- 478 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Murat Sözen ile...
Yazar Murat Sözen:” Yazmak, benim için her şey. İçimdekileri, ya da aklıma gelenleri yazmaktan, oldum olası keyif almışımdır”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız?
MURAT SÖZEN- 2 Mayıs 1980 Denizli doğumluyum. Baba mesleği memurluk olduğundan dolayı,
ilk ve ortaokulu İstanbul’da okudum. Lise öğrenimine Osmaniye ilinde başlayıp,
Balıkesir ilinde bitirdim. Üniversite için, tekrar Balıkesir’e gittim.
Balıkesir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu, Endüstriyel Elektronik bölümünden
2001 yılında mezun oldum.
Okul öncesi ve sonrası, farklı şirketlerde bilgisayar üzerine çalıştım. 2005-2006
yılları arasında süren askerlikten sonra, Vestel firmasının Ar-Ge sinde 2 yıl kadar çalıştım.
Daha sonra 2010 yılında, Türk Telekom firmasında işe başlayıp, bu güne kadar hala çalışmaktayım.
SORU-Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız? Nasıl yazmaya başladınız?
MURAT SÖZEN- 1995-1996 yılları arasında, ailemden ayrılıp, liseyi okumak için Balıkesir’de bulunan
Babaannemlerde kalmaya başladım. O yıllarda başlayan duygu seli ile, yazmaya başladım.
İlk yazdıklarım, Yazılanlar Hep Sonradan isimli kitapta yayınlanmıştır.
SORU-Bugüne kadar kaç kitap yayınladınız ve konusu ne kitapların?
MURAT SÖZEN- Şu ana kadar, biri sadece şiir ve güzel söz, biri şiir ve bir aşk öyküsünün olduğu bir kitap, ve bir de antolojide yayınlanan hikaye olarak düşünürsek, 3 kitapta yazılarım yayınlanmış olacaktır.
SORU-Yazmak mı yayınlamak mı zor?
MURAT SÖZEN- Aslında hepsinin, kendisine göre bir zorluğu var. Yazmak benim için daha kolay. Çünkü,
zaten içimdeki duyguları kelimelere döktüğümden dolayı, işim kolay oluyor.
SORU-Nerelerden besleniyorsunuz yazarken?
MURAT SÖZEN- Her şairin stili farklıdır. Ben, yazarken yaşadıklarım, sevdalarım, ayrılıklarım üzerinden
besleniyorum. Zaman zaman, farklı duygular içine büründüğümde, başka kulvarlarda da
yazmışlığım vardır.
SORU-Çok kişi okumadan yazıyor? Bu konuda ne diyeceksiniz?
MURAT SÖZEN- İyi bir yazarın, kelime hazinesi geniş olmalı. ortalama 300 kelime ile konuşan bir toplumda,
bir kelimenin farklı anlamını kullandığınız zaman, insanlar anlayamıyor. Bu nedenle, hem farklı
anlamları, hem de halk arasında kullanılan anlamları ile bilmek gerekir. Bunun için de,
tabi kii bol bol okumak gerekir.
SORU –Nerede ise iki şiir yazan hemen kitap çıkarmak istiyor sizce bunun sebebi ne?
MURAT SÖZEN- iki şiir yazıp, ya da iki yazı yazıp kitap çıkarmak, benim gözüm de iş değil.
Bir şeyler olmasını istiyorsak, uğraşmamız lazım, taşın altına elimizi koymamız lazım.
Maddi manevi külfetine katlanamayıp, iki şiir yazdım, kitapta yayınlansın da,
ben de kısa yoldan para kazanayım düşüncesi var gençlerimiz arasında.
Şunu unutmayalım. Hiç bir ressam ya da yazar, hayattayken bu işten para kazanamamıştır.
Eserler, genellikle kişinin ölümünden sonra değerlenmiştir. Bu iş, maddi iş değil, aksine manevi bir iştir.
SORU-Hemen kitap yayınlamak gençlere ne kazandırır sizce?
MURAT SÖZEN- Hiçbir şey okumadan, hiçbir şey yapmadan zengin olmak, şöhret olmak, çağımızın en büyük sorunu zaten. Sosyal medyada, iki şarkı yapan, iki satır yazı yazan, bundan nemalanmak istiyor. Ekonomik olarak zor günlerden geçtiğimiz bu günlerde, herkesin bu şekilde düşünmesini normal karşılasam da, tasvip etmiyorum.
SORU-Yazmak sizin için ne ifade ediyor?
MURAT SÖZEN- Yazmak, benim için her şey. İçimdekileri, ya da aklıma gelenleri yazmaktan, oldum olası keyif almışımdır. Basılı hale getirdiklerimizin dışında, bir o kadar da kitaplara girmemiş, güneş ışığı görmemiş yazılarım, şiirlerim var. İnsan bir işe başlarken, öncelikle yüreğini ortaya koymalı. Ve yazmak, benim yüreğimi, seve seve ortaya koyduğum bir uğraş benim için.
SORU-Bu konuda başka ne anlatacaksınız?
MURAT SÖZEN- Son olarak, yazmak isteyenlere bir öğütte bulunmak isterim. Çok duyuyorum ya da bu konuda mesaj alıyorum. “Ben de yazmak istiyorum, ama yapamıyorum. Ne yapmalıyım?” Diye. Arkadaşlar, ilk yapmanız gereken, bol bol okumak. Kelime hazinenizi genişletmek. Bazen bir şeyi yazarsınız, okununca kötü durur. Ama içinden iki kelimeyi, eş anlamlısı ile değiştirirsiniz, yazı başka bir hal alır. Bir de, kelimelerle oynamayı seviyorsanız, işte o zaman güzel sonuçlar elde ediliyor. Bir anı ile son vereyim. Lise talebesi bir okuyucum, yazmak istediğini ama beceremediğini söylemişti. Yazma konusunda yüreklendirdim, yardımcı olmaya çalışacağımı söyledim. Yazdığı bir şiiri bana yolladı. Genel hatları ile güzel, ama vasatın altında bir yazıydı. Yaptığımız tek şey, kelimelerle ve yerleri ile oynamak oldu. Ortaya çıkan sonuç, kendisini de şaşırttı. “Kendim yazdığımı bilmesem, size harika yazmışsınız derdim.” Dedi. Kısaca bol bol okuyun, kelimelerle oynayın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.