İNNA LİLLAHİ VE İNNA İLEYHİ RACİUN
Ellezîne izâ esâbethum musîbetun, kâlû innâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn(râciûne)." (Bakara Suresi, 156)
Anlamı: "Onlar; başlarına bir musibet gelince, Biz şüphesiz (her şeyimizle) Allah’a aidiz ve şüphesiz O’na döneceğiz derler." (Bakara Suresi, 156)
****
Zalimlerin zulmünde inleyen o kadar çok insan varki.Uzatılan el yok moda adına keyfi kumar içki uyuşturucu adına herşeyi özenle alırlar mazlumlara zulüm edenlerden de olsa..
İnsanlık ayıbı ne zaman son bulur bilinmez.
İnsanların birbirine yaptıkları zulmeti hayvanlar bile hayvanlara etmezler..Hayvanlar aç kaldıklarında avlanırlar insanlardan eminim ki korktuklarından saldırırlar yoksa durduk yerde saldırmazlar kuduz veya başka hastalıkları yoksa..
****
Bir lokma ekmeğe köpek sahibinin kapısını yıllarca sadakatle bekler..
İnsanlara ömrünüzde ne kazansanız verseniz az yere indirseniz ya da çıkarlarıyla çarpışsa aniden en azılı düşman olur..
Tutup elinden kaldıranı anında unutur..
İnsanoğlu çok nankör ve çokta gafildir insanlar ansızın gelecek olan ölümü unutmasalardı.
Din tarih dil kökenlerini özlerini unutmayıp kula kul olmadan sadece yaratan ALLAH HUZURUNDA EĞİLİP ALLAH A KUL OLSA EL ETEK ÖPMESELERDİ.
HAK YOLDAN AYRILMASALARDI TEK SERVETİ İMANLARI OLSAYDI HAKKIN RIZASINI EN ÖN PLANDA TUTSA TEK BİLEK TEK GÜÇ OLABİLSELERDİ İSLAM ŞUURUNU YAŞAYAN DİN KARDEŞLERİNE MİLLETİNE TÜM SOYDAŞLARINA CANI YANANLARA KOŞSALARDI ŞUANDA DİZ ÖNÜNDE EĞİLEN OLMAZLARDI SÖZÜ DİNLENEN OLURDULAR..
****
Ne zaman bitecek soydaşlarımızın tüm din kardeşlerimizin akan gözyaşları..
Ne zaman el uzanacak kimbilir su varken yok diye tüm toprakları alınıp köle gibi çalıştırılanlara insanlık adına su çıkartılıp kendi topraklarında çalışacaklar...
Müslüman ya da yabancı ne olursa olsun yaşayan insanın yaşamı kolaylaştırılır.
El uzatılsa hiç kimse bir diğerine diş bilemezdi kimbilir doğası gereği el uzatan suya gıdaya kavuşturanın hal ve davranışlarıyla hak yol yolcusu olurdular..
Ya da tersi hem yer hem de cami duvarına çiş edercesine yediren içirene düşman olurdular..
****
Hakka bela gelmez kul azmadıkça
Hak bela yazmaz kullar veya kul azmadıkça..
Bazan da çekilenler başa gelenler atalarının kusuru ihmallerinin bedelini nesiller ödemez mi öder..
Er veya geç hakkı alınan bir zalimle hakkı geçenden hakları alır mutlaka..
Allah kınanan davranış ve hali kişilere yaşatmadan ömrünü bitirmez sanırım defalarca kınamayın aynı hali yaşamadan ölmezsiniz denilmekte..
****
Suç zindana düşen hakkı alınanda değil zulüm edenlerde o zulüm edenlere alkış tutanlarda..
İnsanlar ölmeyecek gibi dünyalık için yıkmaya devam edegelmişlerdir..Oysa ölüm var ölüm ölümle belalarla karşılaşınca ancak sabır ve şu söz denilmekte..
Ellezîne izâ esâbethum musîbetun, kâlû innâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn(râciûne)." (Bakara Suresi, 156)
Anlamı: "Onlar; başlarına bir musibet gelince, Biz şüphesiz (her şeyimizle) Allah’a aidiz ve şüphesiz O’na döneceğiz derler." (Bakara Suresi, 156)
La havle vela kuvvete illa billahil aliyyil aziym...Günde 100 veya 200 ne kadar okunsa iyidir.İsmi azam..
Bir insana sabır dilemek Allah daha çok dert bela keder versin demektir..
Allah yar ve yardımcın olsun Allah dayanma gücü versin Allah kullarına takat getiremeyecekleri yüklemez denilmektedir..
****
Allah rızası için yollar ayrı olsa da gidiş dönüş birdir Tek olan kusursuz olan yaratan var edendir..
