Ehven-i şer olunca faiz yasağını da kaldırdık
Ehven-i şer olunca faiz yasağını da kaldırdık
Medine medeniyeti ekmel bir medenyetti...Bu toplumda annenin altınlarını hırsız çalarken oğlu bankada kredi çekmekle megul...medeni mi bu toplum nerede medine medeniyeti nerede günümün toplumunun medeniyet...günüde anne evladınaborç vermiyor..Faz alma diyen.sen o medine medeniyetini getir ben faiz almayacağım.içkiyi de yerlere dökeceğim... Domuz eti yeme diyorsun ama yemesem öleceğim...Sen o medine medenietini getir önce sonra medinede nazil olan ayetlri yaşammı bekle benden değilse bu işte terslik var... İçkinin yasaklanması ehven-i şer kalıyordu Medine medeniyetinde... İçki de Medine medeniyetine asi.ama günümün toplumuna yakışıyor...Sokaklarında içkili dolaşılmasın O medeniyet temizliğe hazırlanmış bir medeniyet çünkü... 2/219:içkiyi ve kumarı soruyorlar.De ki: Bu ikisinde insanlar için büyük zarar ve bazı faydalar var; zararları faydalarından büyük... İçki yani şarab kan ulandırıcıdır faydasız deme ayet bile faydası zararından az diyor içki için... Ateş yakar ama hz İbrahimi yakamadı ateşe yakma özelliği veren kaldıra da bilir o özelliği.Şeytanın ademe zellesine de çözümü var...derdi veren dermnını da verecek güce sahib… Tanınma amaçlı farklılıklar.sakalda giyimde yiyimde farklılıklar.İhlasa veya şirke katkısı yoksa dinle alakasız farklılıklardır...sakl sarık efendimize muhabbetten ihlastan dolayı seçilirse ibadet our değilse örf our Rab değil Arab versin ödülünü o sakalın o sarığın...sen hz muhammede onun marifetine muhabet sebebiyleniyetiyle bırak saaı sar sarığı...sarıkta değil niyettedir güzelik e üstünlük ihlasakatkı niyette sarıkta değil yan sakada da değil kıl be sakal...nesi üstün ama muhammedi marifete muhabbet onu da ihlasa katkısından dolayı ödüllük ve kutsal sayar...Nice baş örtülüler var niyetti baş örtüsünü kutsal kıla.. Kalp ile tasdik kalbe güvenmek ne mi...kalp eylem hal düşünce duygu birliğinin adıdır...şehadet getirenin şehadetinde hilesi"Ayinesi iştirkişinn lafa bakılmaz"ölçüsyle sınanmaı...kalp ile sınanmalı yani eylemi hali düşüncesi duygusu ile sınanmalı...Arabçı mısın Rabçı mısın sınanmalı. Kalbine güven yani kişinin eylemi hali-düşüncesi duygusu aynı şeyi işaret etmeli.Münafık olmadığını işaret etmeli.Değilse münafık Bedene güvenen gözüne güvenen şeriat, ruha güvenen tarikat, akla güvenen hakikat, kalbe güvenen marifet ehlidir.Kalbine güvenen ol ve kalbin de tasdiklesin şahadetini kalbin yani eylemin halin düşüncen duygun bu dörtlü ile tasdikleyebilirsen şehdetini marifet ehlisin…değilse hilecisin...Lawrens de namaz klrdı ama düşüncesi bozuktu duygudu bozuktu münafıktı ey şeriatçi düşüncen duygun Rab için mi istiyor arab için mi uçkuruniçinmi istiyor tahtı ...hz Ali de istedi hz muaviy e ama hem Allh hem peygamber hz Alidenyanaydı çünkü ihlaslıydı hzAli hz Muaviyeden... hz Ebubekir kavmi güçlü biriydi...haşimiler de emvilerde ona ses çıkaramadılar...hz Aliye asi oldular...para-silah kimdeyse imam o...sünnetullah bu kural.Hz Ebubekre asi olamayanlar hz Aliye asi olduysa "Para-silah kimdeyse ihlasa hizmeti o hakkediyor...kuralını anla bu varlıkta bu kural var...İhlaslı da olsa hzAilye silah ve parada üstün olmadığı için asi olundu fırst doğdu asilere...Hz Ebubekirden farkı buydu hz Alinn...Adil parave sialhda üstün ol ey ihlaslı der...taht senin olsun para silah senin olsun ihlasa hizmete imkanlı ol..der adillik ilkeli bu varlık çünkü adilin bu varlık ey ali...ey habil ey hz İbrahim ...ateş yakar seni adilin bu varlık...yani parasızlık-slhsızlık tahtsızlık bir bahtsızlık eksiklik bu varlıkta... Adam şefaate inanma diyor...inan...İhlas ölçü bazı şefaat inancı şirk Şefaat eden bağımsızsa asi olabiliyorsa Allaha böyle bir şefaat inancı ihlasla tevhidle çelişir.Allaha rağmen şefaat mi.şefaatin kayağı iki mi...Kaynak tek bu varlıkta amaç tek görev te esmaya görev var sadece..."A-Z"ye esmaya ceza şeytan eksik kaldı bu görevde...çünkü kini rab edindi...geçilmez oldu kin...bazı için taht geçilmez ihlaslı tahtan geçerse asidir.Paradan silahtan geçerse asidir çünkü ihlası bunlrı sma için istiyorşeytan kin intika almak için istiyor üstün olmayı istemek suç değil Allahı yüclem için üstnlük güç istedi adem şeytan kin için intikamiçin istedi fark bu...gücü zenginliği Allahın adı için iste Kur’anı da Alahın adı için oku e aıyla oku.yani adını yücelemek amcı için oku... Bize nasib olmadı şimdiye kadar hep medine medeniyetinden taviz vermeye mahkum olduk Bekamız için..ama "İnanıyorum ki; hem Türk hem Müslüman olmak hem de muasır dünyaya öncülük etmek mümkündür."dedi Seyyid Ahmet ARVASİ Ehven-i şer oldu. faiz yasağını da kaldırdı Osmanlı üleması değilse rusla savaşma imkanımız kalmamıştı...Almanla birli olduk çanakkalede yine yenemedik rusu..büün türk llerii kaybetik rusa kapırdık..analar evlatlarını yitirdi...Ve rusa yürü ya kulum dedi Allah...dev ldu rus...Biz hala küresel güç olamadık...ve Arab perolünü yeşil kağıtla satmak mahkumiyetindedir hala... |