- 421 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BOZKURT ATATÜRK
BOZKURT ATATÜRK
Yusuf Yılmaz
Atatürk’e Bozkurt boşuna söylenmemiştir.
Bugün bakıyorum da, sembollerin dünya üzerinde ne gibi etkileri var diye araştırdığımda hayretler içinde kalıyorum.
Dünyada binlerce sembol var.
Mesela doların üzerindeki sembollere bir bakalım:
"Piramit’in üstündeki göz, All-Seeing Eye diye bilinen her şeyi gören göz, yani Eye of Horus, yani Horus’un Gözü’dür. Bu sembolün masonlarca kullanıldığı bilinmektedir. Aynı zamanda bu İlluminati denen gizli örgütün sembolü olmuştur. Her şeyi gören göz bir anlamda yapılan her şeyin tek bir yerden kontrol edilmesi, dünyanın tek bir yerden yönetilmesi anlamına gelmektedir."
Peki bizim millet olarak bu sömürü sembolüne karşı çıkacak, sembole sembolle cevap verecek bozkurttan başka neyimiz var?
Bozkurt sembolü Atatürkünde düşündüğü gibi:
"Mustafa Kemal ATATÜRK milletimizle BOZKURT arasında vazgeçilmez bir ilişkinin bulunduğunu yakın tarihimizde ilk hisseden kişidir. Daha Cumhuriyetimizin kuruluş hazırlıklarının yapıldığı 1921 – 1922 yıllarında bile TBMM hükümeti bastırdığı ilk damga pullarına BOZKURT resmini koymakla onu milli sembol kabul ettiğini ve kurulacak devletle ilgili net bir mesaj vermiştir. Bu mesaj çalışmaların milli bir çerçevede yürütüleceği, temelinde de Türk Kültürünün zengin kaynakları bulunacağının mesajıdır.
Cumhuriyet kurulduktan sonra bizzat ATATÜRK’ÜN delaletiyle birçok cumhuriyet kurum ve eserlerine BOZKURT ismi verilmiştir. Mesela Cumhuriyetimizin ilk yolcu gemisine BOZKURT adı verildiğini geçen haftaki yazımda anlatmıştım. Bunun yanında 1927 yılında bastırılan cumhuriyetimizin ilk kâğıt paralarından 5 ve 10 liralıklar üzerinde BOZKURT resmi kullanılmıştır. Merhum Fuat Köprülü’nün ATATÜRK’ÜN emriyle kurduğu TÜRKİYAT ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜNÜN sembolü meşale tutan bir BOZKURTTUR. O dönem Türk aydınının gerçek yuvası olan TÜRK OCAKLARININ ve üniversite gençliğinin yegâne kuruluşu olan MTTB’nin sembolü BOZKURT’TUR. Yine dünya genelinde faaliyet gösteren izci kuruluşunun ilkokul versiyonunun adına bizzat ATATÜRK tarafından YAVRUKURT adı verilmiş, KURT başı da onlara sembol olarak kabul edilmiştir. Ayrıca devlet okullarında okuyan bütün orta öğretim öğrencilerinin şapkalarında BOZKURT sembolü bulunması da karara bağlanmıştır. 1935 yılında Tekel tarafından BOZKURT adlı bir sigara piyasaya sürülmüş, sigara paketinin üzerine özenle BOZKURT başı yerleştirilmiştir. İstiklâl savaşı ve Türk zaferinin anısına Ankara Ulus Meydanında yapılan heykelin kaidesi de özellikle BOZKURT başları üzerinde yükselmektedir. Cumhuriyetimizin ilk milli petrol şirketi olan Petrol Ofisinin de arması yine BOZKUR’TUR.
Bu durum ATATÜRK’ÜN ölümüne kadar sürmüştür. Bu tarihten sonra 1950 yıllarına kadar devlet kadrolarına hâkim olan sol ve Marksist düşünce yanlıları BOZKURT’LA mücadeleyi esas almışlar, ATATÜRKÇÜLÜK adına ATATÜRK’ÜN BOZKURT’LU bütün mirasına savaş açmışlar, kullanılan BOZKURT sembollerini yok etmişlerdir. 1950 – 1960 yılları arasında iktidar olan sağ liberal (Demokrat Parti Hükümetleri) hükümetler de BOZKURT gibi milli sembollere pek itibar etmemişler ve kullanmamışlardır.
O günler de yine devletimiz BOZKURT gibi milli sembollere sahip çıkmış, devlet kurumlarının tanıtıcı armalarında bu semboller yaşamaya devam etmektedir. Bazı resmi kurumlarda ise BOZKURT’A geri dönüşler iftiharla görülmektedir. Mesela 1988 yılında Yunan savaş uçaklarının Güney Kıbrıs’a gitmesi üzerine bizim savaş uçaklarımız da misilleme yaparak KKTC’nin Geçit Kale askeri havaalanına inmiştir. Buraya giden hava filosunun adı ANADOLU KURTLARI adını taşıyor, uçakların kuyruk kesiminde de BOZKURT başları bulunuyordu. Ayrıca uçakları kullanan pilotların kollarında da BOZKURT amblemi yer alıyordu. Deniz kuvvetlerimizin geleneksel olarak Ege Denizinde her yıl yaptıkları tatbikatlara DENİZ KURDU 1 ve 2 adının verildiğini bütün dünya kamuoyu bilmektedir. Meselâ Özel Harp Dairesi sancağının BOZKURT olduğunu çoğumuz bilmeyiz. Yine Edirne Uzunköprü alay sancağında BOZKURT olduğunu bilmediğimiz gibi. Bununla birlikte Kıbrıslı soydaşlarımızı Rum katliamından kurtarmak ve KKTC’yi kurmak için kurulan TÜRK MUKAVEMET TEŞKİLATININ sembolü de BOZKURT’TUR. Bütün bunlardan daha önemli olarak 1969 dan beri Anadolu’da gerçekleşmiş bir gençlik ihtilali bulunmaktadır."
Büyük Atatürk’ün bu kadar önem verdiği bozkurt sembolü emperyal sembollere karşı kullanılacak en etkili silahtır.
Türk dünyası ortak para birimine geçmeli bir tarafında en büyük Türk olarak Atatürk, öbür yüzünde Bozkurt sembolü olmalıdır.
Yoksa, tek dünya düzeninin düzenlemeye çalıştığı sömürgenin köleleri olmak durumuyla karşı karşıya kalabiliriz.
Bizleri virüsle korkutup aşı yoluyla derimizin altına çips takarak ve beynimize girerek bütün insanlığı dijital köle durumuna sokmak isteyen uluslararası sermaye şirketlerine teslim oluruz.
Bu konuda değerli eleştirmen gazeteci Abdullah Çiftçi’’nin uyarılarına kulak veriniz.
Dünyayı değiştirmeye gücümüz olmayabilir. Yarın ne olacağı belli olmaz. O günlere hazırlıksız yakalanmayalım.
Bu tehlikelere karşı yine en iyi rehberimiz Büyük Atatürktür.
Tanrı Türkü Korusun ve Yüceltsin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.