- 317 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bern'de Sabah
Bern, İsviçre’nin başkenti! Ben de Bern’e başa yakışan bir ‚başkent‘ diyorum. Öyle nazlı nazlı tepelere yaslanmış, Aere nehirinin kolları arasında kendi romantik büyülemesini edebi ve estetik bir güzellikle taçlandırmış eşsiz bir başkenttir Bern!
İsviçre’yi ben, doğanın tektonik kırılmalarıyla ve jeolojinin dünya coğrafyasında özel bir konumla yarattığı bir ülke olarak görüyorum. Bu ülke de, deyim yerindeyse dünya coğrafyasında tektonik kırılmaların dansettiği ülke demek kesinlikle abartılmış bir ifade olmaz! Parlemonto binasından Aere Nehiri’ni seyrederken sadece Bern’i değil, bütün dünyayı da sevgi yeşilliğiyle ve bulutlarla beraber kucalayarak muhteşem bir aydınlığı içinize nefes olarak çekmenin coşkusunu yaşayacaksınız.
Doğanın yeşillikklerle kaplı, gökyüzünün mavisiyle renk renk önümüzden akıp giden Aare Nehiri’nin kolları arasında ninni söyleyen bu kent hiç bir övgüyle övülemez. Burada bu gün muhteşem bir hava vardı ve sekiz saat kadar şehirde ve nehir kenarında yürüyerek bu şehiri tanımaya çalıştım. Bol bol resimler çektim, hatıralarımda kalması için. Ama içimde ki, Onun eksikliğini giderecek bir köşeyi bu kente de bulamadım.
Bern, sadece görüp gezmekle güzelliği tadılacak bir kenttir. Anlatmakla, bu şehiri sokak sokak betimlemekle bile Bern’i anlatmak imkansızdır. Üç günlüğüneBern’de yaşayan arakadaşım Andreas’la bu kenti doya doya gezeceğim.
Bern ve Aere Nehiri üzerine izlenimlerimi anı olarak ve detaylı bir şekilde önümüzde ki günler de yazarak sizlerle paylaşacağım sevgili dostalar ve güzel insanlar. Herkese en içten ve yürekten sevgi saygılarımı gönderiyorum Bern’den!
H. Hüseyin Arslan
Bern - 08.07.2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.