- 465 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Amerikan filimlerinin bilim adamı.
. . . tipik bir eski türk filimi tadındadır. yeşilçam’ın zengin kız fakir oğlan konseptinin hollywood versiyonudur. kahramanımız filmin fakir bilim adamı olur. pardon ezik bilim adamı olur. bırakın doları, türk parası ile yirmibeş kuruş etmez. zengin kız ise ya eski karısı ya da sevgilisidir.
. . . filimin ortalarına doğru yazdığı bütün felaket senaryoları gerçekleşmeye başlar. derhal bir ekibin başına getirilen fakir ve ezik bilim adamımız zengin kız ile birlikte çalışmaya başlarlar. fakir oğlan bir kaç kere zengin kızı ölümden kurtardıktan sonra bilim adamı fakir oğlanımız müthiş bir aksiyon sahnesi ile dünyayı kurtarır. sonra zengin kıza yeniden kavuşur.
. . . bu filimleri izlerken bana sanki her an bir köşeden hülya koçyiğit, ediz hun ya da emel sayın, engin çağlar çıkacakmış gibi gelir. hatta bir kaç kere türkan şoray’ı balık satarken görür gibi bile oldum. sattıkları da galiba somondu. bu filimlerin başı sonu hep aynıdır. sadece isimler, konu ve konum değişir. hollywood da zamanında amerikalıları iyi uyutmuş.
. . . unutmadan bir de bu filimlerde mutlaka çok kritik bir kararı vermesi gereken bir general olur. her zaman nedense hep teamüllere aykırı bir karar verir. allahın hikmeti ya bu general bir iki istisna dışında her filmde zencidir.
. . . ismail oral. . .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.