
Nice saygılarımla
https://www.youtube.com/watch?v=f8FlkzihBMQ
ANSIZIN tarafından 11/2/2020 4:05:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben anlamadım ... Mükerrer üyelik yapılmış ve üyelik silinmiş, ortaya deliller konularak galiba log, Ip...gibi.
İyi de bu kadar yorum ve yazı bunun için mi yazıldı bunu anlamadım. İnanın gerçekten anlamadım.... Adı geçen üyeyi veya üyeleri tanımam etmem, ister inanın ister inanmayın...
n.asım adıyla yazan kişi ile bir kez mesajlaştım onu da bir konuda uyarı yapmak için. Şiirlerini ve yazılarını sevdim güzel adamın... Belki de Stockholm sendromu bilemiyorum.
Hır gür her zaman var, dozu kaçmazsa enerji verir, magazinel dikkate yol açar, site itibarını zedeleme konusuna ise en azından ben hiç denk gelmedim.
Kısacası bu kadar yoğunlaştıran olay üzerine "kişi"ye en azından son bir söz hakkı verilmeliydi bence, adil olurdu. Bunu üyelere neden böyle yaptığını bir açıklama zorunluluğu olarak görürüm, madem konu ortalığa saçıldı.
Ha...derseniz ki dükkan benim kardeşim sana ne. Üyelik ve hakları ile ilgili hukuki durum nedir bilmiyorum. Herhalde site patronu ne derse o galiba.
Yine de kendini savunma ve söz hakkı olmayan kişi hakkında yorum yapmak bence doğru değil... İnandığım doğru bu.
Kusura bakmayın...
ANSIZIN
Magazinsel duruma kadar her konuya yorum getiren kişi :) Nedense ilgili üyeliklerin ne olduğunu anlamamış. Garip.
Bir gün Hz. İsa’ya sormuşlar,
“Ölü diriltmekten daha zor ne olabilir?” demiş ki,
“Anlamayana, anlatmak. .”
Magazinsel dedikodularınızı, insanları kandırmayı gidin başka yerde yapın. Buraya pislikleri bulaştırmayın yeter.
Değerli Yöneticim,
Edebiyat Defteri sitesi ile tanışmam ve bu aileye dahil olmam üzerinden henüz dört ay gibi kısa bir zaman geçti. Emekli olduktan sonra edebi yazılar yazmak, kısmet olur da ömrümüz yeterli olursa kitaplar yazmak için Edebiyat Defteri sitesini bulunmaz bir nimet olarak gördüm. Bilgilerinden yararlandığım çok değerli kalem sahipleriyle karşılaştım gibi edebiyatla alakası olmayan yazılar da okumak zorunda kaldım.
Bana göre; kişilerin fikirleri ne olursa olsun, önemli olan edebi eserler verebilmesidir.
Benim naçizane bir ricam olacak; her üye rumuz kullanmadan gerçek adını, kendisini tanıtan fotoğrafını, mesleğini gizlemeden profil bölümüne kaydetmeleri doğru olmaz mı?
Sadece Edebiyat için kalem kullananları saygıyla selamlıyorum.
KeLeBeK EtKiSii
herkesin buraya neden geldiğini bilmediğimiz halde
kendimizi ve tüm gerçek bilgilerimizi buraya vermek ne derece doğru olacaktır siz her üyeyi sizin kadar saygılı ve seviyelimi sanıyorsunuz
ben şahsım adına böyle bir şeyi kabul etmem
Mehmet Burhan AKIN
Kusura bakmayınız, gerçek adınızı bilmediğim için sadece "Efendim" diye hitap etmek zorundayım.
Sanırım haklısınız... Hiç kimse bilgilerini açıklamak zorunda değildir, ama kimle müşerref olduğum da benim hakkım olmalıdır. Değerli Mavii KeleBeK yazarımızın çok değerli yazılarını okurken, usta kalem sahibini tanımak isterim elbet.
Benim açımdan gerçekler her zaman çıplak gezer, bu nedenle olsa gerek kendimi olduğu gibi tanıtma ihtiyacını gördüm. Çünkü meslek hayatım boyunca küçük dostlarımıza sadece doğru bildiklerimizi öğretmekten geri kalmadık.
Efendim,
Kaleminize çok saygı duyuyorum ve yazılarınızı zevkle takip edip okuyorum.
Saygılarımla Efendim...
Ben Aşkar'ı yıllardır tanıyorum
edebiyat adına çok yardımını gördüm ama böyle bir şey yapacağı hiç aklıma gelmezdi
gerçekten üzücü bir durum
Arel gittiğinde
nasım geldi tarzları aynıydı yorumlarda belirttim
ama deniz ve Aşkar
diyecek bir şey yok
hayretler içinde izliyorum
evet Ansızın Hocamıza da sabırlar diliyorum
Ne çok boş vakti varmış meğer,
Nasıl yorulmustur nasıl, o üyeye çıkış yap, bu üyeye giriş yap. Başka işi gücü yokmuş demek.
Ben bazen çıkış yapmayı unutuyorum. Günlerdir çevrimici görünüyorum felan.
Deftere verdiği emekler keşke iyi niyetli olsaymis.
