- 941 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
ÂKİFLERE...
Bugün, Âkif günü idi değil mi?...
Her yıl, yıl sonu yaklaştığının dört gün öncesinde.
Hiç anamadık biliyor musunuz yerince Âkif’i... üzülüyorum.
Kimin ne derdine düştüğü ve hafta geçmez, millî dersimizmiş gibi tâkip ettiğimiz
Hind’den- Yemen’den gelen konuları... hani, elimizden bir şey gelirmiş gibi de canımız sıkılıyor boşuna.
Senede üç kere haberi yapılan bir ülkede, ya toprak kayması ya da trenin raydan çıkma kazası haberi... duymasam- bilmesem ne olur?.
Âkifî unutmak bana yakışmaz... ondördümden beri bilir, yolunda yürümeye çabalarım... günlük işlerimde bile, O’nun hareket ve davranışlarını örnek almaya dikkat ederim... bilirim ki; kendine yanık gönüllerden rûhu hoşnud oluyor...
Bakınız şimdi saat: Gecenin gündönümüne yüzyirmi dakika var... unuttuğumu anladı ya gönlüme düştü birden... yazmazsam olmaz... kusurumdan utanırım.
İbretlik ne çok şiirin var, ah bir ezberciliğim olsa da şuracıkta günün kepazeliğini hicvedecek iki mısranı ekleyebilse idim...
Eyy Okuyucular Sizin hatırınızda var mı?... yazın ki, yüreğimdeki borcumu hafiflete bileyim.
Yüreğimdesin... yaşıyorsun... sesimsin. Şehidler ölmez.
Saygımla...
kadiryeter Kadir Yeter.
27 ARALIK 2017 Çarşamba. TRABZON.
YORUMLAR
Rabbim rahmet eylesin.
Duyarlı kaleminize sağlık Kadir Hocam.
Selam ve saygılarımla.
kadiryeter
Aleykûmselâm... Sağolasın, İsmail Süklüm Ustam...
Kalbî Sevgimle...
kadiryeter 2017
Milletin kaderinde önemli günler vardır. 29 Ekim gibi, 30 Ağustos gibi, 10 Kasım gibi... Milli Şairimizi merhum Mehmet Akif'de İstiklal Marşını yazmış zamanında ve bu millete armağan etmiştir. Üstelik de o yıllarda üstüne bir palto alacak parası bile yokken, kendisine verilecek ödülü bile almaktan imtina etmiştir, almamıştır. Budur vatan sevgisi, budur millilik... Unutmak mı? Asla, asil Türk Milletine yakışmaz. ''Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın.'' derken bunu yürekten söylemiştir. Bakıyorum da bu gün en az edebiyat sitelerinde beş on şiir, bir o kadar da nesir olmalıydı diye düşünüyordum, ama yanılmışım. Yine de hatırlatanlara müteşekkir olmak lazım. Kutluyorum Abim içtenlikle var olasın...
kadiryeter
Televizyon yayın kanalları beynimizi boşattı yetmedi, yüreğimizi de söküyor çoğunlukla...
Allah'a yalvarıyorum ki; şu dilden- gönülden silinen pilâkçalar pikaplar gibi olsun onca hainlik düşünen yayınlar.
Birlikte o günleri de göreceğiz İnşâllah...
“Kuyruklu taksiden başka arabayla gelin gitmem” dangalaklığı nasıl bitti ise, şu elde dolaşan hidrotilifonlar da aynı akıbete uğrarlar bir gün ola... Bugün çeşmesini çektiğim bir ilçe ilkokulunda beni karşılayan ve sohbet eden öğretmen, çocukların elindeki telefonlardan(okul dışında) çok dertli.
Bedava ve yasağı olmadan yayılan en büyük iki uyuşturucuyu yazayım; bilirsin ya, futbol topu ve elektronik- elektromanyetik eşyaların tamamı.
Allah, bu Millete bir daha böyle gaflet duyguları yaşatmasın.
Sağlıkla kal... elektrik tellerinden, her boy ve çeşit trafolarından uzak kal.
kadiryeter 2017
Vefatının yıldönümlerinde bir anma programı tertipleyerek hayırla yâd ediyoruz merhumu.
Bu kez de öyle oldu.
Denizli Kent Şairleri Topluluğu olarak Ahmet Yesevî Anadolu İmam Hatip Lisesi konferans salonunda lise öğrencileri ve öğretmenlerini de programa dahil ederek hafızalarda yer edecek bir anma etkinliğini yüz akıyla tamamladık elhamdülillah.
Program dahilinde bu garibe de âcizâne Safahat'ın 6. kitabı olan Âsım'dan bir bölümü seslendirmek nasip oldu.
ZULMÜ ALKIŞLAYAMAM
Zulmü alkışlayamam, zâlimi asla sevemem;
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.
Biri ecdâdıma saldırdı mı, hattâ boğarım!...
-Boğamazsın ki!
-Hiç olmazsa yanımdan koğârım!
Üç buçuk soysuzun ardından zağarlık yapamam;
Hele hak nâmına haksızlığa ölsem tapamam.
Doğduğumdan beridir âşıkım istiklâle,
Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lâle!
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
Kanayan bir yara gördüm mü yanar tâ ciğerim,
Onu dindirmek için kamçı yerim, çifte yerim.
Adam aldırma da geç git, diyemem, aldırırım:
Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım!
Zâlimin hasmıyım amma severim mazlûmu...
İrticâın şu sizin lehçede mânası bu mu?
Mehmet Akif Ersoy
(1873 - 1936 )
( Safahat, Altıncı kitap - Sahife: 400 )
kadiryeter
Çok sağolasın; "muhacir bozkurt" Mustafa KÜTÜKCÜ Ustam...
Âkif ateşinin hovu geçse de küçük bir kıvılcımından ya da kızgın külünden ne hoş yorumlar geliyor... çok sevindim.
Âkifler ölmez...
Hürmetimle Selâm ederim.
kadiryeter 2017
Evler tünek olmuş, ötüyor bir sürü baykuş...
Sesler de: "Vatan tehlikedeymiş... Batıyormuş!"
Lâkin, hani, milyonları örten şu yığından,
Tek kol da yapışsam demiyor bir tarafından!
Sâhipsiz olan memleketin batması haktır;
Sen sâhip olursan bu vatan batmayacaktır.
M.Akif Ersoy
Evet Ölümünün 81. sene-i devriyesinde Rahmetle anıyoruz..Mekanı cennet olsun..
duyarlı ve hatırlatıcı yazınız için teşekkür ederim..
dua ile..
kadiryeter
Taha Yasin Gülbeyaz'a teşekkürler...
Bir Mehmed Âkif daha tanıdım... O, Sizsiniz.
Hürmetimle...
kadiryeter 2017
Duyarlı yüreğiniz hiç susmasın değerli arkadaşım.
Sağlıcakla kalınız...
kadiryeter
Sağolasın Mehmet Aktaş Ustam...
Gönlümdesin.
kadiryeter 2017