- 630 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Buyurun Muhabbet İçin Birkaç Soru Ve Aranan Cevaplar-2-
Devam edelim okuduğum kaynak eserin önsözünden yola çıkarak, sorular ve cevaplar bulmaya düşünmeye, düşünerek var olduğumuzu kanıtlamaya. Umutsuzluk ölmek midir? Ölmemek midir? Gülmemek midir? Çağırınca gelmemek midir? Benim bildiğim bildiğim demek midir? Yokuş yukarıya sürünerek çıkmak mıdır? Kendini uçuruma atmak mıdır? Sorular çoğalır gider. Umutsuzluk gerçek umutsuzluk tükeniş değildir, kapısını penceresini açmak soğukta cereyanda kalmak, kısmi olarak felç geçirmek gibi bir şeydir. Umutsuzluğun içinde bile haklı olduğunun gerçek olması için umut vardır böylesine bir beklentiyi barındırmaktır içinde. Umutsuzluk bir nevi hastalıktır kemoterapisi olan kul kabul edince, çaresi olan, içinde hala umudu taşıyan, boş hayallerle gezeni bile boşa gezmediğim belli olsun diye içinde, çırpınarak kendini parçaladığı an olsa bile, bir parça umuttan kırıntı taşıyandır, umutsuzluk bir ölümcül virüs ama öldürmeyen, ele geçiren öldürse de içinde umutsuzluk var diye, ölünce kaybolmayan, hala izlerini taşıyan bir hastalıktır… Umutsuzluk, insan sabahın olmamasını beklemek gibi bir düşüncesi olabilir mi, aydınlığın yok olarak karanlıkta kalmayı insan isteyebilir mi? Yola çıkarken varmamayı insan göze alarak mı çıkar? Hayır, varmak için çıkar, yolundaki fikri zikri umutsuzluk olsa da hala umuttan kırıntılar izler taşır…
Ölmek umutsuzluk değildir, belki ölmemek umutsuzluktur yüzeli iki yüz yaşına gelince sancılar acılar içinde yaşarken, tüm akranları dostları ölmüşken kendinin ölmemesi, kendine yabancı kalan bir dünyanın içinde sancılarla kalması umutsuzluk olabilir ama hala ölmek için bir umudu taşıyan umutsuzluk. Âlemlerin Rabbinde umut kesilmez, ama son nefesin son hırıltısına da bırakılmaz o zamanda kabul olunmaz, umutsuzluk çaresizlik açık olmayan kapı yoktur, belki bir süreliğine açılmaması vardır onunda gayesi, imtihan içinde olan biz kulların niyetini fikrini sabrını yüce Allah görmek ve karşılığını vermek için bekletiyor… Yoksa hastalığa ilaç kansere tedavi, sancılara şifanın huzuru, karanlığa ışık, sonu acılarla bitmeyecek sanılan ömre ölüm kapısı her zaman vardır ve açıktır, beklemesini sabırla bilmek gerek, yüce Allah kulum sana bu sancıları verdim beni hatırla şifası için benden iste dediğini hatırlamak, acizliğimizi bilmemiz için az beklemek vardır, kapalı kapı son demde son hırıltı anında açılmaz, açamazsın son anda tövbe kapısını pişmanlık devasına varamazsın ama ondan biraz önce açıktır ve varman için seni bekliyordur Yüce Allah, sabırlı niyetinle acizliğinle Rabbim güç ve kudret sahibi sensin dememiz ve karşılığını kat kat almamız için yüce Allah’ın sunduğu fırsat sürpriz seni bekliyordur.
Devam edecek inşallah
Aşık Gülveren
Kaynak: Kaynak: Soren Kierkegaard: Umutsuzluk, ölümcül hastalıktır
Ölümcül Hastalık Umutsuzluk
Fransızcadan Çeviren: Mehmet Mukadder Yakupoğlu
Yayıma Hazırlayan: Necmettin Sevil
Doğu Batı Yayınları
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.