- 805 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Acizane Tavsiyem ; SÖYLEDİKLERİNE SADIK KAL!
Münafıklığın alametlerinden birisi de “verdiği sözde durmamak” der Alemlerin Rasulü. Bu çok önemli ikaz Müslümanlar için ve herkes için de geçerlidir. Yaren geleneğinde olanların her Yaren için geçerli olduğu gibi. Geleneğimiz sana göre başka, bana göre başka olmaz.
“Sözünde Durmak, Sır Saklamak” da Yaren geleneğindendir. “Yaren Edeptir, Yaren Hayadır, Yaren Eline,Beline,Diline Sahip Olandır” sözü de (ki bu söz Yaren Geleneğinin temelini teşkil eder) her Yaren için, Yaren Meclisi çatısı altında bulunan herkes için geçerlidir.
Ya söz vermeyeceksin, ya da ağzından çıkanın arkasında adam gibi duracaksın. Kırmayacaksın, üzmeyeceksin, dağıtmayacaksın. “Bundan sonra öfke bize, uysallık sana. Gücen geçlik bize, gönül almak sana. Suçlamak bize, katlanmak sana. Geçimsizlikler, çatışmalar, uyumsuzluklar, anlaşmazlıklar bize, adalet sana. Kötü söz, şom ağız, haksız yorum bize, bağışlamak sana. Ey Oğul ! Bundan sonra bölmek bize, bütünlemek sana. Üşengeçlik bize, uyarmak, gayretlendirmek, şekillendirmek sana. Ey Oğul ! Sabretmesini bil. Vaktinden önce çiçek açmaz. şunu da unutma ! İnsanı yaşat ki devlet yaşasın. Ey Oğul ! Yükün ağır, işin çetin, gücün kıla bağlı” diye nasihat buyurmuşlar Şeyh Edebalı Hazretleri damadı Osman Gazi’ye.
Yareni yaşatmazsan, Yaranı kim yaşatacak. Unutma başta ben olmak üzere hiç birimiz sütten çıkmış ak kaşık değiliz. Herkesi kandırabilirsin ama akşam yastığa başını koyduğunda kendini kandırman mümkün değil. Vicdanın haykırır bir yandan, telefonun çalar diğer yandan. Sorumluluk sahibi isen uykuyu unut, uyuyamazsın, uyuyamazsın, kaçırır sorumluluk uykularını. Uykuların kaçmadı mı, horul horul uyuyor musun; bana sorumluluktan bahsetme.
Mangalda külleri üfürüyordun hani : Başka dernekler altıbin lira hibe almışlardı, bizim haberimiz bile yoktu, daha fazlasını alacaktık, her şey hazırdı, adamlar getir projeyi al parayı diyorlardı. Hazır Projeyi sundun mu, para hesaba geçti mi?
Daha seçim gecesi Mehter Takımı kurmak için harekete geçeceğini beyan ediyordun,kaynaklar hazırdı. Tamam mı Mehteran. Ocak açılışımızı Mehteranımızla yaparız inşallah.
Ortalıcalı Rahmetli Arif Hocam vardı, hep derdi bize ziyarete gittiğimizde “Kurban. Uzayan kol bizden olsun. En zor işin dokuz kolayı varmış, her şeyi dert edinmeyin” diye.
Ben de diyorum ki : Uzayan kol Yarenden olsun, her işlerimiz kolay olsun, Yaren Yaren gibi olsun. Kol kırılır, yen içinde kalırmış. Kolumuz kırılsın ama biz bilelim, biz saralım. Kılavuzumuzu doğru seçelim. Ve ve elimize,dilimize,belimize sahip olalım.Ağzımızdan çıkanı kulaklarımız duysun. İşkembeden değil, gırtlağımızdan konuşalım olur mu?
"Hep birlikte ayağımızı sağlam basarsak yere,
Her çare bulunur, umulmadık yerde,
Haydi Bismillah, gıpta etsinler Yarene
Sadık kaldıkça taş gibi,verdiğimiz söze"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.