- 836 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DİKKAT, BENDE VİRÜS VAR !
Başlamadan önce şunu özellikle belirtmek isterim : Amacım asla komedi, güldürmek, şu son günlerde çok korkulan salgın hastalığı, ona yakalananları ve hatta kaybettiklerimizi alaya almak değildir, olamaz da. Bu konuda yanlış anlaşılmayı asla istemem. Bu yüzden gerek o hastalığa gerekse her türlü hastalığa yakalanan tüm canlılara acil şifalar, kaybettiklerimize de rahmet dilerim.
Son günlerin en popüler kullanılan, korkulan adı : Virüs. Peki biz virüs deyince ne anlıyoruz ? Hiç sözlüğe falan bakmadan, kendi anladığımı söylemek istiyorum : Kolay bulaşan, esir eden, yatağa düşüren, öldüren, süründüren mikrop. Ben böyle anlıyorum. Çünkü günümüzde bu anlama geliyor. Elbetteki bilimsel adı da tanımı da bu değil. Ama bizi ilgilendiren anlamı şimdilik bu.
Üstelik bir değil, sayısız miktarda virüs var. Belki de hepsi zararlı değil, yararlı olanları da vardır.
İşte bende de bir çeşit virüsün olduğundan eminim. İnanın ki şaka yapmıyorum. Çok kişide olan, kolay anlaşılmayan, özellikle bizim ülkemizde yaşayanları fena halde süründüren, az bulaşıcı fakat çok etkili bir virüs. Ben böyle bir virüsün taşıyıcılarındanım. Fakat bendeki etkisi oldukça az. Aranızda dolaşabiliyorum, günlük hayatıma devam edebiliyorum. Pek fazla insana bulaştırdığımı da pek sanmıyorum.
Yalnız yazılarımı, şiirlerimi okuyanlar, ‘’ BABALAR ‘’ adlı ilk ve tek öykü kitabımı okuyanlar biraz etkilenebilir bu virüsten.
İNSANLIK VİRÜSÜ efendim benimkisi. Bende birazcık insanlık var.
Bana çok büyük kötülükleri dokunan, hayatımı alt üst eden insanlara bile düşman olmadım ben .
Kimsenin malına, mülküne, ırzına, namusuna göz koymadım, koymam da !
Gücüm yetiyor diye, ne bir insana, ne bir hayvana ya da başka bir canlıya eziyet etmedim !
En sevdiğim insanlara bile dalından kesilmiş bir çiçek hediye etmedim !
Yerlere çöp atmam, tükürmem, insanlara saygısızlık etmem !
Dedikodu yapmam, iftira etmem !
Uzlaşıcı, hoş görülü, yapıcı, affediciyimdir !
Gerçekten ihtiyaç sahibi olduğuna inandıklarımla son lokmamı dahi paylaşırım !
İnsanları ırk, dil, din, kültür farkları ile ölçmem !
Benim dinimden olmayanlara gâvur, mezhebimden olmayanlara kâfir demem !
Kadın erkek ayrımı yapmam !
Çalışıyorsam eğer, patrona, müdüre yaranmak için değil, kendime saygım gereği çalışırım. !
Başkalarına yakıştıramadığım kötü davranışları kendim de yapmam.
Yapacağım her hareketin kendime yakışmasına dikkat ederim. !
Biraz fazla uzattım aslında. Bu işin özeti şudur ki ; ben de çok hafif te olsa biraz insanlık virüsü var. Bu da pek bulaşıcı değil ne yazık ki !
Şunu da söylemek isterim ; bu virüsün çok yoğun olduğu, insan gibi insanlardan aramızda oldukça fazlası var aslında. Ve bu dünyanın özellikle onların hatırına ayakta kaldığına inanıyorum ben.
Ve sonunda, ya bu insan gibi insanlar bu dünyayı terk edip daha güzel bir dünyaya göçecekler, bu dünya da kalan kötülerin başına yıkılacak, ya da tüm kötülerden, kötülüklerden temizlenen bu güzelim dünya tamamen iyilerin cenneti olacak. !
Fikret TÜRKER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.