İnsanlarda merhamet acıma ALLAH korkusu Allah a iman olmazsa hak yolda olmazsa o kişiden ne beklenir..
Hak yolda ışık olanlara ne mutlu insanlık için çalışan yazan düşünenlere ne mutlu..
Ölümlü dünya da can yakmaya ağlatıp gözyaşı döktürmeye insanları mahsun bırakmaya değmez..
****
ALLAH RIZASI İÇİN SİLKİNİP KENDİNİZE GELİN DÜŞKÜNLERE CANI ACIYAN YANAN İNSAN HAYVAN HER NE VARSA CANA CAN OLMAYA ÇALIŞIN..
ALLAH IM BENİ BANA BİR AN BİLE BIRAKMA.İMANIM TEK SERVETİM.SON NEFESTE DAHİ KELİMEİ TEVHİDİ SÖYLEYENLERDEN EYLE AMİN..
ALLAH IN SELAM VE RAHMETİ BEREKETİ İNANAN ALLAH A KUL OLAN ASLA KULA KUL OLMAYANLARIN ÜZERİNE OLSUN AMİN..AMİN.AMİN..
Selam ve dua ile.
****
Nigâr Bedirhan
İNNA LİLLAHİ VE İNNA İLEYHİ RACİUN
****
Eycan dilefgâr dilber,delk istemem kavruldum
Nûrûnla sar sarmala,sığınmakla doğruldum.
Dergâhta dervîşânlar,onlardan çok yoğruldum
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Çırâ gibi yanarken,dergâhta dilbend oldum
Dilşâd eyle gönlümü, bahçede gülbend buldum .
Müptela oldum derde, kara sevdamla soldum
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Derya da katreciğim, aşkla ummana yoldum.
Sunuldu aşkla bade, dîdegânda kuldum.
Aşkına âşık oldum ilahi aşkla doldum
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Yâr-i bâkî sensin sen,kendim sahraya saldım.
Gönül gözüm açıldı hiçlik deryana daldım
Güle güller saçıldı âlemden ibret aldım
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun .
****
Huzura erdi ruhum,teslim oldum olalı,
Ukbaya uçar ruhum,aşkullahla dolalı
Zikre âşık güllerin,maşuğunu bulalı
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun .
****
Öncen bir damla su sen kendini ne sanırsın!
Gurur kibir neyine,ALLAH a inanmazsın
O aç gözler hiç doymaz ,faniye bağlanırsın
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Benliğin kırmadıkça nasıl teslim olursun?
Hayır ve şerde hamd et, şükürden yoksul musun ?
Ya hayır söyle ya sus hep burnundan solursun
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Nicelerini gördüm batında kof çıktıklar
Garipler var kovulan, çağlayan ırmaktılar.
Ariflere baktıkça avamlardan bıktılar
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
İnsanlıktan nasipi yok tükürsen yüzüne
Zahire bakar över, değer vermez özüne
Her kelimesi yalan inanılmaz sözüne
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Verilen emanetken hepsini mülkü sanar
Adam denir mi acep,kulum der puta tapar
Paha biçilmez kalpse her yerde teki anar
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Hayat ölüm arası, oysa çok çok kısadır
İmtihanlar yamandır, vuslat kalpte yaradır
Niyet hayır olursa, akibet hayıradır
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Alemi yaratan var, sırrın farkında mısın ?
Uyan gafil Allah var, sırrın farkında mısın ?
Unutma ki ölüm var, sırrın farkında mısın ?
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Emanet verilenler Hak olan sensin Rabbim!
Mülkiyetin sahibi ezel ebedsin Rabbim!
Künfeyekün diyensin yaratan teksin Rabbim!
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
****
Nigâr Bedirhan
Bazı kapılar hayra döüktür bazı kapılar şerre açılır Allah ım sen beni,bizi hayra açılan kapıya yönelt..Senin kapın umut kapısı..
Allah ın dileyip açtığı kapıyı hiç kimse kapatamaz..
Ne kadar fedakar olsanız da gün gelir yapmasaydın denir..Her şeyin zamanı gelir sadece sabret..Kaybedeceksen de iyi niyetinden kaybet..Eğer imtihan olunuyorsanız bu Allah ın sizi asla unutmadığındandır sevabınızı artırmak içindir..Kötü günlerle insanları tanımış olur insan sükuta başlarsa içte açılan yara derindir..Bizim başımıza kaderde yazılandan başkası gelmez
ÜZÜLME HERKES SENİ TERK ETTİĞİNDE ALLAH ELİNİ TUTMUŞ YANINDA DEMEKTİR.
kULLARDAN BEKLEME ALLAHTAN BEKLE ALLAH KULUNU BOŞA BEKLETMEZ
sANA BAKAN GÖZLER KÖRSE SAKIN ÜZÜLME
oLANLARA ŞÜKÜR OLANI OLMAYANLARI ARTIRIR..
