- 520 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Gözün Kör Olmasın Para
Gözün kör olmasın para. Gözün kör olmasın ki cebimiz para görsün. Cebimiz para görsün ki aç açıkta kalmayalım. Bu sene hâlimiz kötü perişanız. Allah’tan umut kesilmez vardır bir bildiği. Bu para için belim ağrıdı, çünkü ırgatlık hamallık yaptım; bu yolda ayağımı lastik ayakkabı sürttü. Ayak parmağımın birisinin altı kızarmış.
Uykusuzum, ve yatma uyuma saatim geldi. Tez elden yatıyorum, çünkü çok felaket uykusuzum. Benim gibi, Allah yolundaki insanlara iyi geceler diliyorum! Şeytan yolundaki insanlara kötü geceler diliyorum! Yan cehennem yan kötüler geliyor.
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Anılarım
Korona virüs nedeniyle işsiz kaldım. Yakında dişsiz de kalacağım, ondan sonra da dişsiz kaldım diye yazarım. Bu işsizlik nedeniyle giderleri azalttm çünkü yiyecek çok az bir para kaldı; bakalım ondan sonra ne yaparım. Herhalde köye giderim, köyde de hazır ekmek yok ki. Ekmek orda da parayla. Paran varsa yaşarsın paran yoksa ölürsün. Vaziyet budur erenler. Suyu hazır su içiyordum, musluk suyuna çevirdim. Yani masrafı azaltmak için musluk suyuna döndüm, musluk suyu içiyorum; başka da bir çare yok.
Kedilerin gideri belli zaten onu hesap yapmama gerek yok. Çünkü dört yıldır çok hesapladım ordan biliyorum. Günde kaç avuç mama yerler ne kadar su içerler dört yılda hepsini öğrendim. Dört yıldır kedi bakıyorum. Şu anda üç tane kedim var bunlardan başka kedi bakmayacağım. Çünkü ölümlü dünya; ben ölüversem onlar ortada kalır, bunu da düşünüyorum. Yoksa kedilerin bana bir zararı yok, aksine faydası var. Kediler bana psikolojik destek veriyor. Kediler de olmasa bu işsizlik fakirlik adama kafayı oynattırır.
Benim Karakuş isimli aile bireyi kedim diğerleri gibi değil biraz farklı; farklı oluşu akıllı olması. Elbette diğerleri de akıllı ama bunda biraz fazlası var. Kedi evinin üstünde az büyük ayak paspası vardı eskimişti az kokuyordu; Karakuş'um kedi evinin üstüne çıktı o paspasın etrafında dönerek hareketleriyle davranışlarıyla onun değiştirilmesini istedi. Bu olaydan sonra gidip yenisini aldım, yani bana bunu Karakuş'um aldırttı. Sadece bu kadar değil roman yazsam kitap olur. Hele birde köye gittik dağa kaçtı. Karakuş'u dağdan indirdim getirdim. Oralarda gazete falan olsaydı şu anda dünya gündemindeydik, en az bir hafta gündemde olurduk. Yani Karakuş'umla aramda böyle bir bağ var.
Yakuphan kılınç
Paranın gözü kör olursa birde ameliyat masrafları var :)
Canım para, gülüm para nerdeysen çik ortaya diyeceksin.
Yani öyle kin gutmeyeceksin, hem paranın ne suçu var.
Köpeğe atsan yemez. Kağıt parçası.
Allah bol kazanç versin inşallah tüm çalışanlara..
yakuphan kılınç
Üzücü Durum
Bugün iş aramaya gittim, ne yazık ki iş bulamadan döndüm; çünkü bütün oteller kapalı. Devletten maaşı olanlar, oniki ay işi olanlar yaşadı, gerisi hapı yuttu. Ben zar zor sezonluk otellerde en fazla altı ay gibi bir süre çalışıyordum bu sene o da yok. Oteller açılmazsa hapı yuttuk Allah'ım. Kredi kartım vardı ondan para çektim, ya o da olmasaydı ben ne yapacaktım? Cebimdeki para da bitiyor, iş bulamazsam aç açıkta kalacağım, herhalde ölümü beklerim. Ya parası olmayanlar ne yaptı? Ne olacak bu memleketin hâli? Kimseden de ses çıkmıyor! Herhalde zor durumda olan bir tek ben varım, herkes zengin!
Yakuphan Kılınç
Duâ
Yaşın yanında kuru da yanıyor Allah'ım. Biz sana inananlarız. Bu ateşte yanmak şeytan dostlarının alçaklarının haklarıdır. Bize bu ateşte yanmayı reva görme Allah'ım. Onlarla bizi ayır Allah'ım. Ne olur göster bize hayır Allah'ım. Alçakları dünyadan sıyır Allah'ım. Varsa yanlışımız doğruyu buyur Allah'ım. Bizi aç, susuz, işsiz, evsiz barksız, sensiz koyma Allah'ım. Senin gücün kudretin her şeye yeter, zalimlerin ocağını söndür, zalimlerin eğlenip gülmesine, bizim de onlarla yanmamıza izin verme Allah'ım. Bizim yaşadıklarımızın bin katını bu şeytan dostlarına yaşat Allah'ım, cehennemi göster etrafını kuşat Allah'ım. Amin.
Yakuphan Kılınç