- 1065 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İMAN TEVEKKÜL TESLİMİYET
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
İMAN,TEVEKKÜL,TESLİMİYET
(Allaha dayan,saye sarıl,Hikmete Ram ol,yol varsa budur,bilmiyorum başka çıkar yol)
(İmandır o cevher ki,İlahi ne büyüktür,İmansız olan yürek sinede yüktür.)Mehmet Akif Ersoy.
İman,mutlak tasdik demekdir.iman ile şüphe bir arada bulunmaz.ve iman sabır ve
şükür müteşekkildir.bu iki haslet olanda sağlam iman var demekdir.
Rabbimiz sağlam imanı nasip etmesi için Devamlı Namaz niyaz üzere olmalıdır.İmansızlığa düşme ile yüksek yerden Alevlere düşmeyi bir tutmalıdır.İman Amentüye şeksiz şüphesiz inanmakdır.İnsan Allaha olan güvenini asla kaybetmemelidir.kendisini en çok sevenin Allah olduğunu unutmamalıdır.Rahmetinden asla ümidini kesmemelidir.işte Gerçek manada Allaha imana ve sevgisine çok güzel bazı örnekler.Müşrikler Sevgili Peygamberimizden Tevhid davasından vazgeç mesini istemişlerdi.LA İLAHE İLLA ALLAH MUHAMMEDÜN RESULÜLLAH Davasından vazgeçmesini,İman ve İbadetde bu kadar çok ısrar etmemesi istemişlerdi. İnsanların tarağın dişleri gibi eşit olduklarını söylemekden vazgeç diyorlardı.Kadınlara,zavallı fakirlere kadınlara,kız çocuklarına,Yetim ve öksüz kimselere böyle çok değer vermesinden vazgeçmesini istiyorlardı..
Yine Müşrikler Namazda bu kadar ısrarlı olmamasını ve ayaklarının altı şişene kadar ibadet etmemesini istiyordu bu zalim müşrikler..Ve kendi putlarına da tapmalarına karışılmamasını istiyorlardı.
EĞER BU İSTEKLERİNDE TAVİZ VERECEK OLURSA, İSTERSE KENDİ BAŞLARINA BAŞKAN YAPMAYI ,İÇLERİNDE EN ÇOK ALTIN ZENGİNİ YAPACAKLARDI VE EĞER GÜZEL KADINLARLA EVLENMEYİ İSTİYORSA BU DAVASINDAN VAZGEÇMESİ KARŞILIĞINDA İSTEDİĞİ KADAR GÜZEL KADINLADA EVLENDİRECEKLERİNİ TEKLİF EDİYORLARDI.AMCASI HAZRETİ EBU TALİB VASITASIYLA TEKLİFLERİNİ İLETMİŞLERDİ..
İNSANLIĞA BİR RAHMET, BİR KURTARICISI OLARAK GÖNDERİLEN SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ HAZRETİ MUHAMMED ALEYHİSSELAM,
(VALLAHİ SAĞ ELİME GÜNEŞİ SOL ELİME DE AYI VERSENİZ BEN BU KELİMEYİ TEVHİD DAVASINDAN ASLA VAZGEÇMEM.. VALLAHİ BEN BU İMAN İSLAM DAVAMDAN, İNSANLIĞIN KURTULUŞU DAVAMDAN ASLA VAZGEÇMEM, YA ALLAH Ü TEALANIN VAAT ETTİĞİ ÜZERE İNSANLIK UÇURUMUN KENARINDAN KURTULUR,..YA MÜŞRİKLER PUTLARA TAPMAKDAN,ŞEYTANA TAPMAKTAN ,KIZ ÇOCUKLARINI DİRİ DİRİ TOPRAĞA GÖMMEKTEN VAZGEÇERLER VE İNSANLIK LAYIK OLDUĞU ŞEREF VE İZZETİ,SADECE ALLAHA KULLUĞU KAZANIR,
BUNLAR OLMAZSA, BEN ALLAH, ALLAH,ALLAH DİYEREK, HELAK OLUR GİDERİM MANASINDA TÜM MÜŞRİKLERE VE TÜM İNSANLIĞA HAYKIRIYORDU ....
