Kardeşlik Kan Bağı İle de Olmuyor
Kardeşlik kandan geçmiyor… Keşke kandan geçen kardeş dediğimiz adam gibi adam olsa. Olmuyor… Hasta oluyorlar, üstelik hastalıklarını da kabul etmiyorlar!
Aynı anadan babadan olmak da yetmiyor
Üstelik aynı çatı altında istediği gibi davranıyor, hileleri ile ve oyunları ile dünyanızı alt ediyor. Ya sabır deseniz de, tuttuğu yoldan vaz geçmiyor. Ben istediğim gibi davranır ve sende bana katlanmak zorundasın diyor adeta. Anaya babaya dayanıyor, çevremizdeki ortak dostlara neler neler anlatıyor, gerekirse intihar ediyor… Kendisi her zaman haklı ve siz zalim oluyorsunuz.
Kardeş işte Osmanlı’da düşmanla hırsları yüzünden ortak işbirliği yapıp, İslam birliğini yok etmedi mi? Bu yüzden ne kadar olmasaydı desem de, kardeş idamları yapılmadı mı?
İslamı kabul edenle etmeyen iki kardeş Bedir’de savaşmadı mı?
Mal davası denildi, iki kardeş birbiriyle kavga edip, birbirini öldürmedi mi?
Yetimmiş denilmedi, malını elinden alıp kendi çocuklarına mal yapmadı mı… Kardeşlik oldu düşmanlık… Kan davası gibi sürdü gitti fitnesi!
Kardeş olunmayınca, toplum ayrıştırılıyor, terör istediği gibi kol geziyor. Aynı sofrada yediğimiz içtiğimiz insanlar bizi arkamızdan vuruyor.
Ya Sabır tavsiye ediliyor… Ancak, insan ne kadar acı çekmeyi sevici olur ki?
Sonuçta, kim istemiştir ki zalim kardeşi… Allah işte sınav demiş, yanıbaşınıza sokmuş. Yapacak bir şey olmayınca, uzak durmak bir tercih oluyor. Belki zaman çözer diyorsunuz.
Kardeş olmak İslam’ın düsturu. Eğer samimi iseler, aynı yolda sefere çıkılırsa, almadan verirse, dosdoğruysa…. Kan bağı olmasa da kardeşimizdir o. O ki, Allah’tan hakkıyla korkan, kuldan utanan ve ahiret gününe inanandır onlar… Ben bu kişiye Kardeşim derim.
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.