- 435 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYE KÜRESEL GÜÇ OLMA YOLUNDA İLERLİYOR…
Türkiye küresel güç olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
Uygulanan iç ve dış politikalarla bölgesel bir güç olmaktan daha çok küresel güç olma yoluna girmiştir.
Türkiye’nin bulunduğu coğrafi bölgede askeri ekonomi siyasi kültürel din ve milliyetçilik açısından
komşu ve sınır ülkeleri kendi coğrafyasında Türk cumhuriyetleri Azerbaycan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Afganistan, Pakistan, Irak, İran, Suriye, Suudi Arabistan, Libya, Mısır, İsrail komşu ülkelerden Yunanistan, Bulgaristan, Avrupa birliği ülkeleri …vs.
Türkiye Asya dan Avrupa ya - Avrupa dan Asya ya geçiş ülkesi olmuştur.
Enerji, su, petrol, ekonomi, yeraltı zenginlikleri, insan gücü ve beyin gücü genç bir nüfus, dünyada 17. büyük Ekonomi, Avrupa da 8. büyük ordusu olan Türkiye NATO üyesidir.
Bütün komşuları ile ticari ilişkiler içerisinde olması Türkiye yi güçlü kılıyor.
Türkiye dengeli ve güçlü bölgesel lider ülke durumunda küresel güç olmanın da başındadır. Türkiye nin gelişen Gücünde Türkiye’nin izlemiş olduğu iç ve dış politikaların sonucunda ulusal çıkarlarını takip ederek
Dış ilişkilerini ve komşu ve diğer ülkelerin ittifakları öne çıkmıştır.
Türkiye’nin ekonomik olarak Kafkaslar Orta asya güneydoğu Avrupa anlaşmaları Azerbaycan - Türkmenistan İkili İlişkileri, İran - Türkiye ikili ilişkileri aynı dili, aynı dini, aynı kültürden gelme özelliğinden öne çıkmıştır.
Türk silahlı kuvvetleri dünyada önemli görevler almış Kore, Afganistan , Bosna, Kosova, Lübnan gibi ülkelerde önemli Roller üstlenmiştir.
21. y.y. başlangıcında bölgesel bir güç olarak oluşan Türkiye 10 yıl içerisinde küresel güç olma yoluna girmiştir. Avrupa nın gözüyle Türkiye Osmanlının torunları 600 sene adaletle idare etmiş bir imparatorluktur.
Dünyada Türklerin nüfusu 250 bin Müslümanların nüfusu 1.800.000.000’ a ulaşmıştır.
Dünyada ki lobi dernekleri eğitim kurumları ile Türkler kendini göstermeye başlamıştır.
Askeri modernizasyon çalışmaları başlamış sanayide ve dış sermayede beklentilere cevap verebilecek olgunluğa Erişmiştir.
Tek devlet, tek millet, tek bayrak prensibi ile ülkemizi dünyada güçlendirmek dünya ülke ve siyasetine dinler arası Diyalogu sağlamıştır.
Bugün İran’la Filistin’le
Arabuluculuk yapabilen tek ülke
Türkiye’dir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.