- 415 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Gazeteler Televizyonlar Sokağa Çıksın
Mesela benim evin içinde bir koku vardı onu koklaya koklaya aradım buldum. Benim ayak halısı vardı kenarı atmıştım koku ondan gelmiş alıp dışarı çıkardım ve yıkadım, az pahalı bir şey çalarlar malarlar yatacağım da içeri alacağım, satacağımda da dışarı alacağım, atacağımda da poşete alacağım.
Yahu bu işleri millete benmi öğreteceğim? Havada zehir var diyorum kimseden çıt yok, ses çıkarmanız için ille evinizden birisinin ölmesi mi gerekiyor, bu derdin bölmesi mi gerekiyor, birininhalinize gülmesi mi gerekiyor? Bakın şimdi ilham geldi şiir kalıbı yazacağım.
Atması mı gerekiyor
Satması mı gerekiyor
Yatması mı gerekiyor
Çatması mı gerekiyor
Batması mı gerekiyor
Katması mı gerekiyor
Tatması mı gerekiyor
Çalması mı gerekiyor
Dalması mı gerekiyor
Alması mı gerekiyor
Salması mı gerekiyor
Kalması mı gerekiyor
Durması mı gerekiyor
Kurması mı gerekiyor
Vurması mı gerekiyor
Kırması mı gerekiyor
Uçması mı gerekiyor
Kaçması mı gerekiyor
Açması mı gerekiyor
Yeter bu kadar şiir kalıbı başkasına da kalsın, herkes sebeblensin. Koca dünya yeter bize, yeter ki kavga etmeyelim, birbirimize kin gütmeyelim birarada yaşayalım gidelim.
Ne diyordum, hava zehirli diyordum. Bütün gazeteciler ve televizyon kanalları sokağa çıksın ve şu hava kirliliğinin nedenini sebebini araştırıp yazsın haber yapsın, bir an önce her şey normal hayata dönsün. Ha arkasından bir şeyler çıkmazda Allah’tan geldiği tespit edilirse ona diyecek bir şey yok ve hazin sonu bekleriz. Ama önce koklaya koklaya araştırmak gerekiyor.
Evden dışarıya çıkamıyoruz. Mecbur ihtiyaçlar için çıktığımızda ağzımızda maskeyle çıkıyoruz.
Haydi herkes iş başına. Öyle hergün gazetelere siyasetçileri yazmakla olmaz, hergün televizyon kanallarında siyasetçileri haber yapmakla olmaz, bir yaraya merhem olun!
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Kilim
Benim kirli bir kilim vardı onu yıkattırmıştım. Evin içinde açmadım öyle duruyordu. Amacım yeni taşınacağım eve serecektim, yeni evde bulamadım kilimde çürüdü koktu. Az önce kilimi bıçakla parçaladım poşete koydum ağzını bağladım, biraz sonra çöpe atacağım. Birde yıkatıp para verdim kullanmak nasip olmadı. İki, yerde serili kilimim daha var onları da çöpe atacağım, yeni iki kilim alacağım. İki kilimle idare edeceğim. Sağlık için konfora dikkat edeceğim. Yoksa erkenden giderim öbür tarafa.
Yakuphan Kılınç