NE ZAMAN Kİ DÜŞMANIMIZ ARTAR BİLİN Kİ DOĞRU YOLDASINIZ
HER YÜZÜN AYNALARA ANLATAMADIĞI KİMSELERE ANLATAMADIĞI VARSA BÜYÜK DERDİN VARSA DERTLERİM ÇOK BÜYÜK DEME..YARATAN ALLAH BÜYÜK DE
ALLAH KENDİSİNE AÇILAN ELLERİN SAHİPLERİNİ DİNLER..
ALLAH DERSEN BUYUR EDİLMİŞLERDEN SAY KENDİNİ.
SAKIN KENDİSİNE VERDİĞİN DEĞERİ SANA VERMEYENLE SAKIN ARKADAŞ OLMA HZ MUHAMMED S.A.V
EĞER ELLERİNİZ GÜLLERİN DİKENİYLE KANARSA SİZ GÜLE ÇOK YAKLAŞIRSINIZ..ÇOK SEVME NEFRET EDERSİN ÇOK NEFRET ETME GÜN GELİR SEVMEDİĞİNLE KESİŞİR YOLLARIN..
ALLAH BENİ SENİ BİLİYORSA BAŞŞKASI BİLMESE DE OLUR..
ALLAH BİZİ GÜZEL İNSANLARLA KARŞILAŞTIRSIN TEK ALLAH KENDİSİNE MUHTAÇ ETSİN BENİ HEPİMİZİ..
SELAM VE DUA İLE
YORUMLAR
Hele de günümüz Hristiyan ve Yahudi toplumlarında merhamet rafa kaldırılmış, ayaklar altına alınmış durumda... Bütün Orta Doğu Coğrafyasından şu sıralar kan ve göz yaşından geçilmiyor. Emperyalistler gizli servisleri eli ile önce örgütler kuruyorlar onlara da İslami bir isim verip sonrada Müslümanları, hatta akılsız Müslümanları diyelim birbirlerine kırdırıyorlar. Mezhep ayrılıklarını sürekli körükleyip emperyalist emellerini acımasızca uygulamaya koyuluyorlar. Uyanık olmaz lazım Müslümanlar olarak hem de çok uyanık. Okumuyoruz, araştırmıyoruz. Kendimizi geliştirmek için çaba sarf etmiyoruz. Bakın bazı İslam Devletlerine petrol dolayısıyla gelirleri belki kırk bin elli bin dolar bu gün için, ama petrol bittiği zaman, üretim denen, fabrika denen bir şey olmadığı için sürünmeye mahkumlar. Yazık çok yazık gerçek İslam da gerçek Müslümanlık da kesinlikle bu değil. Ahiret var ve iyi ki var. Kimsenin yaptığı yanına kalmayacak demektir de bu aynı zamanda. Bizler nasıl unutmayacaksak bu gün Filistin de yapılanları, Doğu Türkistan da yapılanları, Bosna da yapılanları, Rahman ve Rahim olan Allah'da unutmayacak merak etmesinler... Kutluyorum güzel yazınızı yürekten...
Yeganem
Allah razı olsun yorumunuzla yazıma katkınız için..Büyüklerimiz su akarken sağlık yerindeyken birikim yap o birikim sana nesline yetsin derken uzun vadeli birikimi anlatırlar fabrika ,okul,cami,yol,köprü,çeşme tarla gerekli olan diğer şeyler..
O zenginlıkte şımarmış wc için dahi dolar altın kullananlar halk yoksulken sorumsuzca harcayanlar bir gün elden çıktığında ne olurlar cidden yazık..Oysa boşa harcanan varlıkla fabrikalar işyerleri kursalardı birçok insan ve nesilleri yıllarca yararlanır dua alırlardı..Şimdiyse paralar güçler başka yerde kaos olsa yurt dışına kaçarlar gittikleri ya da yatırım ettikleri yerlerse bir şekilde varlıklarını dondururlar dımdızlak kalırlar ortada..Mesela Saddam diğerleri..
Kendileri az da olsa dili öğrenip dini yaşayan görünüp aslı yok insanlara zarar verirler oysa aslen ne mümin ne de Türktürler.Fakat onların attığı yemlere kanan maşalar da çıkar vay haline masum milletin..
Allah tüm insanları zalimlerin zulmünden korusun gafletten uyanıp hak yolda faniye değil Allah a kul olma bilincine sahip eylesin o zaman niyetlerde hayır olur sonuçta hayır olur inşaallah..
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim..
Sidney den selamlar dua ile.
