- 546 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Somali'ye Soda Yardımı
Ne zaman soda görsem, hep aklıma Somali gelir. Ses çağrıştırması değil bu elbet. Somali’deki aç insanlar gelir aklıma. Bir yandan aç insanlar, diğer yandan midesini tıka basa doldurduğu için soda içenler…
Ne zaman soda görsem, aklıma belgesellerde, filmlerde izlediğim, annelerinin pörsümüş memelerine yapışmış, bir damla süt içmek için gözleri faltaşı gibi açılmış bebeler gelir.
Gıdasızlıktan bir deri bir kemik kalmış insanlar… Yardım bekliyor… Hiç olmasa bir dua… Düşünüyorum da onlar soda görseler niçin içerler? Elbette midelerine bir gıda olsun, açlığını gidersin diye içerler…
Bir yandan silahlanma yarışına giren “silahlara ayırdıkları bütçenin binde birini aç insanlara ayırsalar aç insan kalmayacak”, devletler… Diğer yandan açlıktan ölen üstsüz bebekler…
Ramazan ayını yaşadığımız bu günlerde aç insanları ne kadar düşünüyoruz. Bir yandan iftar için en az üç çeşit yemek hazırlamak için telaşlanan anneler; diğer yandan, açlıktan ölecek olan çocuğunun başında bekleyen anneler…
Sahi oruç niye var?.. Midesini tıka basa doldurup sonra da soda içmek için mi?
Yapılan bir araştırmaya göre son yıllarda soda satışlarında artma olmuş. Sahi niye?
YORUMLAR
Hocam çok anlamlı bir yere değinmişsiniz. Ne yazık ki yalnız kendini düşünen , midesini doyurup gönlünü açlığa mahkum eden insanlar olduk. Vicdanını ve insanlığını unutmuş , gözlerini zulme kör etmiş , peygamberimizin nasihatlarını kulak ardı etmişiz...
Anlamlı yazınızı tebrik ediyorum. Rabbimden insanların uyanmasını ve hakikate meyletmesini niyaz ediyorum.