- 421 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ÇALIŞAN KADINLAR
Ben ekonomist değilim. O yüzden, iyi eğitim görmüş, ekonomiyi iyi bilen insanların çıkıp da:”Kadınları ekonomiye katmalıyız.” Dediklerinde anlamakta zorluk çekiyorum. Ülkemizde işsizliğin başını alıp gittiği şu günlerde kadınları da çalıştıralım, gibi bir sözü anlamak elbette zor.
Sakın yanlış anlamayın beni, kastım kadınların çalışmaması değil. Erkeklere öncelik vermek de değil kastım. Hali hazırda işi olan kadın ve erkekler göz önüne alındığında kadınlar daha mı fazla işsizmiş? Öyleyse ne yapalım? Mevcut çalışanlar arasında kadın çalışanları çoğaltmak amacıyla erkekleri işten mi çıkartalım? Yo yo çarpıtmıyorum; iş belli, işsiz belli, o zaman kastınız ne?
Bakın ben başka bir kanaldan gireyim konuya. Bizim kadınlarımız tam da sizin dediğiniz gibi ekonomiye katkıyı azami ölçüde yapardı zaten. Çalışma deyince illa bir markette kasiyerlik gelmesin aklınıza. Zaten bu geliyorsa sizin dediğiniz katkı boşa çıkıyor. Kadını işe sokuyorsunuz arkasında bekleyen yüzlerce bu işe benzer bir iş arayan kadınlı erkekli insan var.
Benim annem sürekli yazma oyalardı. Babamın geliri evin ihtiyaçlarını tam karşılamadığı için annem birçok ihtiyacı oyaladığı yazmalardan kazandığı ile karşılardı. Bundan başka turşumuzu annem yapardı, zaten çarşıda turşu satan bir bakkal da yoktu.
Komşunun hayvanlarının gübresini alır kurutur evin yakacağına katkı sağlardı. Reçel yapar, sirke yapardı evin bir kenarındaki küpte. Tavuk beslerdik, babam çarşıdan yumurta almazdı. Eskiyen, küçülen elbiselerimizi tamir eder, yama yapardı. Daha da eskidiğinde bir araya getirir minder yapar, çaputçul dediğimiz yolluklardan yapardı. Kazak örer, ablalarımın çeyizini düzerdi. Ev makarnası (erişte) yapardı, ödünç mantı büker, bize mantı büküleceği zan da kadınlar bizde toplanır bizim mantımız bükülürdü. Her yıl sonbaharda buğday alınır buğdaydan nişasta yapardı. Fırından ekmek alan kınanır, evde yine ödünç yufka ekmek yapılırdı.
Şimdi kadınları ekonomiye katalım diyen arkadaşa sormak isterim. Benim annem ekonomiye katılmamış mı da, sen böyle söylüyorsun?
Derdimi anlatabildim mi dostlar. Ben gecesini gündüzüne katan bir kadının oğluyum. Benim annem zaten çalışıyordu. Ancak bilmem ne marketinde değil, evinde kocasının, çocuklarının hizmetinde çalışıyordu, aynen babamın yaptığı gibi.
YORUMLAR
anneniz çok saygı değer bir kadınmış
artık böyle fedakar kadınlar bulmak çok zorlaştı.
eli öpülesi bir anneniz varmış
ne mutlu size
saygılarımla efendim...
aytekin hoca
Kadın ya da erkek farketmez. Ekonomiye katkısı olmayan herkes devlet ekonomisi için asalaktır. Ekonomi kimsenin evinde ne kadar yorulduğu ile ilgilenmez. Ekonomi kapitale bakar. Yapılan iş ekonomiye girdi olarak kayıt ediliyorsa ekonomi için varsınız yoksa para etmeyen elli tavuğun sadece kümes sahibine faydası vardır. Ülke ekonomisi ev hanımlarının hamaratlığı üzerine yıl sonu hesabı yapmaz.
Yani bayım sizin annenizin sizin evinizde ne yaptığı ev halkını bağlıyor. Bir markette çalışan kadın maaşından başlıyor devlete vergi vermeye. Bu nedenle asalak değildir.
Kadınlar evde oturunca ekonomi düzelmez. Çok garip bir denge kurmuşsunuz kafanızda.
Sevgilerimle.
aytekin hoca
Kolay gelsin.
😊 aslında iyiniyetli yazılmış bir yazı
ve evet, anneniz çalışan bir kadınmış
arka planda çalışan demek daha doğru sanırım
altını çizmek isterim
amaç, arka planda olmaktan öte ön planda olmak
kadının sigortası maaşı emekliliği olmalı ki
bir erkeğe ya da başkalarına muhtaç olmadan kendi ayakları üzerinde durabilsin
yanlış anlaşılmak istemem
erkek düşmanı değilim, erkekleri severim.
babam, erkek kardeşlerim ve oğlum var. hepsi kıymetlim
zor bi dünyada yaşıyoruz
kadın erkek demeden herkes güçlü olmalı
olmalı ki, ilk rüzgarda savrulmasın...
bu arada,
ilk defa böyle uzun yorum yazdım,
sana denk geldi sayın yazarım
😊 affola