- 548 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER ŞEY İNSAN İÇİN
HER ŞEY İNSAN İÇİN
Bilgi hamallığından kurtulsak mı sizce? Bedenimize gereksiz kelimeler şarj eden çöp bilgi yığınını elbirliğiyle temizlesek mi? Bilginin esiri olur insan, faydalı ilim var ise o yolda gitmeli. Yalan haber, haram eserlerle değerli vaktimiz ölmemeli. Vakit, nakit değerindedir ne de olsa. Nefes aldığımız topraklara fayda katmalı. İtham ederek iftiraya sürüklenmemeli. Yalan, riyakârlık, güvensizlik hissi halkı yıpratır oldu. Riya, hile, tamah, istismar bulutlarını kaldırmalı. Kara bulutları kaldırmalı aradan, günışığını yansıtmalı topluma.
Çözüm yolları aramalı her mücadele savaşımızda. Hayat; fırsatları insanın ayağına hazırca sunmaz, biz çabalarsak var olur. Oturduğu yerden başarıya ulaşan, ortaya bir eser çıkaran tek canlı örneği: tavuk. O muhteşem yumurta için aslında keyiften değildir yumurtası üstünde yatışı. Boşa değildir yumurtlayınca etrafa haber verir gibi gıdaklaması. Ikınarak, sabırla yumurtası üstünde bir koruyucu melek gibi bekler.
İnsanlığa fayda için yaratılmış her canlı. İneğin süt vermesi, arının bal yapması, ipekböceğinin koza örmesi, kanatlı kümes hayvanlarının yumurtlaması, eti yenilenebilir hayvanların bizi etiyle beslemesi, koyunun yün vermesi ve daha birçok görsel örnek insanlık içindir. İnsanın mayasında sıkıntılar olur kimi zaman. Kötü karakterlileri azaltmalıyız toplumumuzda. Ahde vefa, kardeşlik bilinciyle bir olmalı. Huzurun gözünden huzur evine dönüşmeli gönül kapılarımız. Her şey insan için olmuş ne varsa. Allah akıl ve konuşma iradesini bile insanoğluna ikram edip bizleri diğer canlı varlıklardan üstün yaratmış. Her şey insan için, insanlık ölmesin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.