- 407 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Beynin gücü
Bir elmayı yiyemeyecek gibiyseniz. Onu hiç ısırmayınız...
Çünkü yarım kalan şeyler insanın bünyesinde ciddi enerji birikimi oluşturup sağlığınada etki ediyor. Aklın köşesinde o yarım kalan şey tamamlanmadığı sürece çözümsüz kalıyor. Peki tamamlanması mümkün olmayan şeyleri ne yapmalı?
Öncelikle bu konulara hiç girmeyelim seçeneğini gözden geçirmemiz lazım. Ha girmişsek nihayete erdirmek ve sonuçlarınıda göze almak gereklidir.
Sonra ki, seçenek kolay görünsede, pes etmek gibi düşünülsede aslında sizi büyük bir sorundan kurtarmaktadır. Oda kabullenmektir.
Kafamızda tüm bu tamamlanmamış düşünceleri kabul edip böyle olması daha makuldur diyip bitirebiliriz.
İnsan yoluna devam etmesi için; bazen olmayacak şeylere çaba sarf ettiğini düşünüp olması için kendini zorlaması gerektiğini değilde o an için onun olmamasının hayırlı olduğunu düşünmesi gerekir.
Bir eylemi bitirmek onun yarım kalması değildir. Bazen onun oraya kadar olduğunu gösterir. "Bu kadarmış" diyip zihninide daha fazla yormamalı insan.
Hayatımıza adapte olmak için bazen sadece düşünmek yetmez. Hayatın içine karışıp bir koşturmacaya dahil olmak adapte olmanın en iyi yoludur. Bedeni yormak, zihni yormaktan iyidir.
Çoğu hastalıkların sebebi beynimizi yormaktan ileri gelir. Beyinle birlikte kalpte yorgun düşer. Ve diğer uzuvlarımızda dengesiz çalışmaya başlar.
Beynin en önemli görevi bedeni yönlendirmek olduğu için onu başka şeylerle meşkul etmek bu görevinide ihmal etmesine sebep olabilir.
Beynimizin merkezine sadece onun yapabileceği şeyleri yerleştirmeliyiz.
Bu demek değildir ki, hayal kurmayacağız, plan yapmayacağız. Sadece olması için imkanımız olan şeylere yönelirsek kafamızda bu durum sürekli uzayıp gitmez.
Psikolojik yönden toplumca iyi değiliz. Virüsün gelmesi insanları kısıtladığı için ruhsal hastalıklar artmaya başladı. Ama bu durum içinde kabullenmek en iyisi. Bunun geçici bir durum olduğu başa gelse elbet çarelerinin olduğu ve herşeyden önce modumuzu düşürmeden azimle ve umutla savaşmamız gerektiğini düşünmeliyiz. Olumlu düşünceler beyne ve bedene zarar vermez, yardımcı olurlar.
Ve bu zor durumlarda en yakınlarımıza bile sabır gösteremememiz bazen çok yakın olmayan biri ile konuşma istediğimiz olabilir. Ama o çok yakın olmadığımız kişi ile de bir eve tıkılmış olsak aynı düşünceleri hissederdik. Tahammül yolu ara sıra uzak olmaktan geçer.
O sebeptendir ki, içinde bulunduğumuz duygular, düşünceler ruhsal bozukluklar, ailesel sorunlar gayet normal.
Herşeyin başı sağlıktır. Beden sağlığı, ruh sağlığı beynin gücüyle ayakta durur.
Tüm hastalara Allah şifalar versin. Hastalık insanı ruhsal olarakta yıpratıyor ama beynimizi kontrol ederek kendimize önce morel sonra direnme gücü verebiliriz...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.