- 456 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ÜLKEMİZDE ÇOCUK TESLİMİ
Haber kanallarında ve haber yapan İnternet sitelerinde 28/07/2018 tarihinde annesi- babası boşanmış çocuğun annesi ile görüşmesi konusunda sorun yaşanmış ve görüşme sağlanamamış bu nedenle çocuk teslimi ya da görüşme İcra Müdürünün kararı üzerine icra memuru tarafından çocuk babadan alınarak anneye teslim edilerek tutanak altına alınmıştır.
İcra İflas Hukukunun 24. Maddesinde "Bir taşınırın teslimine dair olan ilam icra dairesine verilince icra memuru bir icra emri tebliği suretiyle borçluya yedi gün içinde o şeyin teslimini emreder.Borçlu, bu emri hiç tutmaz veya eksik bırakır ve hükmolunan taşınır veya misli yedinde bulunursa elinden zorla alınıp alacaklıya verilir." İCRA İFLAS KANUNUN 25 MADDESİNDE İSE " Çocuk teslimine dair olan ilam icra dairesine verilince icra memuru 24 üncü maddede yazılı şekilde bir icra emri tebliği suretiyle borçluya yedi gün içinde çocuğun teslimini emreder.Borçlu bu emri tutmazsa çocuk nerede bulunursa bulunsun ilam hükmü zorla icra olunur.Çocuk teslim edildikten sonra diğer taraf haklı bir sebep olmaksızın çocuğu tekrar alırsa ayrıca hükme hacet kalmadan zorla elinden alınıp öbür tarafa teslim olunur. " şeklinde hükümler bulunmaktadır.
İcra Müdürlüğü’nü boşanma kararı ya da çocukla şahsi münasebet kurulmasına ilişkin ara karar ibraz edilmesi üzerine icra müdürlüğü kanunda kendisine tanınan yetkiyi yerine getirmek zorundadır. İcra Müdürlüğü çalışanları mahkeme ilamını yerine getirmez ise suç işler ve İşlemi yapmayan İcra Müdürlüğü çalışanı gerekli yaptırımlara tabi tutulur.
Ülkemizde boşanma süreci sancılı süreçtir. Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi evlenmelerin hak oluğu gibi boşanmaların da bir hak olduğunu kabullenemiyoruz. Eşler boşandığında istiyorlar ki biz boşandık çocuklarımızda annesinden babasından dedesinden ninesinden boşansın. Eşlerin birbirine olan öfkeleri malesef çocuklar üzerinden devam ettiriliyor ve bir birlerine yaptırım yapmayı çocukları üzerinden devam ettiriliyor. On yıllardır birbirinden boşanmış çiftler çocuklarının zihinlerini zehirleyerek anneye babaya öfkeli nesiller yetiştirmesine neden oluyorlar.
Yukarıda bahsettiğim öfke neticesinde (medeniliği bir kenara bırakılması nedeniyle) çocukla anne babası arasında yapılacak olan görüşmeler malesef kanunda belirtildiği üzere İcra Müdürlüğü tarafından sağlanıyor.
İcra Müdürlükleri alacak verecek işlemlerinin dışında birde asli işlevi vardık ki o da Hukuk Mahkemeleri kararlarının İnfaz mercii’dir. Hukuk Mahkemeleri kararlarında ne emrederse İcra Müdürlükleri o kararları yerine getirmek zorundadır. Mahkemenin emrettiği hususları yapmıyorum diyemez.
Ülkemizde boşanma sonucunda birçok çocuk Zonguldak’ta yaşanan sorunları yaşıyor. Çocukların psikolojileri bu sert müdahaleler sonucunda tarumar oluyor. Burada çözümlenmesi gereken en önemli konu çocuk teslimi ya da anne- baba çocuk arasında sağlanacak münasebetin İcra Müdürlükleri aracılığıyla değil de bu işlemi sağlayacak yeni bir kurum tarafından sağlanmasıdır. İcra Müdürlükleri bünyesinde Pedagog bulunmadığı gibi bir çok ilçede de bu işlemi gerçekleştirebilecek yeterli deneyime sahip pedagog bulunmamaktadır. Yasa gereği pedagog olmadığı durumlarda bu işlemi bir eğitimci yapabildiği kadar yapıyor. On dakika bilemediğin en çok yarım saatte çocukla pedagog ya da eğitimci arasında görüşme sağlanıyor ikna edebilirse çocuk anneye veya babaya gidiyor. Çocuk teslimi işleminde haberlerde belirtildiği üzere Pedagog çocuk teslim edilemez diye beyanda bulunamaz pedagog’un görevi çocuk teslimi işleminde çocuğun psikolojisinin bozulmamasını engellemektir. Bunun dışında bir görevi yoktur. Ancak bir rapor yazar mahkemeye ibraz eder. Kararı İcra Müdürlüğü değil mahkeme verir. Kanun bunu emrediyor.
Yukarıda belirtilen sorunun çözümüne ilişkin Adalet Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Bakanlar Kurulu’nda görüşülen Adli Destek ve Mağdur Hizmetleri Kanun Tasarısı ile boşanmış çiftlerin çocuklarının icra dairesi aracılığıyla teslimine son verilmesine dair kanun tasarısı hazırlanmıştı ancak bir türlü hayata geçirilemedi.
Çocuklarımızı annesiz babasız bırakmayacağımıza göre bu sorunun çözümü nedir peki ?
Çocuklar hepimizin geleceğidir. Boşanmış olup çocukları olan anne babalar bir an önce rehabilite edilerek çocukla anne babası arasındaki ilişki güzel bir şekilde sağlanmalıdır. Bu işlemde ancak eğitim yolu ile olabilecek husustur. Bu eğitim işini de İcra Müdürlüklerinin veremeyeceği aşikardır. Bu nedenle çocuk teslimi işlemi İcra Müdürlüklerinden alınarak Çalışma Sosyal Hizmetler ve Aile Bakanlığında oluşturulacak bir birime verilmelidir ve sorunlu boşanmış eşlerin rehabilitesi de bu kurumda sağlanmalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.