Mavi, maviyi anlat
MAVİ NEDİR
..Fırtınadan kopmuş bir parça gibi öyle bir daldı ki içeriye’, her zamankinden farklıydı gelişi, bakışı ve de duruşu
Bir anlık şaşkınlık ve de tereddütten sonra son anda emin oldum o, olduğuna
Çoktandır uğramıyor, gelip gitmiyordu aralıklı gelişlerinde de kenardan gizlice geçip gidiyordu, inşallah beni görmemiştir, der gibi bir süzülüşle süzülüyordu birkaç adım ötemden aneannesine giderken.. Mecburen bende görmezden geliyor, mutlaka vardır bir nedeni, bir sıkıntısı, sıkışınca nasılsa gelip anlatacaktır bana biriktirdiklerini daha önce anlattığı gibi deyip, açıkçası nerak ediyordum nelerin olup bittiğini falan.
Ben, geldim derken yüzündeki o kocaman gülüşü görmemek mümkün değildi
Dur, sana şöyle bir sımsıkı sarılayım, çok özledim seni dedi ve de sım sıkı sarıldı bana, ben bir anda neye uğradığımı şaşırdım açıkçası.
Hoş geldin cici kız, bu ne hal böyle
Bu ne güzellik, az kalsın tanımaycaktım seni.
.Nerelerdesin?
, neler yapıyorsun görüşmeyeli, hadi anlat bakalım…
Yok, çok iyim, harikayım her şey yolunda ve de çok mutluyum, dedi kız.
Evet, bu çok belli oluyor mutluluk yüzünden gözlerinden sel olmuş akıyor, kuş olmuş uçuyorsun sanki.Kendinden daha bir emin, daha bir yere sağlam basan bir genç kız adayı var karşımda, deyince..
Evet, haklısın çok mutluyum, yere daha bir sağlam basıyor, sırtımı arkya daha bir güçlü, daha bir güvenle yaslıyorum çünkü halamı buldum, babamın ailesini yavaş- yavaş buluyor elimdeki o eksik resmi tamamlamaya çalışıyorum.Kendimi çok iyi, çok güçlü hissediyorum, acayıp mutluyum ve bu mutluluğu anlatacak tek kelime bulamıyorum..Bu yüzden geldim, bu yüzen senin…, senin yaındayım, dedi kız…
..Gözlerim doldu, içim tencere de kaynayan ocak üzerine dökülen sütün köpüğü gibi taşkınlığımı kıza göstermemek için büyük bir çaba harcıyordum.İçimden vurulmuş, ayrım ayrım olmuş,her bir yanım bir taraf savrulmuştu,bir yandan o parçalarımı bir araya toplamaya çalışıyordum, kız bana yaşadıklarını anlatırken…..
Deniz, gökyüzünden aldığı maviliği yansıtırken, maviliğin sergilediği geniş bir çarşafın asıldığı kocaman bir duvarın arkasında kalmış gibi, bir kapı kolu arıyordu kız dışarıya çıkmak için
Mavi neydi?
Mutluluk?
Özgürlük?
Gökyüzü vede denizin kardeşliği miydi yoksa?
Gündüz Yavuz..
,,,
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.