- 392 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GELİŞMEK VE GELİŞTİRMEK
Yakınmalarımız, hep neden daha iyi olamadığımız üzerinedir. Bir kaç arkadaş oturup başlarız memleket meselelerini tartışmaya, bölgemizin şehrimizin geri kalmışlığı üzerine bir dizi laf ederiz. Birimiz bırakır, birimiz alırız sazı eline vururuz da vururuz geçmişimize, geleceğimize… Ne kazanılır böyle bir sohbetten onu da anlamam ama laf bana gelince bende aynını yaparım. Bizde adet olmuş galiba memleketimizin geri kalan yönleri üzerinden birilerini eleştirmek.
Sakin bir kafa ile oturup düşündüğümde aslında bu konuşmaların faydadan çok zarar getirdiğini gördüm. Geri kalmışlığımızı, cahilliğimizi, geçimsizliğimizi, işbilmezliğimizi, beceriksizliğimizi defalarca söyleyip etrafımızdakilere tasdik ettirmeye çalışmak bize ne kazandırılabilir. Var olan enerjimizi tüketip geleceğe olan umutlarınızı elimizden almaktan başka.”yok yok bizim memleket adam olmaz. Bak, adamlar bizden sonra başladı nerelere geldi. O adam var ya O adam hiçbir şey bilmiyor. Hep Onun yüzünden bu hallerdeyiz.”Gibi sıralanan cümleler, aslında kendimize olan güvenimizi adeta törpüler, yer bitirir.
“Bardağın dolu tarafından bakın.”Bu cümleyi birçok kere duymuşuzdur. Ancak hiçbir zaman ne hikmetse o dolu taraftan bakmayı beceremedik. Memleket meselesi demiştim ya; aynı grupla memleketimizde olan güzellikleri saymaya başlasak bir- iki -üç… Saymakla bitmez hatta dur dur bak şu da var. Diyebileceğimiz yığınla iyi olan, güzel olan, gelişmiş olan yönlerimizi bulmak ve söylemek hiç de zor değildir. O halde niçin geri kalmışlığımızı konuşarak enerjimizi tüketelim. İyi yönlerimizin daha iyi olması yâda markalaşması için neler yapılmalı. Bunların üzerine konuşursak daha iyi olmaz mı?
Unutmayalım, İyimserlik her zaman başarıyı ve mutluluğu kazandırır. Kötümserlik ise kötü düşünen ve olaylara olumsuz yaklaşan insanlara zarardan başka bir şey sağlamaz. Kendimizi ve çevremizi üzmeden etrafımıza enerji saçarak başarıyı elde etmek, gelişmek ve geliştirmek istiyorsak iyimser olmayı başarmalıyız. Kötümser olmak baştan aşağıya zarardan başka bir şey değildir. Hep söylediğimiz fakat bir türlü başaramadığımız Bardağa dolu tarafından bakmayı öğrenelim. Bu demek değildir ki eleştiri yapmayalım. Yapalım ama dozunda yapalım. Dozunda yapılan ilaç, şifa verirken dozunu kaçırdığımız ilaç ölüm getirir. Memleketimizin gelişmesi iyi yönlerimizi ön plana çıkarmakla olur. Mesela ASELSAN ve ROKETSAN yerli ve milli üretim yapan önemli tesislerdir. Biraz düşününce sizlerde eminim memleketimizin güzel yanlarını bir bir sayacaksınız. Geleceğe güzel umutlarla bakmak, gelişmek ve geliştirmek ümidi ile...
Celaleddin ÇINAR
Şair -Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.