Şimdi yine başka bir üyelikle gelmeyecek mi. Yoksa o ip numarasına giriş yasağı mi koyacaksınız.
Yüce Yaratıcı, başka hiçbir varlıkta bulunmayan “ akıl ve iradeyi” insanoğluna vermiştir. Bu yüzden insan, eşref-i mahlûkattır. Bu güzel aklı insanın iyiliğine ve insanın hayrına kullanmakla da vazifelidir. Bu yüzden insan, ağır bir sorumluluk taşır.
Edebiyat Defteri’nde kimsenin kemiği kutsanmadı. Mademki; burada eşit şartlarda varlığımızı idâme ettiriyoruz o halde birbirimize olan saygımız ve iyi niyetli davranışlarımızla ön planda olmalıyız.
Başkalarını kandırdıklarını zannedenlerin öncelikle ve en çok kendilerini kandırdıkları aşikârdır. Her ne sebeple yapılmış olursa olsun, insanların hisleriyle, insanların samimiyetleriyle, insanların hâlisane duygularıyla oynanması kadar kişiyi alçaltıcı başka bir davranış şekli olamaz. Bu yapılanların gerekçeleri, sonuçlarının altında ezilir.
Edebiyat Defteri, pek çok insana ev sahipliği yapmış ve yapmaya da devam eden bünyesinde taşıdığı bu sevgiyle, tüm üyelerin ayaklarını sağlam basabilecekleri bir zemindir. Geri planda pek çok insanın emeğini de gizleyerek.
Bunca emek bunca özveri ve bunca sunulan güzelliği eğer birileri kendi çıkarları için kullanıyor ve bundan anlayamadığımız bir çıkar ve zevk alıyorsa bu; diğer masum ve kendi hâlinde edebiyat adına var olmaya çalışan kişileri derinden üzüyor. Kimsenin kendi çıkarları için başkalarını rencide etmeye ve üzmeye hakkı yok.
Burası, şiir için var.
Burası, edebî yazılar için var.
Burası, dostluklar için var; iyi niyetler için var.
Burası, kısıtlı vakitleri bize güzelleştirmek için var.
Burası, diğer insanlarla insanî ilişkileri dahi düzenleyerek, kendi edebî hayatımızı anlamlandırmak için var.
İyilik ve güzelliklerle var olalım.
Selam ve saygılar,
Canım kardeşim,
Bu sitemiz kurulduğu kuruları ne nankörleri gördü! Sanıyorlar ki; gidişine taş koyacağız. :) Bu siteyi ayakta tutan, ona gönül veren inanmış arkadaşlarımız var.
Bu tür hokkabazlara ödün verilmedi, verilmez de...
Sitenin gelişmesinden haz almayan, nankör, fesat kişilerden, kem gözlerden uzak olsun.
Sevgi ve saygılarımı gönderiyorum uzaklardan değerli Habib kardeşime...
Neler oluyor bilmiyorum. Yıllardır bu sitede şiir yazıyorum, ilk üyeliğim sanıyorum 2007 ya da 2008' di o zamanlar bunların hiçbiri yaşanmıyordu ve herkes birbirini tanırdı, belki de ondan. Şimdi o kadar çoğuz ki, kim, kimdir takip edemez olduk. Şiir seçkilerinde dost, ahbap var mıdır yok mudur onu da bilmiyorum ve şiirlerim senelerce güne gelmediği zamanları biliyorum ve yine de böyle hiç düşünmedim ve diyenlere de yorumlarımda bile çok kalabalığız gözden kaçmıştır mulaka diye yazdım. Benim şiirlerim birçok yerde zaten güne geliyor buna ihtiyacım yok varsın burada da gelmeyiversin dedim hep. Bunlar benim için basit şeylerdi çünkü ha gelse tabi ki mutlu olurdum ama ben şiirlerim güne geliyor, gelmiyordan çok arkadaşlarım okusunlar diye paylaşıyordum. Ama bu durumlar gerçekten çok daha üzücü neden böyle yaparlar onu da anlamış değilim. Siz boşverin değerli Ansızın, meyve veren ağaç taşlanırmış. Bizim için burası bir meyva bahçesi ise içinde çürük , kurtlu olanları da çıkacaktır elbet ama şunu bilsinler ki biz o kurtlu meyvalar yüzünden bu bahçeyi
kurutmayacağız ve hep yeşertmeye devam edeceğiz. Siz ve bizler var oldukça...
Güzel bir paylaşımdı. Sağlık ve sıhhatle kalın. Saygıyla..
Kardelen-1 tarafından 11/2/2020 12:27:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ve şimdi hepimiz hep birlikte susuyoruz… Bende dâhilim.
Olup biteni anlamak idrak etmek için düşünüyorum düşünüyorum düşünüyorum... zaten iş yoğunluğundan duran aklım EDEBİYAT DÜNYASINDA böyle bir durumla karşılaşmayı hayal etmedi.
Şiir yazanın yüreğini kir tutmaz derim.
Hala sözümün arkasındayım...
Size Rabbim sağlam irade ve tüm olumsuzluklara karşın dayanma gücü versin.
Edebiyat defteri bizden sonrada yaşamalı ve hep birlikte yaşatmalıyız.
Sevgiyle ve saygıyla