- 613 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ARABAŞI ÇORBASI
Yozgat’ta Arabaşı meşhur yiyeceklerdendir. Arabaşı deyince mutlaka Yozgat akla gelir. Arabaşı iki ana yiyecekten oluşur. Bunlardan ilki erbabınca hazırlanılıp kıvamına getirildikten sonra yazılarak bir tepsi veya sini içine yerleştirilen hamurudur. İkincisi ise çorbasıdır. Arabaşı çorbası; tavuk, kaz, ördek, tavşan ve hindi etlerinden yapılır. Hamur, çorba ile berber çiğnenmeden yutulur. Yozgat ve civar iller, Abraşını çok severler.
Ahmet Bey, etrafında sevilen sayılan bir müftüdür. Halk ile hem hal olan Müftü Ahmet Bey halk arsına karışır, onlarla sohbet eder ve dini konularda aydınlatır ara sıra da şakalaşırdı. Bulunduğu ilde sevilen Müftü Ahmet Bey’i, Mehmet Efendi evine davet ederek Yozgat’ın meşhur arabaşından içirmek ister.
Mehmet Efendi, Müftü Bey’e der ki:
“Hocam sizi yarın evimizde Arabaşı ve çorbasını içmeye davet ediyorum.” Tabii ki müftü beyin yanında camii cemaatinden olanlar da vardır. Aynı zamanda Mehmet Efendi, Müftü Bey ile yanındaki cemaati de davet eder. Müftü Bey içinden:
“Espri yaparak etrafı biraz şenlendireyim” der. Müftü Bey; bir cemaate bir de Mehmet Efendi’ye şöyle bakar ve esprili bir şekilde:
“Bak Mehmet Efendi! Arabaşının çorbası olursa kazdan, geliriz sabahtan. Arabaşının çorbası olursa hindiden, geliriz ikindiden. Arabaşının çorbası olursa tavşandan, geliriz akşamdan. Arabaşının çorbası olursa tavuktan, biz gelemeyiz soğuktan…”
Müftü Ahmet Bey’in esprili bu sözlerine orada bulunan cemaat gülmekten kırılıp geçer. Bu tatlı sohbetten sonra Müftü Bey Mehmet Efendi’nin davetine icabet eder.
Müftü Bey:
“Misafir umduğunu değil bulduğunu yer. Davete icabet sünnettir. Bize düşen ise davete icabettir” der.
11.12.2019
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.