Özlemişiz Köyü veDereyi...
Özlemişiz derede akan suyu,
Özlemişiz derede akan doğal suyu...
İki dağın arasında akan dereyi,
Derenin kenarındaki kavak ,söğüt, çınar ağacını...
Etrafı güzelleştirmek oksijen yaymak amacı,
İnsanlar bu ağaçlara baktığı zaman,
Güzelliği,temiz havayı,serin havayı bulur.
Ağaçların dibinde oturmak yatmak ister,
Ağaçlar da insanları altına çağırır.
Kendini dikenlere bir dua etmeni bekler...
...
Hep sevmişim severim Anadolu’daki her köyü...İnsan sevmez olur mu yemyeşil ağaçlarla dolu hemen yakınında deresi akan köyü.Güzel yurdumuzun dağ eteklerine kurulmuş çoğu köyüne baktığınızda dere kenarına kurulmuş maalesef çok azında ise dereler akar durumda...
Yaşadığımız bölge olan Akdeniz bölgesinin Hatay yöresindeki Amanos sıradağlarının üzerinde ve eteğinde kurulmuş her köy böyle güzelliği ile ön plana çıkmış adeta deresi olmayan köy yok gibidir. Gazeluşağı,Yeniyapan,Akbez,Dedemlİ,Tiyek,Söğüt,Yoluklar,Yukarı Karafakılı...
Bu köyler bu mahalleler sadece ilçemiz Hassa ya bağlı birkaç köy şimdi ise mahalle olmuş yerlerdir.
...
İnsan özlemez olur mu dereyi...İnsan hayatının en güzel evresi hangi evredir?İnsan hangi döneminde daha kaygısız daha rahat daha sorunsuz doya doya yaşar.Eminim ki çoğunuzun cevabı çocukluk dönemi olacaktır.Çocukluğunu doya doya sorunsuz yaşayanlar bu cevabı verecektir.Sorunsuz hayat mı olur sözünüzü duyar gibiyim.
İnsanın yaşı ilerledikçe görev ve sorumlulukları artmakta bir yere bağlanmaktadır.Çocukluk döneminde ise sabahleyin evinde kahvaltısını yapar arkadaşları ile sokağa oynamaya çıkar.Bu yaşantıyı şehir yaşamı için söylemek mümkün değil.Çünkü her taraf beton yığınları ile dolu kapalı kapılar ardında saklı kalan hayatlar vardır.Hafta sonu geldiğinde ailesi ile yakın bir yerdeki yeşillik alana bir parka piknik alanına gider orada çocukluğunu yaşamaya oynamaya çalışır.Tam doyamadan da evine döner.
En yakın arkadaşları olmadıktan sonra oyunun oynamanın tadı mı olur.
Köyde yaşayan çocuklar oyun oynama ve arkadaş çokluğu yönünden şanslı.Buradaki çocuklar kahvaltısını yaptıktan sonra köye çıkar köy deyince de en yakın dereye dere kenarına giderler.Değişen iklim şartlarından küresel ısınmadan dolayı çoğu dereler kurumuş akmaz hale gelmiş olsa da dünkü gittiğimiz köydeki gibi yaz mevsiminin ortasında Ağustosun en sıcak günlerinde halen akan dereleri ve dere kenarındaki yemyeşil köyleri görmek de mümkün...
...
Bir düğün için gittiğimiz Hatay’ın Hassa ilçesinin Yukarı Karafakılı köyü de bu şanslı köylerden biri.Düğün evine uğradıktan sonra arkadaşlarla düğün evinin hemen yakınındaki dereye indik.Dere gürül gürül akmasa da insan derenin güzelliğini görünce insanın içindeki dere özlemi az da olsa bitmiş oluyor.Dere olur da ağaç olmaz mı?Derenin iki tarafı ağaçlarla dolu.İnsan bu sıcak günlerde dereye iner akan sudan elini yüzünü yıkar klimadan daha doğal serinliği bulmuş olur.
Geç vakitte akşama doğru gittiğimiz için akan dereden tam doyamadan düğün yerine tekrar döndük.Akan derenin olduğunu görmek Mığırın eteğinden gelen suya dokunmak yetti bile...
...
Akan dereye hüzünlü hüzünlü bakarak ayrılırken sen üzülme sevineceğin günler çok yakın dedim. Şunun şurasında Ağustos ayının 15 i olduktan sonra daha serin akmaya başlar sonbahar mevsiminde ise yağmurların düşmesi ile tekrar coşmaya gürül gürül akmaya başlarsın dedim.
Güldü gülümsedi bize yoluna yatağına doğru usulca akmaya devam etti...Havanın hafif kararmaya başlamasıyla bizler de düğün yerine doğru yola koyulduk.
06.08.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.