- 914 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Hollandalılar Süper Akıllı
HOLLANDALILAR SÜPER ZEKALI MI?
Makale: Mustafa Toga
Batı Avrupalı yani Anglosakson ırkı kendini diğer ırklardan üstün ve akıllı zanneder. 17. yüzyılı, Altın Yüzyıl diyen ve "De 17de eeuw noemen Nederlander de Gouden Eeuw" denizler aşırı dünya ticaretini eline geçiren Hollandalılar ise en akıllısı biziz derler.
Ara sıra Hollandalı meslektaşlarıma takılıyorum "Hollandalıların % 60 akıllı" diyorum "Geri kalanlarını atın çöp kutusuna." Milli duyguları kabarıyor " (Ja!/Evet, Ja!/Evet) Biz hepimiz çok akıllıyız" diyorlar. Cümledeki sözcük kıvraklığını pek anladıklarını zannetmiyorum!
İyi ki cümleyi ters çevirip % 40 ınız aptal demiyorum, yoksa beni bir kaşık suda boğarlar.
AZİZ NESİN’DEN ACAYİP BİR SÖZ!
Bizde de böyle bir şey olmuştu. Yazar Aziz Nesin, 1982 yılında “Türklerin yüzde 60 aptal” demişti. Sen misin bunu söyleyen? Yazar defalarca dava edilmişti.
Yargıtay “Yüzde 60 için bir hakarette bulunuluyor ama, kimlerin % 60 içinde olduğu, kimlerin % 40 lık dilimde kaldığı belirtilmemekte. Tümüyle Türklerin aptal olduğu iddiasında da bulunulmayıp, bir kısmı için bu isnat yapıldığından, Türklüğe hakaret suçu da oluşmamıştır” diyerek beraatına karar vermişti.
Aziz Nesin neyi kasetmişti. Onu ben bilmem, çünkü bu sözün saçmalığını kişisel olarak hiç üzerime alınmadım.
HOLLANDALILARIN YÜZDE KIRKI
Benim kafaya taktığım şey Hollandalıların % 40 nın yaptığı şeyler. Rotterdam’ın Schiebroek semtindeki hobi bahçesinde küçük bir bahçesi ve kulübesi bulunan Kayserili dostum Mustafa Yanar’a her gittiğimde ana giriş kapısında asılı olan yazı acayip dikkatimi çekiyor.
Tabelada şunlar yazılı: "Pazartesi, Perşembe sabahı 07:00-12:00 saatleri arası park yapmayınız" (Maandag, Donderdag ochtend 07:00-12:00 uur niet parkeren)
Tabelanın altında ise biraz küçük harflerle,
"Buraya park yapmak kesinlikle yasak" (Nooit Parkeren)
YORUMLAR
Mustafa bey,
Hollandalilarin yuzde 40'nin aptal olduklarini nerden anladiniz, bunu nasil saptadiniz? Her ulkede yanlis, eksik, carpik bilgi iceren veya komik tabelarara raslamak mumkundur. Umarim bundan yola cikarak bir milletin yuzde 40' ni aptal yerine koymamisinizdir...
groetjes
abdullah konuksever
mustafatoga
Eleştiri yazınız için teşekkürler,
Buarada size bir şey sormak istiyorum.
Batı Avrupa Devletlerinde hükümet kurma çalışmaları ortalama 80 günde tamamlanırken özellikle Belçika ve Hollanda’da (“Kendi küçük cürmü büyük” demek istediğin dünya siyasetinde ve ekonomisinde söz sahibi bu küçük iki ülke) her genel seçimlerden sonra bir türlü hükümet kurulam mıyor.
Örnek olarak 2010 yılında Belçika’da 541 gün sonra ancak hükümet kurulabilmişti.
İkinci Dünya Savaşı’ndan bu yana hiçbir partinin tek başına iktidar olamadığı, sürekli koalisyon hükumetlerinin yönettiği Hollanda’da 2003’de 125, 2010’da 127 ve 2017’de 209 gün sürdü bunu neye bağlıyorsunuz?
Saygılarımla.
hotamisli
soruma karsi siyasi bir soru yoneltmissiniz ;-) siyasi konuya girmek istemiyorum.
Ben sahsen omrumun yaridan cok fazlasini yabanci olarak yasamis biriyim. Toptan yargilamalardan hep rahatsiz olmusumdur, hep karsi cikmisimdir. Nasil ki, (asiri) sagci Hollandalilar muslumanlari, Turkleri toptan yargilayip suclamalari yanlissa bizim kalkip Hollandalilarin yuzde 40'a aptal dememiz de yanlistir...
selamlar,
abdullah
Görebildiğim kadarıyla tabelada söylenmek istenen "Saatlar arasında park etmeyin. Ciddi söylüyorum, park etmeyin".
Ufak bir değişiklikle daha iyi açıklayabilirim: Denseydi ki "Belirtilen saatlerde park etmeyin ve sigara içmeyin", sigara yasağının da o saatlerde olduğunu varsayardık. Söylenen "Belirtilen saatlerde park etmeyin ve asla park etmeyin" olunca yasak katmerli oluyor; park edersek arabamızın başına oraya yazamayacakları bir şeyin geleceğini hissediyoruz.
Saygılarımla.