Yardım Edin...
selamünleyküm,
selam,
ezan,
selametle,
allaha emanet ol
inşaallah
maşaallah
sabret,
şükret,
ibadet et
ya hu
elhamdülillah
sünhanallah
allahueber
amin
vb vb vb
Arapça ve dinist kelimeler yerine hangi kelimeleri kullanabilirim??
Öyle bir dilimizi kültürümüzü ele geçirmiş ki bu kelimeler.? Damardan enjekte etmişler zehri!, bilinçaltına sokmuşlar ta çocukluktan??
Telefon ediyorum .... selamün eleyküm ile başlıyorum muhabbete, merhaba dersen o da arapça ama karşımdaki hög oluyor selam .... demeyince..
Bir mekana gidiyorum, ayrılıyorum, bir şeyler alıyorum,başsağlığı diliyorum, vb günlük dilden Dinist kelimeler yerine kullanabileceğim kelime arıyorum...
Dinistlerle herhangi bir tartışmaya, münakaşa vb istemiyorum..
Dinin ne kadar öcü olduğunu düşünen kalemlerden istirhamımdır..
Saygılarımla..
YORUMLAR
İnsan yüzü kızarmadığı veya utanmadığı sürece ne yapsa yeridir. O yüzden şahsen yazımsal ve şiirimsellerimdeki yorum ve görüş yazanların yorum ve ve görüşlerine kişisel kırgınlık ve düşmanlıklarınızı, kuyruk acılarınızı getirmeniz insaniyet ve ilm ü irfan göstergesi ve ölçümünüz olacaktır. Bu noktada yaptırım olarak engelleme seçeneceğimiz var..İyi ki var.
saygılarımla..
Bir ulusu bitirmrk isriyorsan önce dilini sonra dinini (inancını) unutturacaksın..
Dil ve din konusunda en iyi örnek" farsça" olarak yazdıkları nerdeyse dua olmuş fars asıllı "mevlana" ile/ kırgız Türkü olan "Nasrettin hoca"'nın atışması..
Çok değerli bir filozeof olan Nasrettin Hoca neden çocuk masalcısı olmuş./
sadece islamiyete övgüler yağdıran "mevlana"filozof" olarak biliniyor..
İşte dini yanılmasının başlangıcı Selçuklularda boy göstermiş.
Yinsani
duymuştum veya okumuştum bu konuda bir kaç not veya yazı amma o kadar..
teşekkür ederim..
bu konuya bir bakmam gerek..
sağolun gülce hanım..
Bayıldım bu yazıya!
Sildim lügatim den bütün Arapça kelimeleri
Şiarım oldu
Karaman-oğlu Mehmet Beyin fermanı
Allah Türkçe bilmiyor mu?
İyi dilekleri sunmak için Arapça mı konuşmalı
Kutlarım Yazarı.
Sevgi ve selamlarımla.
Necati Kavlak tarafından 11/3/2019 1:40:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
arabın allahı türkün tanrısını yenmiş... yeni şeyler öğrendikçe cahilliğime yanıyorum üstad..
saygılar bence
teşekkür ederim.
Yinsani
saygılar benden abim..
Merhaba, hoşçakal, esen kal, sağlıcakla kalın, kendine iyi bak, umarım herşey iyi olur, başın sağolsun, ne iyi yaptın, çok iyi olmuş...
Gerçi dindar birine merhaba desen bile o sana aleyküm selam diyor ya neyse...
Yinsani
aşağı yukarı 1000 yıllık kültürün 35 yıllık yaşantıma tezahürü çocukluktan bu ya sinmiş herşeyime.. sudan çıkmış balık misali işte..
teşekkür ederim..