- 685 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA VE AHİRET
DÜNYA VE AHİRET
Dünya için çok sözler söylenmiştir. “Ey gidi koca dünya gam yükümüsün.” Dünya bir imtihan yeridir. İyisiyle, kötüsüyle, doğrusuyla, yanlışıyla dünya canlılar için hayatları boyunca mücadele yeridir. Ne demişler yalan dünya her şey geçici (yalan).
Her canlının sonu olduğu gibi dünyanın da sonu olacaktır. Yani her canlı ölümü tadacaktır. Dünya da canlıdır.
İnsan kısacık ömründe eğer dünyanın anlamını anlayabilseydi hayatını ömrünü boş ve zamansız işlerle geçirmezdi.
İnsanoğlu hep ister ve doyumsuzdur. Bunları yaparken bir bakmış ömrü bitmiş. Yani zamanı ve kısacık ömrünü içinde yaşayamayacağı evler, arabalar, uçaklar almak için uğraşmış ve geçirmiş. Bir bakmış ki ömür bitmiş.
Malını mülkünü öbür dünyaya götüremeyeceği için de bu sefer keşke bu kadar kendimi yıpratmasaydım demiş. Birazda ahirete öbür dünya ya çalışıp islamiyetin dediklerini yapsaydım demiş. Nede güzel söylemişler. Dünyada mekan ahirette iman lazım.
Önce amacımız ahirete çalışmak olsun. Hedefimiz o olursa o zaman bu dünyadaki işlerimizi ona göre yönlendiririz. (öncelik önemli) Allah(c.c.) imanlı kuranlı ölüm nasip etsin.
İyi ahlaklı bir toplum İslami anlayıştan geçer. Yanlış yaşam tarzımızı düzeltirsek, yanlış insanlara ve olaylara taviz vermezsek amacımıza ulaşırız.
Hiçbir zaman geç sayılmaz. Okumak ve dinlemek yani öğrenmek ve öğrendiklerimizi öğretmek gerekir. Güler yüzlü, tatlı dilli, doğru, saygılı, nezaketli bir insanı herkes sever ve dinler.
Çocuklarımızı bu prensiplerle yetiştirmeliyiz. İnsana yatırım yapmak insanlara yardım etmek gelecekte ülkemizin iyi bir yere geleceğinin işaretidir.
Toplumu toplum yapan içindeki dürüst ve doğrulardır. Doğrularımızı çoğaltalım. Doğru insan eğilmez. Bildiğini söyler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.