- 513 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadirli İdlip’te Şehit Olan Evladına Ağladı
Suriye’de Şanlı askerimize karşı yapılan haince saldırı, yüreklerimizi yaktı. 33 askerimiz şehit oldu. Ocaklara ateş düştü. Bütün Türkiye bu aslanlarımıza ağladı, yüreklerini dağladı.
Bu şehitlerden biri de Kadirlili Piyade Uzman Onbaşı Batuhan Tank idi. Kadirli, benim doğduğum ilçe. Vatana, bayrağa karşı son derece duyarlı insanların yurdu. Vatan için ölüme koşarak giden aslanların yurdu. İşte Onbaşı Batuhan Tank da onlardan sadece biri idi…
Kadirli’ye düşen ilk ateş değildi bu. Geçmişte yine defalarca şehit vermişti Kadirli. Kendi evlatlarını bin bir umutla yetiştirerek vatan koruması için, “Kınalı kuzum” diyerek askere yolluyordu Kadirlili hemşehrilerim. Gönderirken de zerre kadar bir endişe, bir korku taşımıyorlardı. Çünkü evladını yüksek bir dava uğruna gönderiyordu. Vatandan daha büyük bir dava olur muydu? Vatandan daha büyük bir sevgi var mıydı? İşte o nedenle evladını büyük bir gururla gönderiyor “Kalırsa gazi, ölürse şehit olur” diyordu. Şehit olanlar için de dimdik ayakta durarak, büyük bir onurla, gururla “Vatan sağ olsun” diyordu.
Kadirlili Şehit Piyade Uzman Onbaşı Batuhan Tank’ın hayatı son derece sürpriz ve ilginç olaylarla dolu geçti.
Osmaniye’nin Kadirli İlçesindeki baba evine acı haber çabuk ulaştı. Hani derler ya “Acı haber çabuk duyulur” bu da öyle oldu işte.
Şehit Tank’ın Kadirli ilçesi Cemalpaşa Mahallesi’nde yaşayan ailesine şehadet haberini Kaymakam Ahmet Arık, Belediye Başkanı Ömer Tarhan ile İlçe Garnizon Komutanı Asteğmen Mehmet Kutulman verdi.
Acılı haberi alan baba, dimdik ayakta kalarak, ateşi yüreğine gömerek, büyük bir onurla, gururla “Vatan sağ olsun” dedi.
Selçuk Savran’ın yaptığı habere göre; “Şehit Bekçi Yaşar’ın oğlu olan Ahmet Turhan hayatında ikinci kez şehitlik mertebesini yaşadı. Daha çocukluğunda babası Belediyeye bağlı bir bekçi görevlisi iken şehit düşmüştü.
Babası Bekçi Yaşar, 3 Mart 1977 yılında Kadirli’de görevi sırasında bir bomba patlaması sonucu görev şehidi olmuştu.
O yıllarda, Türkiye’de başlayan sağ-sol kavgası Kadirli’yi de sarmıştı. Kavgalar, çatışmalar her yerde oluyordu.
3 Mart gecesi nöbetçi olan bekçi Yaşar, Kadirli’nin ıssız, karanlık sokaklarında devriye geziyordu.
Bir köşeden fırlayan mahallenin delisi Davut, bir siyasi parti binası önünde bulduğu bombayı : “Tı, bak bir paket buldum, al senin olsun.” diyerek bir anda bekçinin eline tutuşturdu.
Bomba, saniyeler içinde patladı, bekçi Yaşar oracıkta can verdi, henüz 27 yaşındaydı, iki çocuk babasıydı. Deli Davut ölmedi ama ellerini kaybetti.
Bekçi Yaşar’ın oğlu işte bu Ahmet Turhan idi. Küçücük bir çocuktu o yıllar. Babasının şehit olmasıyla bu acıyı yıllarca yüreğinde yaşadı. Babasızlığın acısını çekti.
Yıllar geçti. Ahmet Turhan büyüdü, iş güç sahibi oldu, evlendi, baba oldu. Günün birinde bir oğlu oldu, oğluna Batuhan ismini verdi.
Batuhan büyüdü, asker oldu, nişanlandı.”
Şehit Bekçi Yaşar’ın torunu, yetim Ahmet Turhan’ın oğlu Batuhan, Suriye’deki saldırıda can verdi. Baba Ahmet Turhan ikinci kez şehitlik olayını yaşıyordu. Bu defa biricik oğlunu vatan için feda ediyordu. Allah’ım bu nasıl acıydı? Bu ne bitmez çileydi? Ama ne olursa olsun söz konusu vatandı. Ahmet Turhan, dik durmaktan asla geri kalmadı. Bu defa oğlunun acısını yüreğine bastı. Bayrak ve vatan için bu acıya da katlanacaktı. Artık biliyordu ki Şehitlik mertebesine ulaşan oğlu, Cennetin kapısını aralamıştı. “İnşallah oğlum, Peygamber Efendimize Cennette komşu olur” diyerek onurlu bir duruş sergiledi.
Yine Kadirli Gazetecilerinden Selçuk Savran’ın verdiği bilgilere göre, Şehit Uzman Çavuş Batuhan Tank, 2013 yılında sosyal medya hesabında şehit mezarlarının fotosunu paylaşarak “Mertebelerin en yükseğidir. Nasip olacaksa hoş olsun” şeklinde paylaşım yaptığı ortaya çıktı.
Adeta Batuhan şehadeti o yıllarda hissetmişti. Vatan için canını hiçe saymıştı.
Şehit Uzman Çavuş Batuhan, öğle namazını müteakiben tüm Kadirli Halkının katıldığı bir törenle Cemalpaşa Mahallesi Yaşar Tank Camiinde (Çukobirlik Cami) cenaze namazının ardından Asri Mezarlıktaki şehitlikte toprağa verildi.
Mekanı Cennet olsun.
Aziz şehitlerimiz sayesinde vatanımız vatan olmuştur. Bayraklarımız, göklerde onların sayesinde nazlı nazlı dalgalanmaktadır.
Batuhanlar var olduğu sürece bu vatan sonsuza kadar yaşayacaktır.
Hain saldırıyı yapanları lanetliyoruz.
Artık Şam’da Cuma namazının kılınma vaktinin geldiğine inanıyoruz.
Allah Yüce Türk Milletine, başarı ve zafer ihsan etsin…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.