İnsanın ergenlikten çıkması
Kendinizi bildiniz bileli, en çok duyduğunuz kelimeler, isimler, ifadeler, sözler nelerdi diye hiç düşündünüz mü?
Aslında ben de düşünmedim. Hadi düşünelim!
Bir word sayfası açıp; madde madde, ilköğretimden, üniversiteye, iş hayatından, aile ve akrabalar arasındaki
muhabbetlerde, sanal alem sohbetlerinden, alışverişte kullandığımız sözlere kadar en çok neler serpiştirilmiştir kalp ve zihin dünyamıza...
Aslında kendini tanımak isteyenlerin rehberlik alanında ihtisaslaşmış anketlerdeki soruları içtenlikle cevaplaması bir ayna tutabilir mi insanın kendisine??
Mesela desem ben neler duymuşumdur, çocukluğumuzdan bugüne, bir zihin taraması yapsam. Sen neden yapmıyorsun? Bana ne mi.. Haklısın aslında. Bana ne?
Daha dünyaya gelir gelmez ilk 40 gün içinde ezan okunmuştur kulağımıza..Hatta benim bile kulağına ezan
okuduğum bebek/ler oldu. 1 veya 2 bebek...Birini hatırlıyorum da...
İlk duyduğumuz belki de hatırlayamadığımız kelimeler; ezan kelimeleri, ifadeleridir desem ilk adımı atmış olurum.
1-ezan, cız yakar, gebermeyesice, yakışıklı, güzel, yanaklara gözlere bak, babasına çekmiş, yüzünü anasından almış, dedesine de benziyor, abdest almaya gidiyordum, namazı kıldıktan sonra,
2-anne-baba-abi-kardeş-arkadaş.
3- komşu, filangiller, feşmangiller..
4- İnek-öküz, köpek, kurt(canavar), saban,eşek, traktör, bizim köyün hocası, bir hoca varmış şıhmış,
okul, bayrak,vatan, atatürk, cumhuriyet, osmanlı, köylü, şehirli, büyük adam olmuş, kurtuluş savaşı,
ses sanatçısı, voltran voltran voltran, he-man, gölgelerin gücü adına, zeki müren, milli piyango,
kandil gecesiymiş, üç aylar, yılbaşı eğlencesi, ramazan,kuran, peygamber, hacı, çay, çorba, yayla zamanı, bıldır, kara murat, köroğlu, malkoçoğlu, at, avrat, silah, kılıç, küfürler, katil, sultan, devlet, millet, eşkiya, terörist, televizyon, radyo, sübhaneke, elham, selamümaleyküm,aleykümselam..
5-tanju, rıdvan, metin feyyaz ali, simoviç, shumaer, prekazi, fenerbahçe, galatasaray, beşiktaş, akşam ezanı,
geç kalma, van damme, bruclee, kungfu, karakuşak,
6- melek, şeytan, sol yanındaki, sağ omuzundaki, Allah, cennet, cehennem, kış, bahar, yaz, güneş,dağ, çay, göl, deniz, yıldızlar,kutup yıldızı, kuzey, doğu, batı, güney..
7- sevgi, melek gibi, ay yüzlü, bana bakmaz, aşık oldum, arkdaşımın sevdiği, delikanlı, kurs, daktilo, okul bahçesi, kuran kursu, elif be, hatim, dua, a be ce, çanakkale, araplar, yunanlar, avrupa, rusya, türkler, orta asya, balkanlar, mekke, medine, kabe...
...
kelimeler, yansımalar, tanımlamalar, çağrışımlar vb üzerine aklımızda kalan daha bir çok kelime, yukarıdaki
kelimelerden veya benzerlerinden ortak olduklarımız ne kadar çok ise karşıdaki insanla o kadar iyi iletişim
kurabiliriz aslında değil mi??
Her neyse diyerek, asıl sorumuza ve konu başlığımıza dönelim, biraz sorgulayarak tabii..
Siz hiç çocuk yaşta peygamberlik verilmiş birisini duydunuz mu? Biraz düşünürsek; isa deriz belki de.
Annesinden kucağında konuşan çocuk..Başka bir isim aklınıza geliyor mu?
Benim gelmiyor. Yani tarihlerde, coğrafyalarda, bugünlerde yaşayan, ölmüş vb insan sayısının içinde istisnanın da istisnasının da istisnasının da istisnasının da.... kaç defa "istisnasının da" yazabilirseniz işte..
Cinsel belirtiler başladığında 9( dokuz) yaşından- 18 (onsekiz) yaşına kadar olan zaman içinde çocukların kafasını en çok cennet-cehennem, günah-sevap ile dolduruyoruz. Kİ kaldıki geleneksek islamiyet ekseri bu yaşlar; yedi (7) ile 12 (oniki) yaşları arası diye dillere pelesenk olmuştur, yavaş yavaş son yıllarda ergenlik yaşının 18 -24 yaşa aralığına denk geldiğini okuyoruz.
Bilimsel düşünce sistemleri geliştikçe dini söylemlerin de buna paralel akla ve mantığa uydurulmaya çalışıldığını söylersek herhalde yalan olmayacaktır değil mi?
NASIL BİR KONUYA DALDIM YA HU, ÇIK ÇIKABİLİRSEN İŞİN İÇİNDEN..
ASLINDA; kafamdaki yazının ana teması; bilinçin büluğ yaşı veya yaş aralığının nasıl belirlenmesi gerektiği veya belirlenmesi olacaktı.
Ya hu, yoksa hala bilinçim ergenlik dönemini atlatmadı mı, diye de sormaya başladım kendime?
Sizce?
Sizin bilinçiniz, bilginiz büluğ çağını atlattı, ergenliği geride bıraktı mı?
Mübarek; din konusunda ne biliyorsun da, ben şu dindenim diyebilme cesaretini veya cahilliğini
gösterebiliyorsun, demezler mi insana?
Cevap verme..
Yukarıda en çok duyduğumuz kelimeler kısmına dön ve kendine sor bakalım?
Acaba bana, beni yetiştirenler, ailem, komşularım, okulum, cami, öğretmen, hoca, arkadaş, arkadaşımın
babası veya annesi, abim, emmoğlum, vb YALAN SÖYLEMİŞ olabilir mi??
Bu sorunun cevabı veya açıklamaları belki de bilinç olarak insanın büluğ çağına girdiğini gösterecektir desem??
Ne dersin?
Saygı ve hürmetlerimle azizim..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.