- 1247 Okunma
- 5 Yorum
- 5 Beğeni
Duxet
Sevgili duxet..
Seninle tanışalı tam üç mevsim geçmesine rağmen hala daralan yüreğim ve yitik aklımla dolaşıp duruyorum kendi içimin cehenneminde.
Pencereler kör bana duxet kapılar sağır. Hiç aksatmadan, gün aşırı kalbinden çok ağlayan çiçeklerinin hüznünden öpüyorum. İyiligimden değil ya kötülüğünden hiç değil.
Duxet sevgili dostum. Kimsenin kimseye tanıdık gelmediği,renğini yitirmiş bu küf kokulu şehirde hep aynı düşün yorgun sokaklarında vuruyorum kendimi bıçak sırtlarına.
Bir el istiyorum duxet. Şakağıma dayalı bir tabanca. Namlunun ağzına sürülmüş bir mermi. Ve tetiği çekecek bir parmak. Hepsi bu..
N’olur yardım et bana duxet..
YORUMLAR
İslam coğrafyası, ruhsal çöküntü ve travmalarını, kaygılarını, endişelerini çözmüş, mutlu, özgürlüklerini, duygularını, islamiyet sayesinde doyasıya yaşayan insanların coğrafyası gibi sunulması; zehiri, hiçbir zaman teneke bardaklarla sunmazlarmış, daima altın varaklı bardak ya da kadehlerle sunarlarmış... İslamiyet, olan biten herşeye arkasını dönüp, yorganı da tepesinden aşağıya çekerek, dünya ve insanla ilişkisini kesmeye ve yaradığı için "iç huzuru" ile mışıl mışıl uyumaya yarar. "Kelin merhemi olsa, kendine kullanır"
En yüksek dozajlı kutsal narkotiktir dinler...
Ömer KIYAK tarafından 3/3/2020 11:46:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Antidepresanlar koltuk değneği gibidir; yürümenizi sağlayabilir ama kırık ayağınızı iyileştirmez. Bazen zaman gerekir iyileşmeniz için, bazen bir ameliyat, bazen iyi bir doktor, bazen devamlı yanınızda bir hemşire... Ve bazen de kendi tedavinizi bizzat kendiniz yapmanız gerekir.
Psikolojik rahatsızlıklar bütün bunların varlığını aynı anda ister. Zaman en kıymetli ilacınızdır. Zamana bırakmayı öğrendiğiniz an problemler çözüme kavuşur genellikle. Tek başına zaman yeterli değildir ama. Sizden doktoru, cerrahı, hemşireyi ve ilkyardımcıyı aynı bünyede toplamanızı ister. Koltuk değneği olarak da bir kutu antidepresan koyar cebinize. Siz o antideprasana güvenip diğerlerine yüz çevirirseniz, çok çabuk tökezlersiniz.
Rahatsızlığınızın sonuçlarını ve nedenlerini iyi analiz etmeniz önemlidir. Ha deyince olmaz bu. Onlarca kitap okumanız, aylarca terapi görmeniz gerekir. Değişeyim deyip şimdi başlasanız yıllar alabilecek bir süreç. Sabır ve şükür en büyük yoldaşınız.
Farkındalık meselesi aslında. Duygularınızın açığa çıkış nedenlerinden habersiz olduğunuz için bir takım fiziksel, ruhsal ve zihinsel problemler yaşıyorsunuz. Hangi duygular bunlar? Korku, kaygı, pişmanlık, öfke. Pozitif duygulardan hiç mi yok listede? Elbette var. Hatta rahatsızlığın asıl müsebbibi onlar: Kontrol edilemeyen sevgi, saygı, hayranlık, sevinç vs. Sevincinizi kontrol edemediğiniz için üzüntü ve çökkünlüğünüzü kontrol edemiyorsunuz. Depresyon, anksiyete, panik atak gibi bozuklukların tetikleyicisi "mani"dir çünkü.
Şunu samimiyetle söyleyebilirim: Okumalısınız. Ulaşırsanız önerilerde bulunabilirim. Okumak kendinize; duygularınıza, düşüncelerinize, inançlarınıza ve alışkanlıklarınıza dair farkındalık kazanmanızı sağlayacaktır. Ayrıca İslam tasavvufu ve Uzakdoğu öğretilerinden de faydalanabilirsiniz farkındalık adına.
Saygılarımla.
Demircioğlu tarafından 3/2/2020 1:49:11 AM zamanında düzenlenmiştir.