- 458 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM I/ 1-25
I/ 1- Verilen teselli para etseydi, züğürtler zengin olurdu.
***
2- Gerçekler, kendileriyle yüzleşme cesareti gösterilebilenlere, daha insaflıdırlar.
***
3- Hiç bir şeyden şüphe duymayanlar, kendilerinden şüphe duymalıdırlar.
***
4- Yaşadıklarım benim sınavım, bana nasıl davranıldığı da başkalarının sınavıdır.
***
5- İnsan yaşadığın da değil yaşamadığın da ihtiyarlar.
***
6- Dostlarının kusurlarından çok, düşmanlarının başarılarını takibet ki; fayda göresin.
***
7- Hiçbir şeyi beğenip hayran olmayanlar, kibirli, kıskanç ve bencil kimselerdir.
***
8- İnsanlar da bazen kalın bir deri de Allah’ın lütfu sayılır.
***
9- Herkesin kaynama derecesi farklıdır. İnsanın boyutları, kaynama derecesi ile ölçülür.
***
10- Bazı insanlara akılları hamallık, ağızları da yemek için verilmiş gibi.
***
11- Eşini ailesinden koparanlar, bilmeliler ki; ağacından koparılan dal meyve vermez.
***
12- İnsan isen affeyle, hayvan isen çiftele,
Her bir şeye inanma, sık doku ince ele.
***
13- Taklit, şeytanın önerisidir.
***
14- Var olanı sorgulamak, değişme ve gelişmeyi sağlar.
***
15- Zayıflık fazilet, hadımlık da namusluluk değildir.
***
16- Ancak fırsatı olduğu halde çalmayan, hırsız değildir.
***
17- Semavi dinler fedakârlık, diğer dinler kazanç dinidir.
***
18- Siyasette vaat çocuk gibidir. Yapması kolay, doğurması zordur.
***
19- Çocuk seçilmez, deniz gibi içilmez ve geçilmezdir.
***
20- Adil idareciler, haksız güçlüye hayır, haklı güçsüze evet diyebilenlerdir.
***
21- İki insanın yakınlığı, kafa yakınlığı kadardır.
***
22- İbretin her türlüsü görene, köre ne?
***
23- Her toplulukta ileri gelenler, geri gidenler ve ileri gidenler daima vardır.
***
24- Akıl ve irade freninin, Allah ve yasa korkusu, vicdan ve ayıp adlı dört balatası vardı. Onlar da eski modellerde kaldı.
***
25- Çok yüzlülükten kurtulmak için bize “ Nasihat verme, örnek ol! ” düsturu gerek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.