- 1441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Yasin Deniz ile...
Genç Yazar YASİN DENİZ :” İyi Yazar Olmak isteyenler daime sabırlı ve sebatlı olsunlar. Oku emrine sıkı sıkıya sığınsınlar”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
YASİN DENİZ- Tabii ki. Ben Yasin Deniz, 1 Mart 2002 tarihinde Karaman’da doğdum. Aslen Konyalıyım ve Karaman’da yaşıyorum. İlk eğitim hayatıma Karaman’ın Larende Mahallesin’deki İbrahim Bey İlkokulu’nda başladım. O zamanlar her şey güzeldi, hayat güzeldi. Çocukluğumu, çocukluğuma hükmedebildiğim kadar yaşadığımı düşünüyorum.
Ortaokulu, Sabiha Gökçen Ortaokulu’nda okudum. İlk şiirimi ortaokul 7. sınıfta yazdım. Edebiyat ve şiir tutkum o zamanlardan beridir var.
Lise hayatımı İrfan Ataseven Anadolu Lisesi’nde halen sürdürmekteyim. Şu an lise son sınıfım ve üniversite sınavına hazırlanıyorum. Hedefim ve hayalim siyasal bilgiler fakültesinde okumak. Allah nasip ederse ülkeme hayırlı bir siyasetçi olmak istiyorum.
Edebiyata girişim ortaokulda başladı lakin lisede gelişti diye düşünüyorum. 2018 yılının Ekim ayında Çağa adlı fikir, sanat ve edebiyat dergisi çıkardım. Uzun soluklu bir dergi olmadı maalesef ama ilerde tekrardan çıkarmayı düşünüyorum. 2019 yılının Ekim ayında ise milli mücadelemizin 100. yılına özel tek sayılık Çise dergisini çıkardım.
SORU- Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız?
YASİN DENİZ- 7. sınıfken il kapsamında özgürlük konulu şiir yarışması vardı. İlk şiir yazma tecrübemi o zaman yaşadım. Ortaokul kategorisinde de birincilik ile sonuçlanmıştı. Bu başarı beni edebiyata, şiire yöneltmişti. Ama şu var ki; ablamdan yardım alarak yazmıştım bu şiiri ve bu yüzden şiir defterimin arasında ilk şiirim bulunmaz. Koymam asla…
SORU- Çoğu genç yazmaya başlayınca kitap çıkartma derdinde siz ise dergi çıkartmışsınız. Bu farklılığın sebebi ne?
YASİN DENİZ-- Ben çoğu zaman ekip halinde çalışmayı isteyen birisiyim. Hayatımda istişare önemli bir yer alır. Bu yüzden kitap çıkartmayı değil, dergi çıkartmayı düşündüm. Kitap tek kişinin emeği ve aklıdır. Dergi ise bir emekler, zekalar topluluğunun eseridir. Bu nedenle dergi çıkartmayı seçtim.
Duygu yoğunluğu çoğu zaman yakalanır ve şiir yazılabilir. Ortaya iyi veya kötü bir eser çıkar. Lakin kalbin ve kalemin dolmadan, demlenmeden kitap yazılacağını asla düşünmedim. Bir bilgi, duygu birikimi olmalı. Kitap yazmanın kolay bir iş olduğunu düşünmüyorum. Dergi çıkartmak kolay anlamına da gelmesin. O da bir hayli zor işmiş. Bizzat kendim yaşayarak öğrendim.
SORU- Yazmak mı zor, yayınlamak mı?
YASİN DENİZ- Bir eseri yayınlamak zor iş. Çağa dergisini çıkartma sürecinde bunu çokça yaşadım ve öğrendim. Ben hem yazıp hem yayınlıyordum. Dergiye gelen eserlerin düzenlenmesi, iyileştirilmesi gibi uğraşlarım oluyordu. Sadece yazmak eylemi üzerine düşüp kendimi bu alanda yetiştirebilirdim. Lakin ben hem editörlük hem de yazar-şair kapsamında kendimi geliştirmeyi seçtim.
SORU- Çok okuyorsunuz? Genelde gençler çok okumaz? Okumanın faydaları ne?
YASİN DENİZ- Her şeyden önce ben bir Müslümanım. Eğer ben okuyorsam bunu sebebi İslam’dır, oku emridir. İnancımız gereği okumalıyız, okutmalıyız.
Okumak insanı doğruya yöneltir. Olgunlaştırır. Okumak insanı, insan yapar. Özgürleştirir.
SORU- Yazar ve okuyan insanlardan faydalanıyorsunuz. Çoğu genç iletişim bile kurmaz. Bunun ne faydasını görüyorsunuz?
YASİN DENİZ- İnsanın hayatı boyunca balık tutması gerekiyor ve gerekecek. Bir ömür başkasından balık alarak geçinmesi tek düze bir hayat yaşaması demektir. Böyle kendini geliştiremez. 3.soruda bahsetmiştim. Hayatımda istişare önemli bir yer alır diye. Bundan dolayı ben kendim için hayatımda bir hocaya ihtiyaç duyarım. Bu başkalarına muhtaç, kendi kararlarını kendi alamaz gibi anlamlara yol açmasın.
Usta çırak ilişkisi hayatın her alanında olduğu gibi edebiyatta da elzemdir.
SORU- Yazmak ileriki hayatınızda size ne kazandıracak?
YASİN DENİZ- Hayallerim var. Herkesin hayalleri var. İlerde ülkeme hayırlı bir siyasetçi olmak istiyorum. Milletime hizmetten geri durmak istemiyorum. Bu yüzden bana okumanın, yazmanın düşünsel olarak insanı geliştirdiği gibi konuşma bakımından da geliştirdiğine inanıyorum. Bazen yazdıklarımı sesli olarak okurum. Bir topluma karşı hitabetimi geliştireceğini düşünürüm. Aynı zamanda yazmanın insan zihnini boşalttığını ve boşalan zihnin daha çeşitli bilgiler ile dolacağı kanaatindeyim.
SORU- Yazarken nelerden besleniyorsunuz?
YASİN DENİZ- Kitaplardan ve duygularımdan besleniyorum. Okumadan yazamıyorum. Yazamadığım anlarda direk okumaya geçiyorum. Kalemim ve kalbim daha dolmamış diye. Nasıl ki bir çay demlenirken su eklendikten sonra bir süre bekliyor ve tadını alıyorsa yazacak kişi de dolup demlenmelidir.
SORU-Yazmaya başlayan herkes hemen kitap çıkartma derdinde. Okumadan kitap çıkartan insanlar edebiyata ne katkı sağlıyor?
YASİN DENİZ- Edebiyata pek bir katkısı olduğunu düşünmüyorum. Kalbi kalem tutan insan da olsa okumadan, demlenmeden, o içindeki okuma-yazma aşkı harlanmadan çıkarılmış bir kitabın edebiyata katkısı olacağını sanmıyorum.
SORU- Son olarak yazmak isteyenlere başka ne anlatacaksınız?
YASİN DENİZ -Daime sabırlı ve sebatlı olsunlar. Oku emrine sıkı sıkıya sığınsınlar.
Çok Teşekkür ederim Yasin güzel ve samimi bir röportaj oldu. Başarılarının devamını dilerim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.