- 912 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"ACIYI BAL EYLEDİK"
"ACIYI BAL EYLEDİK"
"Acıyı Bal Eyledik," denildiğinde bir büyük şairi anımsarız; Hasan Hüseyin Korkmazgil... (1927-1984). Gürün’de doğmuş. ilk görev yeri Afşin, sonra Göksun’da öğretmenlik yapmış, Elbistan Cezaevinde yatmış.
Suçu:
"Al alma gızıl alma, aman aman nazlı yar,
Dallara düzül alma, bönaşam bize gel."
türküsünü öğrencilerine öğretmekmiş! Efendim, (al) kırmızı demekmiş. (Kızıl) ise malum... Öğretmen, böylece Kominizim propagandası yapmış!...
Şunu da anlatayım: Elbistan’da öğretmenler derneğine gitmiştim. Öğretmen arkadaşlar kucaklarında bir yığın kitapla dolaşıyor, kitap satıyorlardı. Sorduğumda; "Göksun’dan bir devrimci öğretmeni Elbistan ceza evine getirmişler; onun kitapları," dediler. Bir kitap da ben almıştım. Hakkari-Çukurca’ya giderken çantamdaki üç dört kitaptan biri de o "KIZILIRMAK" şiir kitabıydı. Fazla kitap olmadığından dönüp dönüp okumuş, şiirlerin birçoğunu orada ezberlemiştim.
Dün Azime Korkmazgil’i dinleyince bu olayı anımsadım. Düzenlenen panelde sık sık Afşin, Elbistan, Göksun adları geçince, ister istemez heyecanlanıyor, duygulanıyor insan; bizim yöre,bizim topraklar...
Eve geldiğimde kitaplığa baktım. Evet, Hasan Hüseyin Korkmazgil’in "KIZILIRMAK" şiir kitabı kitapların arasında duruyor. Aldım, sevdim, birkaç şiir okudum KIZILIRMAK’tan. Bir anı daha tazelendi.
Korkmazgil’in eşi eğitimci, yazar Azime Korkmazgil’i tanımak, "yorgun şair" Hasan Hüseyin Korkmazgil’i Azime Korkmazgil’den dinlemek güzeldi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.