- 972 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şiir Müzik Beste Yorum Hizmetleri Fakültesi../ Hikmet Okuyar
Okuyar, Erdoğan Fakültesi istiyor.. / Müzeyyen Keskin
*
Sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Güzel Sanatlar Öncüsü Kültür Sanat Dostlarıyla bir toplantının en hassas noktasında çok duyarlı bir şiir yorumcusu olarak Türkiye’deki şiir müzik beste yorum etkinliklerini özenle takip eden bir lider olarak güzel sanatlar fakültesi benzeri bir yapılanmaya gönderme yaparak; ŞİİR MÜZİK BESTE YORUM HİZMETLERİ FAKÜLTESİ kurulmasına vurgu yaptığında çok heyecanlanmıştım..
’ Şiir okumanın cezası mı olur ? ’ diyerek Türkiye genelinde kampanya yapan, proje üretip uygulayan şair olarak; eylemleriyle söylemleri örtüşen şair olarak, dünyada ilk defa dağ başında kişisel şiir sergisi açıp, 50.000 adet ’ Dereli Kümbet Yaylalar Şenliği / Hikmet Okuyar ’ Şirini sanatsever yaylacılara ve Yayla Ağası Sakıp Sabancı’ya armağan eden bir bakanlık sanatçısı olarak çok sevinmiştim ve adıgeçen fakültenin isabetle ve layıkıyla Şebinkarahisar’da kurulabileceğini istemeyi düşünmüştüm..
Bu isteğimi şimdi yeniliyorum..
Şebinkarahisar Sevdası Dostları ve Giresun Üniversitesi Yönetimi ile Özel Yetenekli Öğrencilerin girişimleriyle,
ŞİİR MÜZİK BESTE YORUM HİZMETLERİ FAKÜLTESİ kurulmasının hayalden öte gerçek olabileceğine yürekten inanıyorum..
Konuyu, çok isabetli bulan ve gerçeğe dönüştürülmesi için gayret gösterip dillenidreceğini söyleyen aşık ozan şair şiir yorumcusu rtv şiir proğramları sunucusu müzisyen bestekar video tasarımcısı klip yapımcısı Canların da ilk iş olarak; Azerbaycanlı Şair, Şiir Yorumcusu, Şebingülü Solmaz Şirvanlı Şiiri ’ Gül Şebingülü Solmaz.. / Solmaz Şirvanlı ’ Deyişini medyanın takibinde değerlendirilmesine katkı yapmalarını diliyorum..
Ortaasya’dan, Kafkaslar’dan, Bakanlar’dan da takip edileceğini bildiğimiz; Kuruluş müjdesinin de; Azerbaycan Şebinkarahisar Cumhuriyet Meydanında Atatürk Evi ve Müzesi Bahçesi’nden; Atatürk, Bakülü Ord. Prof. Dr. Sadri Maksudi Arsal, Şair Şiir Yorumcusu Hatip Mehmet Emin Yurdakul ve Eğitimci Şair, Şiir Yorumcusu Hasan Ali Yücel’in Türk kahvesi içerken şiir yorumları yaptıkları mekanlardan verilmesini çok istiyorum..
.....................................Şebingülü sunumlarımla, Saygılarımla...
...
Hikmet Okuyar
Şair Yazar Gazeteci
Türkiye Sevdası Proje Sahibi
......
Şiir : Solmaz Şirvanlı
Güfte : Hikmet Okuyar
.....
Gül Şebingülü Solmaz.. / Solmaz Şirvanlı
*
Sən bir solmaz çicəksən, çiçəklər arasında,
Anavatanın olmuş, Gareysar yöresinde.
Her dem 7 renk, 7 koku; dağında, deresinde..
..
Desinler ki, göyçəksən, her deyişden tez olmaz..
Sevdalarda yaşarsa, Gül Şebingülü Solmaz !
*
Açsın gonca gülləri, qoy tökülsün başınâ,
Görənlər aşıq olur, qara gözə - qaşına,
Bəsdi gülüm naz etdin, bax bu qədər naz olmaz..
Sevdalarda yaşarsa, Gül Şebingülü Solmaz !
*
Sən Türkeli qızısan, hayranlar sevir səni,
Sevən kəsin əlin tut, dolan dağı - çəməni,
Qarşıdan yaz gələcək, fəsıl bahar az olmaz..
Sevdalarda yaşarsa, Gül Şebingülü Solmaz !
*
Öp Türk’ün bayrağını, qaldır başın üstünə,
Türk elinde destan ol, bal sunulan dostuna,
Bacım deyirlər sənə, onlarsız bir yaz olmaz..
Sevdalarda yaşarsa, Gül Şəbingülü Solmaz !
*
Dər Şebingülləri’ni, düzgünən tellərinə,
Gəlsin Şebinkale’den, şarkılar dillərinə,
O Türkeli sənindir, bu topraqdə göz Solmaz..
Sevdalarda yaşarsa, Gül Şebingülü Solmaz !
*
Bir qanadlı quşa dön, en yüce dağlarına,
Ol bir Şebinbülbülü, qon Kütküt bağlarına,
Oxu kale burcunda, sedasından poz olmaz..
Sevdalarda yaşarsa, Gül Şebinğülü Solmaz !
*
Vətən sənin, el sənin, nəğmə deyən dil sənin,
Yeddi ətir qoxuyan, açan çiçək, gül sənin,
Çək ətrini sinənə, güldən özge koz olmaz..
Sevdalarda yaşarsa, Gül Şebingülü Solmaz !
*
Yazdı Şiirin Solmaz, Bizim Hikmət sözüylə,
Köprübaşı’nda baxdı, Şebingülü gözüylə,
Dedi yaz möhür bəndin, özge söze söz olmaz..
Sevdalarda yaşarsa, Gül Şebingülü Solmaz !
.
Şebingülü / Solmaz Şirvanlı
03.10.2017, Bakü - AZERBAYCAN
...........
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.