- 871 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Kıymetli Yekta hocam. Bundan on altı yıl önce amerikalı bir papazı teröre destek verdiği için göz altına alacaklardı he! O yüreğe sahip bir tane siyasetçi veya bürokrat varmıydı acaba?! Amerikalı dan da Vazgeçtim avrupalı sıradan bir parlamenter gelir Türkiye'yi türk siyasetçileri resmen azarlar yerin dibine sokar ve çeker giderdi. Kimsede demezdi ki, ulan bu lavuk kim ki, gelmiş bizi hizaya sokup fırça atıyor diye. Yani o günlerde ülkenin ne siyaseten nede ekonomik anlamda tavır koyacak gücü yoktu. Bu gün ise var olay bu kadar basit.
Kalemine emeğine sağlık
Saygı ve sevgilerimle.
gecenin ruhu
Dolar an itibariyle 6,0350 TL ve bu karikatürü çizebiliyosunuz !
Yani bu iktidar doları 1,2 TL den devraldı, şu anda 6 katı oldu ve zafer olarak algılıyorsunuz ! Yani 10 lira olsa da sonra 9 TL ye inse zafer olur değil mi ? Breh breh breh...
Aynı Süleyman Şah Türbesi'ne teker takıp kaçırıldığında, "başarılı bir operasyonla türbeyi kaçırdık" demeleri gibi !
18 adayı Yunan'a teslim ettiklerinde, "hepsini de alabilirlerdi bununla kurtulmak zafer" demeleri gibi !
Onurun uluslar arası kabul gören bir katsayısı olsa, dünya genelinde bizimki ne olurdu ? Gerçekten merak ediyorum.
Dört parmak sallamayacaksın ! İncirlikl'i kapatacaksın aga İncirlik'i !
İsrail'i koruyan Kürecik'i kapatacaksın !
Kurdelasını keserek açtığın kola fabrikasını kapatacaksın !
Emrine uyup şeker fabrikalarını sattığın Cargill'i satacaksın.
Kota uygulamalarını reddedeceksin.
Hala cart curt dost müttefik demeyeceksin !
Yalvarmak için heyet yollamayacaksın !
Hele hele adamsan 16 yılda içine s.çtığın ekonomiyi papaza filan bağlamayacaksın !
Eskiden size kızıyordum. Şimdi harbi harbi acıyorum.
Cehaletin dibine vurmak dedikleri bu olsa gerek...
Yekta Attila
Burada yapılması gereken, toplumsal ayrışma potansiyelini en aza indirme dinamiğine katkı sağlarken, bunun sinerjisine bağlı olan çözüm odaklarını huzursuz etmemek, dolayısıyla bundan yararlanacak olan yıkıcı iç ve dış odaklar için bir 'hukuk' yaratmamak...
Öyleyse şunu yazmamı beklersiniz; evet, Türkiye 15 yıl öncesine göre ekonomik, sosyal, siyasal (Demokrasi) ve askeri bakımdan çok çok ileridedir...
"İleridedir" dendiğinde, söz konusu olan göreceliliğin düşünülemediğini beklemek seviyeyi iyice düşürmek olur...
Neyse... Siz iktisatçısınız ya, öyleyse şunu bir anlamaya çalışın: Küçümseyip durduğunuz alt-yapı hamleleri olmasaydı, Dolar bugün 100 TL bile olurdu...
İlginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim...
mirim
1 Haziran itibariyle Osman Gazi Köprüsü’nden en düşük geçiş ücreti 71,75 TL. İşletmeci şirketlere taahhüt edilen ise araç başına 35 $. Bugünkü kurla çarparsan 35X6,0350= 211.225 TL 211,225-71,75=139,475 TL geçen her araç için devletin kasasından şirkete ödenen para.
Yani geçen her araç için (ortalama 15 bin araç) 15,000X 139,475=2,092,125,000 TL yapar. Bitti mi ? Bitmedi ! Peki kaç araç geçişi taahhüt etmişsin ? Günlük 40 bin araç. Geriye kalan 25 bin aracın geçiş ücretinin tamamını ödeyeceksin ! 25,000X139,475=3,486,875,000 TL . İkisini toplayalım 3,486,875,000+2,092,125,000=5,579,000,000 TL zarar. 1 günlük zararda bahsediyoruz. Bunu da çarp 365 le. 5,579,000,000X365=767,112,500,000 TL yıllık zarar. Yazıyla yazayım, Yediyüzaltmışyedi milyar yüzoniki milyon beşyüz bin TL
Bu hesap sadece en küçük geçiş ücreti üzerinden yapıldı. Ve sadece Osman Gazi Köprüsü’nün zararı ! Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden hiç bahsetmiyorum. Orada kamyonular eyleme olduğundan hesaplayamadım !
Sen şimdi bana bunlar olamasaydı dolar 100 TL olurdu mu diyorsun ?
Bak sana bir örnek daha vereyim. 3. Havaalanı ihalesi dolgu işi 90 metre üzerinden hesaplanarak verildi. Ama ihaleden sonra bu kot 60 metreye indirildi. Ama para yine ihalede verilen 90 metre üzerinden hesaplandı ve ödendi. Bu konuda mecliste gensoru verildi ama iktidarın oylarıyla reddedildi. Peki ihaleyi alan şirket kime ait ? Hani şu meşhur Mehmet CENGİZ var ya, milletin bi tarafına koyan, işte ona verildi. Ve adam dediğini yaptı !
Yine aynı şahsın yaptığı Karadeniz Sahil Yolu bundan yaklaşık 10 gün önceki selde ne hale geldi gördük.
Sen şimdi kalkmış bana bunlar olmasa dolar 100 TL olurdu diyorsun ya PES !
Sizin bu reis hayranlığınız iki kere ikinin 4 ettiğini göremeyecek kadar kör etmiş.
Bırakın devleti, bir evde üretim yoksa, tarım yapılmıyorsa, hayvancılık yapılmıyorsa, birileri çalışıp eve para girişi sağlamıyorsa Pazar market alışverişi yapılabilir mi ? Evdeki babanızdan kalma eşyaları satıp satıp yediniz, yetmedi sağdan soldan borç aldınız, o da yetmedi. Tekrar borç istemeye gittiğinizde size, önceki aldıklarını öde önce dendi. Bu ev nasıl geçinir ? Evdeki ahaliden işi bilenler durumdan hoşnut değil. Ama şimdiye kadar yoğurdun kaymağını yiyenler, evin reisine hala inananlar reise hala omuz veriyor. Peki nereye kadar ? İşte biz bu durumdayız. Deniz bitti beyler ! Şimdi acı gerçeklerle yüzleşme zamanı. Ha evin uyanık reisi, işi komşuya yıkma çabasında. Habire gaz veriyor. Şu komşu Turgut bey var ya, işte onun yüzünden oldu diyor. Yiyen yiyor. Yemiyen soruyor; ne alaka ? Sen çalıştın bizi abat ettin de mi bu duruma düştük diye soruyor. Oysa Turgut efendi yeni düşmanımız değil ki. Ezeli düşmanımız. Şimdi mi aklına geldi düşman olduğu ?
Senin anlayabileceğin şekilde yazdım. Sen hala reisin dört parmağıyla avun. Zafer kazanmış ayaklarına yat. Doların 7 TL den 6 TL ye düşmesi mi zafer ? Güldürme beni…