- 667 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAMINIZ MUTLU BAYRAMINIZ KUTLU KALBİNİZ HUZURLA DOLSUN
Bayramlar , insanların kucaklaşması dargınların
Barışması sevgilerin buluşması
Aile büyüklerimizin evlerine ziyaret etmek, onlara bir kez daha sevdiğimizi söylemek. Sohbet etme fırsatı. Yaşlı ve yalnız İnsanlarımızı hatırlama,
Huzur evleri, darülacaze bakım evleri, ailesi olmayan kimsesiz çocuklarımızın hatırlanması. Onları sıcak sevgi ve şefkatle Sevmek. Sokakta yaşayan binlerce vatandaşımız devlet ve millet olarak hatırlama fırsatını veriyor.
Bayramlar hapishanelerde yatan binlerce kader mahkumlarını hastanelerde şifa bekleyen hastalarımızı şehit ailelerimiz Gazilerimizi ziyaret etmek.
Bayramlar Müslüman alemi için barış dostluk ve kardeşliktir, paylaşmaktır. Kurban bayramında kurban ibadetini yerine Getirip kurbanın etlerini fakir fukaraya dağıtmak yani sevgiyi paylaşmaktır amaç.
Büyüklerimizin küçüklerimize imkanı ölçüsünde hediye alması hediyeleşmektir amaç.
Bayramlar Müslüman aleminde ülkeler arası birbiriyle kucaklaşmasıdır, derleşmesidir, hal hatır sormasıdır.
Ramazan bayramı 30 gün oruç ibadetinin ardından bayramın gelmesiyle tuttuğumuz orucumuz son bulur.
İnsanlarımız anne baba çocuklarıyla akrabalarıyla bayramlaşırlar. Birbirlerine gider gelirler, hediyeleşirler. Sohbet Muhabbet ederler.
Bayramlar daha da güzelleştirilebilir. Bayram programları olur. Belediyeler kaymakamlık valilik…vs. bayramlarda il ilçe Ve mahallelerde etkinlikler düzenlerler.
İnsanlarımız bayramlaşmalara daha çok özendirilir. Bayramlarda yarışmalar yapılır, ödüller dağıtılır. Fakat bayram Eksiklerimiz de vardır. Arife günü ve bayram günleri mezarlıklara ölen yakınlarımızı ziyarete gideriz. Mezarlıklar Ziyaretçilerle dolar taşar.
Mezarlıkların girişine tuvalet, abdesthane ve mescit gibi yerlerin yapılması gerekiyor. Aynı zamanda il ve ilçe belediyeleri Mezarlıklara ücretsiz araç koyması vatandaşı mezarlara götürüp getirmesi gerekiyor.
Kurban kesmek artık zorlaştı. Kurban yerlerinde uzun kuyruklar oluşuyor. Belediyeler eşliğinde özel yerlerde belediyenin Anlaştığı kasapların az bir ücret mukabilinde kurban kesim işini rahatlatabilirler.
Harem otobüs garına Kadıköy geliş istikametinden trafik sıkışı olduğundan bu konuya çare bulmak gerekiyor.
Üsküdar harem sahil yolu boş fakat haremin olduğu yerde trafik kilitleniyor. Bu sorunlarımızı çoğaltabiliriz.
Önemli olan bu sorunlara bakıp halletmek. Aslında küçük maddiyatsız halledilecek çözümleri var.
Dini bayramlara önem verelim, cazip hale getirelim. Yaşamınız mutlu bayramınız kutlu kalbiniz huzurla dolsun Sevgilerin paylaşıldığı annelerimizin babalarımızın akraba ve dostlarımızın ölenlerimizin mezarlarını ziyaret Edildiği günler olsun
Bayramlar bizim pusulamız olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.