- 1246 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
HİDAYET ALLAH DANDIR.
Bir Hadisi şerif var...( ÖLMEDEN ÖNCE ÖLÜNÜZ DİYE .) BU hadisi şerifin açıklaması mahiyetinde olan, şu evliya sözlerini düşündüm durdum
Evliyalardan birisi ( sen Doğduğunda sen ağlıyordun etrafındaki, tüm Hısım Akrabaların gülüyordu seviniyordu. , Sen öyle bir hayat yaşa ki sen ölürken etrafındakiler ağlayıp dururken sen cenneti görmenin sevinci ve mutluluğu ile gülerek sevinerek Ruhunu teslim edesin)
yine Hikmet sahibi bir evliya( Dikkat edin her Doğan çocuk Doğum anında ellerini yumruk yapmış olarak,,en zengin ben olacağım en meşhur ben olacağım her kesi emrim altına alacağım der gibi doğar.......ve insan ölürken de hep elleri açık olarak ölür..Bu dünyadan hiç bir şey götüremiyorum Götürülmez de... sadece yaptığım güzel amellerim ile iyiliklerim ile Göçüyorum der gibi...bu Dünya hiç kimseye kalmaz . ,beni ibret alın der gibi...)
ŞUNLARI HAYIRLAMAK KALBİMİZİ DAHADA YUMUŞATIR.
Bir gün Hasan ül Basri Hazretleri bir yolculuğu esnasın da yüzü gözü çamurlara bulanmış bir sarhoşu görür.
yazık sana ne vardı böyle içip kendini kaybedecek der ve elini yüzünü yıkar nasihat da eder.ayrılıp yoluna devam ederken rivayete göre Ğayb dan şöyle bir ses işitir.
--SEN BİZİM İÇİN BİR YÜZ YIKADIN BİZDE SENİN İÇİN ONUN KALBİNİ YIKADIK,diye.
İbret almak isteyene ne güzel bir ibret.
Müslüman daima iyiliği emredip kötülükten sakındırarak bir ömür yaşamalıdır.
Anlatsam da hiç fayda etmez dememelidir.kalbe tesir ettirecek olan yüce Allahtır. Müslüman her hal ve şart da mübarek Dinini yüce kitabını tanıtmalı ve savunmalıdır.Buna İslamda Cihat deniz.Namaz oruç Hac zekat gibi Farz dır. Allah ın rızasını kazandıran en güzel Amellerden birisidir
Böyle olduğu için Mübarek Ecdadımız,ömürlerini Cihat meydanlarında geçirmişlerdir.insanlık Hak ve Adalet üzere yaşasın diye...
Böyle olduğu için Sahabeyi Kiram tüm insanlığı İslama Davet etmiştir.,hidayetleri için..mazlumların göz yaşları dinsin,akmasın için...
Hatta Eyüp Sultan 97 yaşında Cihat için,Hakka davet için İstanbul un fethin de Şehit olmuştur.
İnşaallah bizlerde Allah,Peygamber İslam ve kuran Aşkıyla yaşar kelimeyi şehadetle ömrümüzü tamamlarız..inşaallah.
Selamlarımla Dualarımla.
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.05.10.2020.ANKARA
YORUMLAR
Amin... İnşallah.
Güzel öğütler dolu yazınızı okudum.
Kutluyorum sizi.
Saygılar...
ABDULKERİM KAYA
Üstüne ne tanır ki insan hele ki aciz varlıklarımızla ait olduğumuz kainatta ne zamanki pes etsek ve...
Mucizeler saklı ömürde değerli hocam ve inancın üstüne ekledikçe güzellikleri büyüyen bir yürek devasa bir rahmet.
İyi ki varsınız hocam.
Anlatsam da fayda etmez, demişsiniz ya ve devamı gelirken...
Allah rızası için yaşamak ve buna vesile olan kalem ve inancın gücü.
Her şey boş derken.
Aslında dolu dolu bir rahmet ve sayısız gök kuşağı
Huzur vardı yazınızda hep de olduğu üzere.
Teşekkür ediyorum kendi adıma sadece kendi adıma çünkü inançsızlığı ile övünenler inancını bile insanın çok görüp yok sayarken.
Ama bizi koruyan gözeten kollayan yüce Rabbimiz bizim yetemediklerimize nasıl da yetişiyor ve insan sadece sadece Rabbinden isterken.
Selam ve dua ile üstadım