- 259 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KORONA VİRÜSÜ.
KORONA VİRÜSÜ.
Hem SARS hem de MERS, hayvan kaynaklı viral hastalıklar olarak tanımlanmaktadır. Yani, hastalığın ilk gözlemlendiği insanın bu virüsleri bir hayvandan aldığı belirlenmiştir. Bu durum son derece mümkündü, çünkü hayvan konakçıdayken virüs, insanlarda enjekte olmasına ve çoğalmasına olanak sağlayan bir dizi genetik mutasyon edinmişti.
Artık bu virüsler, insandan insana bulaşabiliyor. Saha çalışmaları, SARS-CoV ve MERS-CoV kaynağının köken olarak bir yarasa olduğunu ve Asya ve Afrika’ya özgü bir misk kedisi ve develerin de yarasalar ve insanlar arasında ara konaklar olarak hizmet ettiğini ortaya koymuştu.
Bu 2019 korona virüs salgını durumunda ise, raporlar, hastaneye kaldırılan ilk hasta grubunun çoğunun, işlenmiş et ve tüketilebilir kümes hayvanları, eşek, koyun, domuz, deve, tilki, porsuk, bambu sıçanı, kirpi ve sürüngenler gibi canlıların satıldığı yerel bir deniz ürünleri toptancı pazarında işçi veya müşteriler olduğunu gösteriyor. Ancak, hiç kimse sudaki hayvanları enjekte eden bir korona virüs bulduğunu bildirmediğinden, korona virüsün bu pazarda satılan diğer hayvanlardan kaynaklanmış olabileceği akla yatkındır.
Öte yandan, SARS-CoV-2’nin piyasadaki bir hayvandan bulaştığı hipotezi, Jurnal of Medikal Virology’de yayımlanan yeni bir araştırma ile de güçlü bir şekilde destekleniyor. Yapılan analizler, virüsün insan bulaşmadan önce konak canlısında mutasyona uğradığını gösteriyor. Ancak araştırmacılar SARS-CoV-2 dizisinin daha ayrıntılı bir biyoinformatik analizini yaptığında, bu korona virüsün yılanlardan gelebileceğin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.