- 1180 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BURMA'DA KATRE (MYANMAR/ARAKAN)
Bir sessiz çığlıktır Arakan ve ses olmak ümidi ile yazılmıştır. Dünyanın Arakan diye bildiği, aslında Rohingya olan ve Budistlerce Rakhine diye söylenen bir kan gölüdür Arakan. Burma ise Myanmar’ın eski adıdıdr. O zalim ve haince yapılan vahşetleri örtbas etmek için Myanmar olarak isim değiştirmiş cani bir milletin ülkesidir. Bir avuç müslümana zindan edilen Arakan’dan bahsediyoruz. Macera,savaş,hile ve kan dolu bir coğrafyayı yazdık bu eserimizde. Belki bizimde sesimiz duyurmaya, duyulmaya, duyurulmaya muhtaç ama olsun...Vebalimize boyun eğip safımızı belli ettik bir şekilde.
Zay.. Zay Min Kyi’nin arkadaşları Tan, Hasan, Shiwe ve Maung’in yaşadıkları ile dolu bir eserdir Burma’da katre.
Orada yaşanılan zulümleri bire bir gözünüzle görecek okurken nelerden sorumlu olduklarınızı bileceksiniz. Sadece Arakan’ı değil Bangladeş’teki kampları da tanıyacak orada Lei ile tanışacaksınız. Ve muhtemel ki Ashin Wirathu denilen zalimden nefret edeceksiniz.
Küçücük çocuklara yapılan işkencelerin ve müslümanlara yapılan zulümlerin en büyük sebebi olan bir haindir bu adam.
Tan...Tan eserimizin yüzümüzü güldüren tek karakteridir. Saftır kendisi. Bir çocuk gibi temiz kalbi vardır.
Zay... O ise Üstün cesareti ve doğru zamanda doğru kararları ile arkadaşlarını bir arada tutmayı başaran eserimizin asıl karakteridir. Çok acılar yaşadı. Karısı ve çocukları gözleri önünde öldürüldü ama İslam dini için yolundan dönmedi.
Hasan.. Sizin görmediğiniz bilmediğiniz bir şehadetle kavuştu Rabb’ine. Hemde niyet ederek...Namaza niyet eder gibi, abdest almaya niyet eder gibi şehit oldu.
Ve her biri ayrı kahraman diğer arkadaşlarının yaşadıkları maceralara şahit olacaksınız.
Amacımız ne para kazanmak, ne tanınan birisi olmak. Umrumuzda bile değil.
Yeter ki; Dünyanın diğer ucunda yaşayan Müslüman kardeşlerimizin üzerimizde sorumluluğunu bilelim ve elimizden ne geliyorsa yapalım. Bu kafi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.