- 716 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşadıklarım
Nasıl başlasam ki bilemiyorum içimde ki nefreti atamıyorum, öfkemi bastıramıyorum, hatırlandıkça aklıma geldikçe kahroluyorum.
Bu kadar mı sorumsuz olur insan, bu kadar mı gaddar olur, insan ey insanlıktan nasibini almamış vicdan yoksunu adam sana söylüyorum. Adam. elbiseli vicdan yoksunu merhametsiz kalbin taşmıydı yüreğin, sızmadı mı hiç, insanlık duygun firar mi etmişti yoksa, senin. Kendi çocuğuna sahip çıkmayan yüreksiz insan bilesin ki her geçen gün nefretim katlanıyor sana barlar da pavyonlar da kadınlarla eğlenirken su gibi paraları harcarken hiç mi vicdanın sızmadı bizi düşünmedin aklından geçmedik. Hiç mi yüreğin sızlamadı beni bekleyen ailem var çocuğum var demedin bu paralarda da onların da rızkı var onlarında hakkı var demedin birazda onlara harcasaydın ne olacaktı sanki başkalarının ellerine bakacağına sen baksaydin ya insan çocuğunu başkalarına muhtaç eder mi ? akşam aç ve gözü yaşlı olarak sabahladık biz sen yoktun yanımız da yine gözümüz kapıda kulağımızı kapı da seni beklerdik ama gelmıyordun gelmıyordun, gelen yoktu, soğuk düşler yaşatiryordun o ayazalı kış gecelerinde sokağa çıkamıyordum hiç mi düşünemedin bizi başkaları alay eder ve ediyorlardı da herkes Yetim öksüz gözüyle bakıyordu sahipsiz gibiydik adete senin bu kötülüğünün cezasını cekiyorduk senin kötülüğüne ortakmış gibiydik herkes hor bakıyordu hor görüyorlardı dışlanıyorduk serserinin oğlu diyerekten beni can evimden vuruyorlardı herkes yediğimiz içtiğimiz ekmeğimize kan bulaştırmıştın sanki dünya bir zindan gibiydi Annemle yapayalnız kimsesiz dalsız yapraksız gibiydik gelen vurur giden vuruyordu bir parça ekmeğe bir dilim soğanı bile hasret bir yaşantı ve senin bize yaşatığın kabus ağlamadığımız gece mutsuz olmadığımız günü hiç hatırlamiyorum yokluğun ve vefasizlığın ve sorumsuzluğunla birlikte yıkılıyorduk hahroluyorduk.
Ve 13 yaşına yeni gelmiştim ki ilk okul 4.sinifta o cefakar çilekeş insanı yani biricik annemi senin derdinden Kaybetim yaşadıklarının izini Yüreğimde taze taze kanarken annemin ölümü Yüreğimde ki yarayı dahada derinleştirmişti ama yine sen yoktun ve yine acılarımla başbaşaydım hiç bir zaman destek olmadın çalıştığım yerlere gelip arkadaşlarımın gözü önünde bıçaklarla üzerime geliyordun kötülüyordun küfürler ediyordun acımadan yüreğinde merhamet duyusu taş gibiydi ben ise mekansız abdal gibi kimsesiz evsiz dalsız barksız yapa Yanlızdım herkesin oyuncağı olmuştum herkes kendi hatalarını benim üstüme atarak birisinin başı ağrısa hedef olarak beni sorumlu tutar iftira atardı ve bu yapılan suçlamalar ve iftiralar hep onların yanında kar kalıyordu çünkü sen yoktun yanımda ve herkese sahipsiz gördüğü için istediği muameleyi yapma cesareti kendinde bulabiliyordu ve kaderimle başbaşaydım acılarımla yoğruluyordum her kaldığım evde bir misafir gibiydim kimse de istemiyordu beni ailesi baksın ailemde sendin.? ve sende yoktun yanımda hep diyar diyar gezdim dolaştım sahipsiz kimsesizler gibi evlililiğim bile imece üsülü olarak yaptılar başkaları evlendirdi ama yine de peşimi bırakıyordun bir bela gibi bırakmıyordun rahat bir yaşamım olsun.
Evlendim çoluğum çocuğum oldu sen de evlendi annem öldükten sonra çoluğun çocuğun oldu hala da vicdansızlıgın artarak devam ediyor bir Salkım üzümü bile çok görür ve bırakın bir köylü gibi davranmayı hiç tanımadığın bir insana yapmadığın muameleyi yapıp durmaktasın hep karamalar vs gözünde bir düşman gibi davraniyorsun eskisi gibi bize bana ve annene yaptığını yeni evlendıgın kadına ve çocuklarına bir köle gibi her istediklerini yapıyor ilgileniyorsunuz babalık sorumluluğunuzun bilinci için de bir yaşam sürdürüyorsunuz
Ve bana gelince bakışın hareketlerin menfaate dayalıdır bundan birşeyler koparabilirmiyim acaba diye bir yaklaşım için de bu da beni daha üzüyor kahrediyor menfaat için sevgini göstermelik olarak adeta bir kandırmaca oyunu oynarken gibi yaptığını çok acik şekilde belirlenmiştir ediyorsun Son zamanlarda ki sevgin hiçte güven vermiyor bana güven vermeyen sevgiden hayir mı gelir bugüne kadar hayrını görmeyen gavura bile muhtaç ettiğini yavrunu nasıl seni sevbilsin baba sözcüğünü nasıl kolanabilsin hiç düşündünüz mü ailene çoluğuna çocuğuna zamanında bakamayan sahip olamayan Anne olsun Baba olsun nasıl oluyor ki çocuğu büyüdüğü zaman ben senin babanın ve ya ben senin annenim diye biliyor.
.
16.6.2018
Servet BARDAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.