Merhaba saygı-sevgideğer kardeşim Nigâr Bedirhan Hanımefendi öğretmenim, özgün, doyurucu yazınıza 3. Kez yorum yapıyorum. İlk ikisini bir türlü bitiremedim. Her işte bir hayır var diyelim. Sevgili kardeşim. İslâmi değerlerle bezeli yazılarınızı okumakla ruhumun huzur bulduğunu belirtmek isterim. Allah sizden ve tüm islâm ve insan kardeşlerimizden razı olsun.
Yazılarınızda insanlar, mevki, makam, şan-şöhret, mala tapma… benzeri isteklerini dengeleyebilseler umar ve dilerim tarih boyunca içimizi acıtan olayların yaşaması en aza iner. Maalesef son din bizim dinimiz de yer karasında huzur ve barışı sağlayamadı.
Daha peygamberimizin vefatında başladı taht kavgası. Hz. Ali, Hz. Ebubekir’i halife olduğundan 6 ay sonra biat etmiştir. Halifelik İlmin kapısı ve Ehli Beyit olan Hz. Ali’nin hakkıydı. Hele Muaviye olayı başlı başına bir kaostur ki, Muaviye’den sonra zaten halifelik babadan oğula geçmiş. Önce taht ve zenginlik, ihtişam alıp başını yürümüştür yönetici kadrolar elinde. Oysa kitabımız ve peygamberimiz hiçbir zaman zenginliği öğütlemez.
Günümüz Müslüman devletlerin idarecileri zaten batıya endeksli.
Dilerim insanlık bizler Allah’ın yeryüzündeki halifesi insan olma bilincini bir an önce hatırlar ve gereğini yapma çabasına gireriz.
Soylu gönlünüze, sevdiklerinize ve yaşadığınız topraklara Allah’ın selamını iletiyorum. Allah’a emanet olun.
Yeganem
Allah ın selam ve rahmeti bereketi tüm inananların kula kul olmayanların Allah a iman edenlerin ve sizinde üzerinize olsun.
Değerli saygıdeğer öğretmenim İBRAHİM YILMAZ BEY,
Allah razı olsun açıklayıcı yorumunuzla değer kattınız yazıma.Malesef çok defa bende de oluyor tam bitiyor derken yorumum aniden netten düşüyorum ya da sayfa kapanıyor..Yazmadan önce note padi açıp oraya yazıp kopyeliyorum o şekilde aslı bende oluyor sayfa kapansa da sağlık olsun..Birkaç gündür havalar çok sıcak bazı bölgelerde çok yangın çıktı bize uzak fakat duman kokusu çok bunaltıcı.Hastalar yaşlılar sağlık sorunu olanlar çocuklar acil olmadıkça dışarı çıkmasın hava kirli dendi.Yazık her yıl yaz mevsiminde çok orman yangını oluyor.Bazı yerler cidden çöl gibi orada yerliler tektük yaşıyor denilmekte..Epey oluyor yaz mevsiminde uzağa yolculuk etmiştik tek tük araç var.Bolca kanguru yollarda yılanlar süzülüp gidiyordular..Fakat şehir içi gayet serin iyiydi.
Teşekkür ederim açıklayıcı yorumunuz için Peygamber Efendimiz s.a.v ashabım yıldızlar gibidirler hangisini örnek alsanız hak yolda devam edersiniz demiş..Çoğu şeylere sabretme o çağlardaydı ve o yolda uğraş verenlerde.
En büyük imtihana en çok o hak yolda olanlar olmuş olurda..En çok hastalığa sevilenler müptela olur denilmekte.Efendimiz zamanında dert bela sıkıntı olmazsa ashabı üzülürmüş..Acaba ne hatamız oldu tövbe edip daha çok yakamamıza sebep rahatsızlıklar yok diye..
Emanet olanlar için ne kıskançlık ne hased olmadı neden bende yokta demedim.Allah ım hakkımızda ne hayırlıysa onu ihsan eyle sen beni benden iyi bilensin diyorum..Şükür aç açıkta kalmadım zorda kaldım kaçkez ölümle burun buruna geldim.Doktor her defasında inancın seni kurtarıyor ilaçtan çok yaratanın şifa vereceğini ilaç ve doktoru vesile bilmenden dediler..İnanan hasta iyleşmeye adaydır..
Hak yolda inananda hakkın rızasını kazanmaya adaydır inşaallah..
Ölmeden önce ölebilseydiler nefslerini yenerek Tek yaratana imanla kula asla kul olmasaydılar İnsanlar daha şuurlu olur aç gözlülükle hemcinslerini tüm yaratıkları asla incitmezlerdi ..
Karadeniz bölgesine benziyor yaşadığım yer yemyeşil her yer.
Allah a emanet olun Allah sizi ve sevdiklerinizi tüm din kardeşlerimizi milletimizi vatanımızı korusun inşaallah..
Sidney den yurdumuza sizlere selamlar dua ile..