EVET KARDEŞLERİM BİZİM SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ,İNSANI RABBİSİNE EN ÇOK YAKLAŞTIRANIN, RIZASINI KAZANDIRANIN VE EN GÜZEL AMELİNDE, HER GÜN KILINAN BEŞ VAKİT NAMAZ OLDUĞUNU BİLDİRİYOR. VE İNSAN, GENÇLİĞİNE ZENGİNLİĞİNE VEYA YÜKSEK MEVKİ VE MAKAMINA GÜVENİP DE,DİNİN DİREĞİ OLAN, NAMAZINI TERK ETMEMELİ,DİNİNİ YIKMAMALI BU KONUDA YUNUS EMREMİZ ( MAL SAHİBİ MÜLK SAHİBİ,HANİ BUNUN İLK SAHİBİ,MALDA YALAN MÜLK DE YALAN,VAR BİRAZDA SEN OYALAN.) ÖĞÜDÜNÜ ASLA UNUTMAMALI..
VE YİNE TARİHE ALTIN HARFLERLE YAZILMASI GEREKEN RAHMETLİK, 8.CUMHURBAŞKANIMIZ TURGUT ÖZALIN ŞU SÖZÜNDEN DE GÜZEL DERS ÇIKARMALI,BENCE BU SÖZDE ASLA UNUTULMAMALIDIR.RAHMETLİK CENNET MEKAN (CUMHURBAŞKANI OLDUM DİYE NAMAZIMIMI BIRAKACAĞIM,NAMAZIMIMI TERK EDECEĞİM.)DEMİŞDİ...
BİRDE HER ZAMAN ŞÖYLE DEMEK LAZIM.( İYİ DEĞİLİM DEMEK NE HADDİME , ŞÜKÜRLER OLSUN HER HALİME) İYİKİ İSLAMA VE KURANA TESLİM OLMUŞ OLARAK YAŞAMAYI YÜCE RABBİMİZ NASİP ETTİ.İSLAMI VE KURANI HAFİFE ALAN KİMSELERDEN OLSAYDIK HALİMİZ NE KADAR KÖTÜ OLURDU.ALLAHÜ TEALA BİZLERİ İMANDAN VE KURANDAN AYIRMASIN.AMİİİİN.
Allaha Tevekkül ve Teslimiyetle ilgili Yunus suresinin şu Ayetleri devamlı göz önünde bulundurmalıdır.. Mealen şöyle buyuruyor o mübarek Ayeti kerimelerde Rabbimiz ( 107.Ayet.-- (Eğer sana Allah bir zarar Dokundurursa ,onu yine ondan başka giderecek yoktur.Eğer sana bir Hayır dilerse,onun keremini geri çevirecek de yoktur.O hayrını kullarından dilediğine eriştirir.Ve o Bağışlayıcıdır, esirgeyicidir.)
108.Ayet,(Ey insanlar size Rabbinizden (Hak ) Kuran gelmişdir.Artık kim doğru yola gelirse kendisi için gelecektir.Kim de saparsa, oda ancak kendi aleyhine sapacaktır.Ben sizin üzerinize vekil değilim sadece tebliğ etmekle memurum.
109.Ayet.. Resulüm sen sana Vahy olunana uy ve Allah Hükmedinceye kadar sabret.O Hakimlerin en Hayırlısıdır.) .Şimdi Hepinizin Aklına, acaba bu tavsiye ve Telkinlerde bulunan Muhterem zat Kariyerinde,Yükselmesinde ne durumdadır.
Evet Dostlar,O muhterem taa Talebelik hayatında da övülmeyi hiç sevmeyendi. Konya Yüksek
islamdan dan Arkadaşım olan bu muhterem zat şimdi Diyanetin en yüksek makamlarından birisindedir ve ömrü boyuncada bu Allah sevgisinin,sağlam iman,Tevekkül ve Teslimiyyetinin Dünyadaki mükafatını böylece Görmüşdür. ve şahsen buna bizzat ben şahit olmuşumdur,İnşaallah bu muhterem zat, ve bunun gibiler, Hepimiz de inşaallah. Rabbimizin lutfu,Kerem ve merhameti neticesinde Ebedi kurtuluşunada erenlerden oluruz inşaallah. ..
07.09.208 ANKARA
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.